40 tysięcy - AUDI A4 B8

27 Kwi 2017, 02:57

Jaki silnik?

Planuję pod koniec roku wydać około 40 tysięcy (może więcej) na zakup właśnie tego samochodu, tej dokładnej wersji. Jednak kompletnie nie wiem jaki wybrać silnik. Nie znam się na tym, po prostu motoryzacja to nie mój krąg zainteresowań. Tak jestem jednym z tych facetów którzy na samochodach się nie znają. Spodobał mi się ten samochód i po prostu chce go mieć.

Z szukanych ofert widzę, że za tę kwotę równie dobrze można kupić diesla jak i benzynę z przebiegiem 100-150tys km. Niektóre oferty są nawet poniżej.

Chciałbym żeby samochód służył mi około 4-5 lat, do następnej zmiany. Czego oczekuję?
- względnej niezawodności (jak wszyscy), celuję w przebieg w okolicach 130tys, jeśli się uda.
- optymalnego spalania, nie jeżdżę w długie trasy, dlatego o super oszczędność też mi nie chodzi, planuję robić około 10-15 tys km rocznie.
- nie potrzebuję pełnego wyposażenia.

Poradzicie? ;)
Gandii
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 02 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Kwi 2017, 07:20

Gandii napisał(a):można kupić diesla jak i benzynę z przebiegiem 100-150tys km.

diesel ma tylko tą wartość na liczniku - na to nia ma co patrzeć, bo jak przefiltrujesz sobie 3-letnie egzemplarze to mają ok. 200tys. km. To resztę czasu stoją i nie jeżdżą?

Gandii napisał(a):- względnej niezawodności (jak wszyscy), celuję w przebieg w okolicach 130tys, jeśli się uda.

Pierwszy problem to wymóg przebiegu - co on Ci da jak auto w dobrym stanie będzie mieć np. 160tys. km?
Kolejny problem to niezawodność - benzyniaki (tylko takie paliwo sprawdzi się przy Twoich przebiegach) nie należą do bezawaryjnych w tym modelu. 1,8 i 2,0 TFSI mają problem z braniem nienormalnych ilości oleju z powodu wadliwych pierścieni tłokowych. Naprawa od 7000-14000zł w zależności czy robisz u człowieka z umiejętnością frezowania czy w ASO
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika