[B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS

Który model wybierasz?

Peugeot 206 2,0 RC - 177KM
1
8%
Renault Clio II 2,0 Sport - 172KM
9
75%
Seat Ibiza II 1,8 T Cupra - 156KM
2
17%
Toyota Yaris I 1,5 VVT-i TS - 150KM
0
Brak głosów
Razem głosów : 12

21 Lut 2017, 18:44

[B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS
Podstawowe kryteria zestawienia:
- segment B
- silnik benzynowy o mocy około 160KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z okolic 2002 roku

Wytypowane modele do zestawienia:
- Peugeot 206 2,0 RC - 177KM
- Renault Clio II 2,0 Sport - 172KM
- Seat Ibiza II 1,8 T Cupra - 156KM
- Toyota Yaris I 1,5 VVT-i TS - 150KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na koszt rozrządu (SKF) w Renault i Seacie oraz zintegrowanej cewki zapłonowej (NGK) w Peugeocie. Jedynym samochodem z zestawienia wyposażonym w koło dwumasowe (Sachs) jest Seat. W Toyocie zastosowano łańcuch rozrządu.

Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 17:45, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lut 2017, 19:06

Aktualnie na aledrogo clio II 21 sztuk, a yarisów I 16 w całej Polsce. Fajne autka, ale żeby znaleźć zadbany egzemplarz...
Wielkie dzięki i szacun za kolejne udane oraz ciekawe porównanie :ok:
twecho
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: M

21 Lut 2017, 21:43

Dzida pomyliłeś silniki jarek1 ts miał 105km wersja o której piszesz była dostępna tylko w CH i miała turbo. Oczywiście jak byś chciał podłubać to pewnie gdzieś w Azji też byś spotkał 1,5t. 1,5 ts Były też kompresory miały 140km ale w przypadku yarisa1 to już nawet nie biały kruk tylko jego ogon :mrgreen: .

p.s.

W Ch były kompresory bemaniw lexusach is, yarisac2 (215km) auris 240km nawet avensis był z kompresorkiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lut 2017, 07:50

Serio clio wychodzi tak tanio w utrzymaniu? Pewnie ciężko znaleźć zadbaną sztukę ale warto zainteresować się tym autem jak szuka się małego, szybkiego auta.
dawbia24
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Szkarada

22 Lut 2017, 08:22

szybki napisał(a):Dzida pomyliłeś silniki jarek1 ts miał 105km wersja o której piszesz była dostępna tylko w CH i miała turbo.

no właśnie w PL nie ma żadnej sztuki dostępnej i jakoś z pośpiechu przeoczyłem, że ma turbo. Dziwne jest to, że części i wersja jest bez problemu dostępne w katalogach IC i iparts.
Dopiszę turbosprężarkę jak jak w Cuprze :ok:

dawbia24 napisał(a):Serio clio wychodzi tak tanio w utrzymaniu?

To nie są koszty utrzymania, a koszty części i kilku usterek. Koszty utrzymania będą windowane przez stan aut, ponieważ auta kupuje się do upalania często.
Jeśli chodzi o podzespoły to nie ma skomplikowanej techniki, bo silnik znany z większych modeli, a w zawieszeniu nie ma wielkich różnic.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lut 2017, 11:43

Dzida a nie myślałeś żeby yarisa ts turbo zastąpić coltem czt... ?
Pytam bo yaris turbo jest praktycznie nieuchwytny i kosztuje sporo kasy a czt jest dosyć popularny, ma seryjnie turbo i bardziej pasuje do tego zestawienia...
Co Ty na to??

Yaris ts n/a jest troszku szybszym maluchem. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Obrońca wolnossącej V-ósemki
    Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin sprawiają, że silniki V8 stopniowo znikają ze świata motoryzacji. A te w tradycyjnym, wolnossącym wydaniu można śmiało nazwać wymierającym gatunkiem. Jest jednak marka, w której ...

22 Lut 2017, 13:41

Myślałem o CZT ale nie pasował mi rocznikowo do Ibizy. Wpadnie przy następnych HH z klasy B, bo będę dobierał pod niego.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lut 2017, 14:11

dzida napisał(a):Myślałem o CZT ale nie pasował mi rocznikowo do Ibizy
a Allroad jakoś pasował Ci do Forka I :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Lut 2017, 14:22

no nie bardzo, bo segmentowo różne i nie zrobiłem w końcu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010