[D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

[D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

12 Sie 2016, 18:25

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- sedan segmentu D
- silnik benzynowy do 2l
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2000r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Honda Accord VI 2,0 - 147KM
- Peugeot 406 2,0 - 136KM
- Rover 75 2,0 - 150KM
- VW Passat B5 1,8T - 150KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
W zestawieniu ujęto dwa samochody z wolnossącymi silnikami R4, jednym wolnossącym V6 i jednym turbodoładowanym R4, więc warto spojrzeć na tabelkę z osiągami.
Z części eksploatacyjnych należy zwrócić uwagę na zintegrowane cewki (NGK) w Peugeocie i wysokie ceny amortyzatorów i sprzęgieł w Hondzie (KYB, Valeo) i Roverze (Sachs, LUK).

Najdroższe usterki to zawieszenie wielowahaczowe w VW (FEBI), uszkodzona pompa sprzęgła (LUK) w Roverze i luzy na przekładni w Hondzie (regeneracja). Najniebezpieczniejszą usterką jest zasysanie wody przez serwo hamulcowe (TRW) w Passacie, co skutkuje brakiem siły hamowania.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
Ostatnio edytowany przez dzida 12 Paź 2016, 18:05, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12371
Zdjęcia: 59
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T

23 Sie 2016, 10:36

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jakość podzespołów OEM w Hondzie. Mam 203 tys. km przebiegu, oryginalne sprzęgło nadal się nie ślizga - fakt, potrafi powodować przerywanie na jedynce czy lekkie szarpanie przy hamowaniu silnikiem na dwójce, ale daleka droga do jego wymiany. W innych markach wątpię, że będzie to osiągalne.

Dlatego jeśli kupujemy 15-letnie auto to fakt, ma to już małe znaczenie, bo sporo trzeba będzie powymieniać, ale jeśli ktoś 15 lat temu zastanawiał się nad kupnem któregoś z tych aut i wybrał Hondę - był niesamowitym farciarzem.

Osobiście z tych aut wybrałbym pewnie 406-tkę, jest tania w utrzymaniu, równie niezawodna i można ją kupić średnio za 2 tys. zł mniej niż np. Accorda. Do dzisiaj nieco żałuję, że nie wybrałem Puga - zostałoby nieco pieniędzy na waciki w portfelu, a miałbym bardziej komfortowe auto (jest lepiej wyciszony, ma bardziej cywilizowane zawieszenie jak na polskie drogi).
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1152
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: Honda Accord VI
Silnik: 1.8 136 KM VTEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D
    Fotele samochodowe zazwyczaj nie należą do najwygodniejszych, choć bywają chlubne wyjątki. Producenci mają w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia. Dzisiejsze fotele samochodowe konstruowane są z wykorzystaniem dość starych ...
    Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV
    W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili