4x4 w Suzuki Grand Vitara

14 Gru 2010, 13:54

Witam wszystkich!

Żonka ostatnio nabyła drogą kupna takie cudo jak Suzuki Grand Vitara Cabrio 1999r.
Wydawało nam się, że z napędami jest wszystko Ok, a tu przyszła zima i zdziwienie - włączone 4H, kontrolka się świeci, wjeżdżamy w zaspę i stop... przednie koła kręcą się w miejscu w zaspie a tylne - bez ruchu. Szok. Przełączam na 2H i na tylnych kołach wyjeżdżam z zaspy... Albo czegoś nie rozumiem, albo coś mam zepsute... Jakieś rady?

Dodam tylko, że chyba nie mam czegoś takiego jak sprzęgiełka z przodu (albo są automatyczne a ja o tym nie wiem... nie znam się na tym... ale manualnych na pewno nie ma, bo to wiem jak wygląda :-) )

Inna dziwna rzecz - nie mogę włączyć 4H podczas jazdy - po prostu dzwignia nie chce przeskoczyć. Jak się zatrzymam - przeskakuje bez problemu.

Pomożcie mi to zrozumieć...?
wrk
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Gdańsk

14 Gru 2010, 22:12

napęd na 4 włącza się na postoju, nie w czasie jazdy - stąd wajcha nie chce się przesuwać
po włączeniu na 4H kręci Ci się przód, na 2H tył, wygląda na to, że wszystko jest OK. sprawdź napędy na prostej drodze - załącz 4H i zobacz czy masz napędzaną przednią i tylną oś.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

15 Gru 2010, 12:21

Nic dodać nic ująć. Posłuchaj "starszego" kolegi
Mazur85
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Miejscowość: mazury (Piecki)

15 Gru 2010, 13:30

>Nic dodać nic ująć. Posłuchaj "starszego" kolegi

Zazwyczaj słucham starszych kolegów, ale coś mi się tu nie zgadza...

>napęd na 4 włącza się na postoju, nie w czasie jazdy

Obok wajchy jest instrukcja, która mówi, że można w czasie jazdy... Tak jak tu:
http://postimage.org/image/1atcnhz44/
Więc jak to jest?

>po włączeniu na 4H kręci Ci się przód, na 2H tył, wygląda na to, że wszystko jest OK.