Akumulator brak zielonego oczka

17 Sty 2012, 17:27

Witajcie.

Mam problem z akumulatorem w samochodzie. Jest on nowy, zakupiony w sklepie. Moją uwagę zwrócił brak zielonego oczka. Akumulator podładowałem prostownikiem, jednak zielone oczko nie wróciło.
Przejechałem około 300 km, zielonego oczka brak, jednak napięcie przyzwoite - około 12,55 V.
Po paru dniach postoju, napięcie powoli spadało. Znowu został podładowany. Przechyliłem go w różne strony, po tym i po ładowaniu - zielone oczko wróciło.
Od tego czasu oczko jest cały czas, do tej pory. Mierzyłem napięcie na aku, oto małe zestawienie:
dzień 1 12,21 V
dzień 2 12,16 V
dzień 3 12,34 V
dzień 4 i 5 - brak pomiarów, samochód nie używany
dzień 6 12,21 V
dzień 7 12,30 V
dzień 8 - brak pomiaru, samochód nie używany
dzień 9 12,21 V
dzień 10 12,29 V
dzień 11 12,27 V
dzień 12 12,16 V
Pomiary dokonywane po postoju, przed jazdą.

Zawsze pali za pierwszym razem.
Napięcie ładowania: 14,4 V
Prąd pobierany w stanie spoczynku: 80 mA
Dodam jeszcze, że po ładowaniu prostownikiem napięcie przez pierwsze 3-4 dni utrzymuje się w granicach 12,5 - 12,6 V.

Co jest przyczyną takiego zachowania akumulatora? Dlaczego napięcie jest tak niskie?
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

17 Sty 2012, 17:55

a sprawdziłem poziom cieczy w akumulatorze,czy jest na tym samym poziomie i wszystkie płytki są zalane?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2012, 18:01

Zapomniałem dodać, że to akumulator bezobsługowy
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

17 Sty 2012, 18:09

bezobslugowy czy obsługowy jak jest mało wody to trzeba dolać a nie zaraz wymieniać na nowy.napisz ile na lat ten akus.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2012, 18:13

Sa 2 klasy akumulatorow bezobslugowych, jedna zakalda sprawdzanie i ew. dolewanie wody co pol roku, czy rok, 2-ga co 3 lata.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

17 Sty 2012, 18:24

chcesz żebyśmy ci pomogli czy będziesz się upierał że bezobslugowy to bezobslugowy i już?naprawdę sprawdź stan wody i dolej jeśli trzeba i tyle.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2012, 20:56

Prawdziwy akumulator bezobsługowy jest hermetyczny bez możliwości dolania wody czy sprawdzenia poziomu elektrolitu.
http://www.akumulator.pl/aktualnosci/ar ... ugowy.html
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

17 Sty 2012, 21:03

nie chcę wymieniać bo aku ma zaledwie 3 miesiące
nie wiedziałem, że do bezobsługowego można dolać wodę
jeśli poziom jest nieprawidłowy, to po czym to poznać?
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

17 Sty 2012, 21:30

Prawdziwy bezobsługowy nie na żadnych korków jest hermetyczny.80mA to sporo za dużo.Odłącz klemę i sprawdź przez kilka dni jakie będziesz miał napięcie na aku.Zawsze możesz podjechać żeby ci sprawdzili aku.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

17 Sty 2012, 21:36

Alarm pobiera 20 mA, resztę radio i zegar. Jaki jest dopuszczalny prąd pobierany na postoju?
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

18 Sty 2012, 09:30

Sprawdź prąd przy wyłączonych wszystkich odbiornikach,tak jak zostawiasz go np. na noc.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

18 Sty 2012, 23:26

Tak jak napisałem wcześniej, podczas postoju jest pobierane 80 mA. (dla jasności - zaparkowany i nieużywany)
Dziś wartość napięcia to 12,10 V, oczko zielone, stoi pod chmurką, jednak odpala bez problemu.
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990

19 Sty 2012, 00:13

powinno być mniej wiencej od 0.02 /do 0.06 ma wienc trohe masz za duży pobór prądu
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

19 Sty 2012, 18:59

Nie ma co gdybać jeśli ma 3 miech to jest gwarancja a jak na własną rękę dolejesz wody to gwarancja pewno przepadnie podjedz do sklepu i przedstaw sprawę, a tak z drugiej strony to czemu go kupiłeś skoro była nie doładowany?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

20 Sty 2012, 10:03

Jakie argumenty przedstawić, żeby reklamacja została uznana za zasadną?
Nie ja go kupiłem, stąd cały problem.
rob46
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 05 1990