[D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

[D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

26 Paź 2016, 17:38

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- sedan segmentu D
- silnik benzynowy o mocy min. 200KM
- automatyczna skrzynia biegów
- modele z okolic 2006 roku

Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi A4 B7 2,0 TFSI - 200KM
- BMW 325i e90 - 218KM (wersja przed liftingiem)
- Lexus IS 250 mk2 - 208KM
- Subaru Legacy IV 3,0 - 245KM
- Volvo S60 I 2,4 T - 200KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Komentarz do zestawienia:

Wg raportów spalania jedynym samochodem zbliżonym do wartości zużycia paliwa podanych przez producenta (9,8l) jest Lexus (9,9l przy 39 raportach). W przypadku BMW i Audi różnica sięga ok. 1l w stosunku do już obliczonych w tabeli. Wartości obliczone wg algorytmu z legendy pod tabelą.

Należy zwrócić na wysoki koszt elektrycznej pompy wody (MAYLE) do BMW i amortyzatorów (KYB), łożsyka koła (SKF) i łącznika stabilizatora (FEBI) do Lexusa.

W większości aut występują bardzo kosztowne do usunięcia usterki.
W Audi jest to awaria wariatora faz rozrządu spowodowana wytartym wałkiem sterowania (spadek mocy oraz klekotanie, co często jest mylone z normalną pracą). Może to doprowadzić do zablokowania wałków rozrządu i zniszczenia silnika.
W BMW i Volvo drogimi usterkami są awarie skrzyni automatycznych (w Audi wzięto pod uwagę skrzynię Tiptronic łączoną z napędem 4x4).
Silnik w Subaru wymaga kosztownej regulacji luzów zaworowych co 50tys. km.
Lexus IS 250 jest jednym z nielicznych modeli, które nie trapią typowe usterki. Najpoważniejszą jest awarie zaworu VVTi, który był objęty akcją serwisową przez producenta w pierwszym roku produkcji.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
Ostatnio edytowany przez dzida, 31 Paź 2016, 17:02, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12120
Zdjęcia: 44
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

26 Paź 2016, 21:52

dzida napisał(a):Wg raportów spalania jedynym samochodem zbliżonym do wartości zużycia paliwa podanych przez producenta (9,8l) jest Lexus (9,9l przy 39 raportach). W przypadku BMW i Audi różnica sięga ok. 1l w stosunku do już obliczonych w tabeli. Wartości obliczone wg algorytmu z legendy pod tabelą.
dzida napisał(a):W Audi jest to awaria wariatora faz rozrządu spowodowana wytartym wałkiem sterowania (spadek mocy oraz klekotanie, co często jest mylone z normalną pracą). Może to doprowadzić do zablokowania wałków rozrządu i zniszczenia silnika.
dzida napisał(a):exus IS 250 jest jednym z nielicznych modeli, które nie trapią żadne typowe usterki, a większość dotyczy wersji z dieslem i synchronizatorów manualnej skrzyni biegów.
czy tylko mi się wydaje, że posypią się gromy? :mrgreen:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8018
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

27 Paź 2016, 04:56

Stąd mój długi opis wyprzedzający czepialskie pytania :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12120
Zdjęcia: 44
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

27 Paź 2016, 20:14

Zanim zostaniesz zlinczowany za lexusa w cenie serwisu passka 2,0tdi :D to małe sprostowanie...
Nagar występował w pierwszych sztukach IS250. Tak naprawdę nie wiem czym to było spowodowane ale takowe wieści dochodziły z USA i podobno była tam przeprowadzona jakaś akcja serwisowa zaworów. W EU nie ma żadnych info. ani od użytkowników ani od mechaników.
Generalnie wtrysk d4s (nie mylić z d4) jest uważany za jeden z najlepszych na rynku gdzie wyeliminowano problem nagaru.

Uprzedzę 959 :D jeździłem is250 i ta sztuka można powiedzieć jest od nowości u mnie w rodzinie. Obecny użytkownik ma firmę transportową i mechaników więc coś się zna na autach :D . Przesiadł się na lexa za moją namową po doświadczeniach z tdi... zresztą które miałem okazję holować... Obecnie właściciel paliwożernego Lexa jak słyszy "oszczędny' diesel do domu to mu się ulewa...

A teraz zestaw sloganów:

- to nie możliwe wszystkie auta się psują
- forum lexa jest martwe a te 20tyś. użytkowników chowa wady swoich aut
- spalanie 10l dzida no co ty??? To jest V6 w ciężkim sedanie
- nie wierzę w to że coś się nie popsuje a wtedy płyniesz
- widziałem is250 zepsutego... na forum...

:D :D :D :D :D

Sorki miało być poważnie... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 3977
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

28 Paź 2016, 14:35

Nagar i spalony xenon to jest już wpisane na siłę, bo tak na prawdę nie ma czego się czepić :ok:

edit: Czepił się ktoś inny więc dodaje info o VVTi i zaciskach.
Ostatnio edytowany przez dzida, 31 Paź 2016, 17:03, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12120
Zdjęcia: 44
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

30 Paź 2016, 10:55

A z automatem nie ma problemów? Bardzo fajne auto ten Lex,
pirania
Nowicjusz
 
Posty: 30
Rejestracja: 19 Wrz 2016, 13:18
Prawo jazdy od: 12 12 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: będę mieć
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Czy obwodnice miast powinny być płatne? Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.

  • Re: [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T

    30 Paź 2016, 11:06

    pirania napisał(a):A z automatem nie ma problemów? Bardzo fajne auto ten Lex,

    6biegowy i nie ma problemów...
    Dodam dla jasności że psuje się tylko rzadziej niż w innych autach a jak się zepsuje to nie ma bidy :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 3977
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006