25 tys ciekawe auto

18 Paź 2016, 06:05

michu23231 napisał(a):jak myślicie jaki silnik? tu chyba wolałbym diesla

z dieslem auto nie jest ciekawe
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Paź 2016, 08:06

Invi napisał(a):Co Ci miłośnicy pancerwagenów mają z tą dostępnością części w każdym sklepie? Nie miałem nigdy takiego auta, więc proszę uswiadomcie mnie: czy części w autach koncernu vw psują się "od strzała"? Jadę sobie po mieście i buuum, z nienacka zużyły się klocki hamulcowe, muszę wejść do pierwszego napotkanego sklepu, od razu je kupić i wymienić?


A kto tu mówi o klockach hamulcowych? :o
Podam Ci prosty przykład - pewnego dnia wracając moim autem z budowy podczas pokonywania łuku w lewo nagle z prawej strony pojazdu usłyszałem okropne tarcie - jakbym rył podwoziem o asfalt. Od tamtej pory zaczęło się to pogłębiać i bałem się wyjechać autem poza miasto albo jechać w takim łuku szybciej niż 20 km/h (zgadnij jak reagowali kierowcy, którzy jechali za mną). Jedna stacja diagnostyczna, potem kolejna - "Panie, tu wszystko jest sprawne". Potem jeden mechanik, następny, wymyślanie niestworzonych usterek, "masz Pan Japońca, a te są trudne w diagnozie". Już myślałem, że będę musiał sprzedać auto grubo poniżej ceny rynkowej, na szczęście z pomocą kolegi i civicforum udało się zdiagnozować tą usterkę. A że nie lubię wydawać ot tak 3k na kawałek blaszki (tym bardziej, że dopiero co zrobiłem komplet łożysk w skrzyni biegów) to musiałem swoje odczekać na znalezienie używki. Ogólnie z uwagi na utrudnioną diagnozę (bo to nietypowy problem i brakuje mechaników specjalizujących się w autach japońskich) i brak części w rozsądnej cenie przez 2 tygodnie jeździłem do pracy autobusem (po drodze zawożąc dziecko do złobka, więc ciągle byłem spóźniony), potem przez ponad miesiąc pożyczałem auto od Taty, brata, by następnie kupić sobie Civica VI, bo założyłem, że auta naprawić nie będę w stanie i jakoś się w staruszku przemęczę do wiosny, by potem wziąć coś nowego w leasing.
Gdybym jeździł Audi A4 B6 ten czujnik mogę mieć od ręki za śmieszne pieniądze:
[link do oferty na Allegro wygasł]
A temat rozpracowany jest przez fanów marki, bo tych aut jest cała masa, z uwagi na popyt zostały sprowadzone do Polski w przeróżnym stanie i szansa na znalezienie kogoś, u kogo to padło jest dużo większa niż w przypadku mniej popularnego UFO, którego - o dziwo - tak boją się wrocławscy mechanicy :angry:
I o to chodzi z tą całą dostępnością części i serwisu.
Nie twierdzę, że VAG czy BMW są the best, bo oczywiście nie są - myślę, że Lexusy są faktycznie bardziej niezawodne. Wskazuję jedynie, że niemieckie samochody są lepiej rozpracowane przez naszych mechaników i z uwagi na znacznie szerszą rzeszę zwolenników łatwiej tu o szybką diagnozę.
No ale lajki od hejterów VAG otrzymałeś, a to się tutaj ceni :ok:

szybki napisał(a):trzeba sobie odpowiedzieć czy lepiej stracić trochę czasu na znalezienie czegoś czego jest mało na rynku a się psuje sporadycznie czy lepiej jest mieć pod dostatkiem ale wymieniać dosyć często...


To już zależy od charakteru Twojej pracy i tego czy możesz się obejść bez samochodu np. przez tydzień. Weźcie pod uwagę, że wiele osób nie ma możliwości, żeby w inny sposób dostać się do pracy niż samochodem. Dzida czy Ty (bo zakładam, że masz więcej niż jeden samochód) możecie sobie pozwolić na to, żeby auto stało kilka dni i rozglądać się po różnych portalach w celu znalezienia części, ja średnio - wolę zostawić auto u mechanika w godzinach pracy, a po pracy je odebrać już zrobione. Kiedy jeździłem niemieckimi samochodami tak właśnie było, z japońskim jest pod tym względem dużo gorzej. Inna sprawa, że do niemieckich aut już nie wrócę, bo okropnie zeszły na psy.

szybki napisał(a):Łysy30 jak zadam Ci pytanie z naszych rozważań z innego tematu co wolisz kupić i wymienić wentylatory z a6 c6 3,0/2,7tdi ozn.4F0 z modułem czy wentylatory lexus gs mk3


Zakładam, że to drugie będzie tańsze skoro pytasz w ten sposób :D

michu23231 napisał(a):chyba przychylę się ku renówce przemawia wygląd rok cena...


Pisałem Ci powyżej, że masz za mały budżet na dobrą Lagunę. No chyba, że stan techniczny Cię nie interesuje to ok.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

18 Paź 2016, 09:18

łysy30 napisał(a):masz Pan Japońca, a te są trudne w diagnozie"

jak ktoś tak mówi to wiem, że nie jest żadnym dobrym mechanikiem i drugi raz wiem kogo unikać :mrgreen: Nie ważne czy miałbym niemca, francuza czy japońca :)
Problem w tym, że tacy "fachowcy" muszą mieć wszystko rozpracowane w internecie zamiast znać budowę i zasadę działania samochodu
Tak myślałem, że hasła "czujnik i blaszka", które użyłeś to chodziło o czujnik Halla (tj. przyśpieszenia kątowego) :D

łysy30 napisał(a):wolę zostawić auto u mechanika w godzinach pracy, a po pracy je odebrać już zrobione.

Jak sam zauważyłeś niemieckie zeszły na psy i myślisz, że od ręki byś tak naprawił u mechanika posługującego się kompletem kluczy i młotkiem?
Inna sprawa, że ja prowadzę do mechanika to naprawa trwa chwilę ale kolejka na 2 tygodnie i trzeba się umawiać (jest dobry).
Jak odstawiłem na wymianę olejów to stał 2 dni, bo zawsze coś pilniejszego miał lub inna naprawa się skomplikowała w jakimś samochodzie, a sama operacja trwała 1h...

I jeszcze jedno - skrzypiące sprzęgło. Tobie powiedzieli, że miesiąc i znów będzie to samo. A mi zrobił tak, że ponad pół roku cisza :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Paź 2016, 09:53

dzida napisał(a):Jak sam zauważyłeś niemieckie zeszły na psy i myślisz, że od ręki byś tak naprawił u mechanika posługującego się kompletem kluczy i młotkiem?


Nowoczesnego na pewno nie - w takich przypadkach i ASO bardzo często rozkłada ręce, proponując wymiany na chybił trafił. Tutaj kraj pochodzenia nie ma nic do rzeczy, nowoczesna używka projektowana przez księgowych to prawdziwa skarbonka.
Dzida - weź pod uwagę, że Twoje auto pomimo, że rzadko spotykane jest stosunkowo proste i faktycznie prawdziwy mechanik nie będzie tu miał problemu z diagnozą usterki (z dostępnością części nieeksploatacyjnych będzie natomiast trudniej niż w przysłowiowym Golfie).

dzida napisał(a):Inna sprawa, że ja prowadzę do mechanika to naprawa trwa chwilę ale kolejka na 2 tygodnie i trzeba się umawiać (jest dobry).


Tak samo jest z moim znajomym - ja muszę jeszcze przetransportować auto z Wrocka do Częstochowy i często odbijam się od drzwi :/

dzida napisał(a):I jeszcze jedno - skrzypiące sprzęgło. Tobie powiedzieli, że miesiąc i znów będzie to samo. A mi zrobił tak, że ponad pół roku cisza


Będę za jakieś dwa tygodnie w lubelskim to chyba do niego zajrzę :mrgreen:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

18 Paź 2016, 10:58

Łysy, pomyśl trochę inaczej. Pomijam "fachowców", których spotkałeś, sam chyba skupiłbym się na wizycie w ASO w takim przypadku.
Problem ze zlokalizowaniem usterki był trudny nie z powodu mniejszej popularności samochodu a z powodu jego "niewystępowania" a przynajmniej cholernie małej popularności.
O takie coś chodzi?
[link do eBay wygasł]
Na alledrogo znalazłem za 2 dyszki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2016, 11:06

Invi napisał(a): sam chyba skupiłbym się na wizycie w ASO w takim przypadku


Byłem z tym w ASO - rozłożyli bezradnie ręce :D

Invi napisał(a):O takie coś chodzi?
[link do eBay wygasł]
Na alledrogo znalazłem za 2 dyszki


Coś w tym stylu, ale jest kilka odmian - ważny jest numer części itd. Kolega pierwotnie załatwił inny czujnik, ale po zamontowaniu pojawiły się dziwne komunikaty na wyświetlaczu. Mówię Ci, że kombinowałem jak umiem i szukałem tego wszędzie - potrafię posługiwać się internetem :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Gdzie nie warto tankować LPG? Wysokie ceny Autogazu!
    Miałem okazję w weekend wybrać się w góry a dokładniej w Karkonosze. Podróż oczywiście z Warszawy trasą A2 następnie A1 i S8, a dalej kawałek A4. Ceny w Warszawie LPG były na poziomie 2,10 - 2,18zł. Jednak na ...