Pierwsza generacja
Lata 70. przyniosły ze sobą nowo odkryte poczucie wolności. Ludzie zaczęli dostrzegać zmiany w ich nowoczesnym społeczeństwie - mniej godzin spędzonych w pracy oznaczało więcej czasu na wypoczynek i rozrywki.
Czytaj więcej: Toyota Celica - pierwsza generacja
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Druga generacja
W czerwcu 1977 r. milionowy egzemplarz Celiki zjechał z linii produkcyjnej, a sprzedaż cały czas była na wysokim poziomie. Dlatego też analitycy zastanawiali się, po co następca Celiki pierwszej generacji został ujawniony już 3 miesiące później. Zarząd Toyoty postanowił wprowadzić nową, drugą generację auta, która miała wyprzedzać swoje pokolenie.
Czytaj więcej: Toyota Celica - druga generacja
Trzecia generacja
Kolejna Celica zawitała na japońskim rynku w lipcu 1981 r. ze świeżym, prostym, lecz aerodynamicznym projektem i otwieranymi reflektorami, które w tamtym czasie były ciągle popularne na rynku.
Czytaj więcej: Toyota Celica - trzecia generacja
Czwarta generacja
Debiutująca w sierpniu 1985 r. Celica czwartej generacji wyraźnie różniła się od poprzedników. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie przedniego napędu. Świeże podejście zaowocowało opływowym i aerodynamicznym kształtem pojazdu. Czwarta generacja otrzymała nowy układ mechaniczny, dzięki któremu nadchodząca Mk3 Supra mogła stać się niezależnym modelem w gamie samochodów sportowych Toyoty.
Czytaj więcej: Toyota Celica - czwarta generacja
Piąta generacja
Powstanie piątej generacji ogłoszono jednocześnie w Japonii i Europie we wrześniu 1989 r., kiedy czwarta generacja wciąż odnosiła sukcesy w świecie rajdowym. Nowy samochód miał ten sam rozstaw osi, co poprzedni, ale był wyraźnie wyższy i dłuższy. Auto miało łagodniejszy, bardziej aerodynamiczny kształt i było znacznie lżejsze oraz cichsze niż przedtem.
Czytaj więcej: Toyota Celica - piąta generacja
Szósta generacja
W latach 80. i na początku 90. Toyota utrzymywała 4-letni cykl produkcyjny z małym liftingiem w środku cyklu. Częsta zmiana oznaczała, że rozwój nowego modelu zaczynał się natychmiast po wprowadzeniu bieżącej generacji. Dlatego prace nad Celicą szóstej generacji rozpoczęły się już wiosną 1990 r. Celem było nadanie nowemu autu bardziej wyróżniającego się wyglądu.
Czytaj więcej: Toyota Celica - szósta generacja
Siódma generacja
Nowy samochód koncepcyjny Toyoty — XYR, pokazany na targach motoryzacyjnych Detroit Motor Show w 1999 r. podpowiedział, jak może wyglądać Celica siódmej generacji. Miała ona swój światowy debiut we wrześniu tego samego roku, chwilę przed tym, kiedy Toyota ogłosiła produkcję 100-milionowego pojazdu.
Czytaj więcej: Toyota Celica - siódma generacja
źródło: TMP