1.9TDI brak mocy ,2000obr = kłeby czarnego dymu

1.9TDI brak mocy ,2000obr = kłeby czarnego dymu

20 Sie 2016, 12:44

Witam, mam pewien problem ostatnio w moim mkIV 1.9tdi ASZ . Otóż nieważne czy silnik zimny czy ciepły mam kłeby czarnego dymu za sobą dzieje sie tak wtedy gdy zmienie bieg i auto wchodzac na obroty włącza sie turbina i nagle brakuje mu mocy i kłeby dymi za samochodem. Zauważyłem że obok zbiorniczka płynu do spryskiwaczy jest mokro jak jest łaczenie weża i od spodu intercoolera też na łaczeniu weża do IC - próbowałem wyjać weża tego od spodu bo pewnie nazbierało sie tam oleju i możliwe ze to jest przyczyną jakes nieszczelnosci ale nie dałem rady go sciagnac (da rade wgl go sciagnac bez demontażu innych czesci?) Co o tym sadzicie ? Nie chce wtapiac pieniedzy odrazu w regeneracje turbiny bo to moze byc nie to , jak szukac na wlasna reke nieszczelnosci ?ImageImageImageImageImageImage
Mireklll
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 Kwi 2013, 19:44
Prawo jazdy od: 12 04 2011
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: 1.9TDI brak mocy ,2000obr = kłeby czarnego dymu

10 Paź 2016, 15:49

Wygląda na to że masz problem z turbiną. Jaką ją sprawdzić? Na początku trzeba się do niego dostać odkręcając rurę dolotową. Może być lekki film olejowy. Następnie sprawdzasz luzy na wirniku praktycznie nie powinny być wyczuwalne, jeżeli czujesz spory luz to :cry: dobrze jest zrobić próbę dynamiczną z podpiętym manometrem lub komputerem VAG i obserwować jakie będzie ciśnienie doładowania (możesz robić tez logi podczas testu).

Daj znać czy poradziłeś sobie z problemem.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3628
Zdjęcia: 3293
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: 1.9TDI brak mocy ,2000obr = kłeby czarnego dymu

14 Paź 2016, 18:40

Sprawa załatwiona problem był z rurą/wężem który idzie za intercoolerem był pekniety + byly wyrobione te wypukle styki na ktore zachodzi klamra od rury.
Mireklll
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 Kwi 2013, 19:44
Prawo jazdy od: 12 04 2011
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: 1.9TDI brak mocy ,2000obr = kłeby czarnego dymu

17 Paź 2016, 19:33

Mireklll napisał(a):Sprawa załatwiona problem był z rurą/wężem który idzie za intercoolerem był pekniety + byly wyrobione te wypukle styki na ktore zachodzi klamra od rury
No i fajnie, że udało się naprawić i koszt naprawy nie był wielki :ok: Szerokości...
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3628
Zdjęcia: 3293
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...
    Co może zamarznąć w naszym samochodzie? Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tuning Show
      Komatsu 830E-AC, wywrotki giganty
      Moto Piknik Tychy 2007
      VERVA Street Racing 2010