ABC zakupu Seicento

16 Maj 2016, 14:54

Mam tylko 3 tysiące na auto, 1 tysiąc na ubezpieczenie/przegląd i pół tysiąca na pakiet startowy. Szału nie ma, wiec szukam tego na co mnie stać, a mianowicie jakiegoś Seia w gazie.

Jakiego silnika szukać?
Co sprawdzać przy oględzinach? Gdzie szczególnie rdzewieje?
Czy jest sens szukać nie tylko zadbanego ale i koniecznie z jakimś potwierdzeniem ostatniej wmiany rozrządu?

Pewnie dziesiatki użytkowników tego forum miały Seia albo ktoś w ich rodzinie miał i możecie mi coś napisać z doświadczenia. Ten tydzień przekopie internet, mam nadzieje, że dużo dowiem się tu od was. Po przygotowaniu merytorycznym ruszam w śląsk w poszukiwaniu jakiegoś egzemplarza za 2500-3000zł
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

16 Maj 2016, 17:01

Tutaj masz wszystko napisane https://www.forumsamochodowe.pl/poradnik-kupujemy-auto-za-kilka-tys-zl-vt92465.htm
Pod kątem rdzy sprawdź w sumie całe auto, wraz z podwoziem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14073
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2016, 17:58

Moja siostra jeździ 1,1 wprawdzie to Cinquecento sporting rocznik 98 lu 97 i jest to niezawodne autko, dynamiczne i oczywiście nie rdzewieje . jak coś to szukaj cin cin z większym silnikiem
Wojtek72r
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 27 03 1990
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Honda
Silnik: 136km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Maj 2016, 19:01

Można wiedzieć z czego wynika zamiłowania do Seja i to jeszcze w gazie? Obecnie, za 3 tysiące złotych można kupić o wiele bardziej przestronny, bezpieczny i wygodny samochód niż Seicento - warto przejrzeć rynek, bo ograniczanie się do jednego modelu w tym przedziale budżetowym nie wróży rychłego znalezienia zadbanego egzemplarza. :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

16 Maj 2016, 19:35

Seicento dobra maszyna jest sam myślę, aby kupić 900 ze względu na niskie OC :ok: Części łatwo dostępne i śmiesznie tanie. Mam informacje od użytkownika pewnego 900, że za około 50 zł robisz 350 km na LPG czyli mało pali :wink: Choć jest pewien bardzo drobny szczegół, na gazie to auto bardzo słabo jedzie ale na początek (czyt. pierwsze auto) wystarczy ;)
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Maj 2016, 21:37

@mike1735, dzięki przeczytane :ok:
@Petento, wydaje mi się że za 2-3k to tylko Seicento w miare dobrym stanie znajdę, bo jak nie Sei to co? Corsa B(ok), Punto 1(wolałbym chociaż dwójkę, ale w tych pieniądzach strach), Golf 2(wole Seia chyba), Saxo(ok), Polo(strasznie ich mało na olx), Lanos(te podłogi mnie przerażają no ale ok), Fiesta(ok), Nubira/Vectra/Tico/Uno/Meganka1(odpada).

Serio nie wiem. Marzył mi się Punciak 2, fajna Corsa, uchowany pod kocem Lanek, albo Polóweczka ale chyba nie znajdę ich tak łatwo w moim budżecie...


A wracając do Seia, odwieczne pytanie... 900 czy 1.1 ?
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

16 Maj 2016, 21:44

aesd napisał(a):A wracając do Seia, odwieczne pytanie... 900 czy 1.1 ?

Powiem tak 1100 jest dużo lepsze, lepiej jedzie pali podobne ilości paliwa ale jak trafisz zadbane 900 to też nie będziesz raczej żałował, tylko lipa z dynamiką, ja kupię prawdopodobnie 900-tkę i trochę kasy uzbieram i kupię większe auto i uważam, że warto jeśli jesteś spokojnym kierowcą. :wink:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Maj 2016, 23:07

Co do rdzy to fakt najlepiej sprawdzić całe auto bo może rdzewieć wszędzie,u mnie z 3lata temu wyszły purchle na tylnej klapie i przednim podszybiu i o dziwo nic nie idzie dalej (może dlatego że auto jest garażowane).
Silnik hmm ja osobiście polecam 1100 (chodzi głównie o dynamikę) a z koleji 900 też ma swoje plusy np rozrząd na łańcuchu.

Skąd jesteś to coś się poszuka.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Maj 2016, 09:54

od Tychów w górę czyli Katowice, Chorzów, Zabrze, Sosnowiec i okolice
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

17 Maj 2016, 10:11

W Częstochowie jest dobry sporting do wzięcia za 2500zł z el.szybami i poduchami.
[link wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Maj 2016, 11:31

Tylko 2500 za sportinga z poduchami w super stanie?

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

17 Maj 2016, 23:05

Też mi się własnie tanio wydaje ale bez obejrzenia nic więcej nie można powiedzieć.

Czarny sej z mojego miasta,długo się już sprzedaje więc coś musi być na rzeczy..
Tutaj jeszcze dwa z mojego miasta,pierwszego widziałem i wizualnie ma rudą do ogarnięcia (nie jest żle,spokojnie do zrobienia).
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł] - malowane drzwi kierowcy,dwa komplety opon,auto od mechanika (specjalizuje się głównie w amerykańskich furach).

Z Twoich linków obejrzałbym SC z Żywca (wygląda ok,13lat w jednej rodzinie) i Astra też warta uwagi (dość ładnie wygląda,ma klimę,wady to dobry argument do zbicia jeszcze ceny tylko błąd w mocy bo 1.8 miało 115km).

Zerknij jeszcze na te oferty:
[link do oferty na Olx wygasł] - z 1ręki,świeży przegląd i OC.
[link do oferty na Olx wygasł] - niedawno wymienione rzeczy które musiałbyś robić na początku,OC na prawie rok.
[link do oferty na Olx wygasł] - przegląd i OC na rok,dwa komplety opon.
[link do oferty na Olx wygasł] - bardzo uszanowany,długi przegląd i OC.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Maj 2016, 12:51

Jako były użytkownik CC 700, SC 899 i Punto 1.1 powiem tak. Za taką kasę chyba jedyną rozsądną opcją oprócz Matiza jest właśnie SC. Punto w 90% będzie miał problemy z korozją, głównie podłogi. Co do Seicenta - jeżeli zależy Ci chociaż trochę na wyróżnieniu się z tłumu polecam wersję Brush ( dwa kolory nadwozia ) do tego szyby przód elektryka, centralny zamek. Silnik 899 słaby, tzn słaby to pojęcie względne dla kogoś kto zaczyna przygodę z motoryzacją wystarczy, posiadałem CC 700 i to było jeszcze słabsze. Do małego miasta 899 wystarczy, w trasie nie mam mowy o dynamicznej jeździe, tiry jadą przed nami a my powyżej 90 km/h nie mamy siły jechać, tak samo pod górkę ( nie ma co przyśpieszać, mamy tylko hałas i tyle ). 1.1. przypuszczam że będzie lepiej się zbierać to w końcu 15 koni więcej a przy tej masie to już coś nam daje, bodajże 4 sekundy mniej do setki. Plus silnika 899 to łańcuch, niskie OC, minus to uszczelka pod klawiaturą która notorycznie przecieka, nie warto jej chyba nawet wymieniać, no i licznik jeśli jest na linkę to w zimne dni brzęczy. Miałem okazję porównać SC i Matiza - jeśli chodzi o przestrzeń i samą jazdę na plus dla Matiza, mimo silnika 800 jest dynamiczniejszy, jeśli chodzi o "jakość" wykonania na plus dla SC. Matiz ciut mniej spalał.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007