Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

29 Paź 2016, 09:30

Witam, mam problem z autem a mianowicie podczas odpalania auto kręci lecz nie jest w stanie odpalić - dopiero gdy popsikam autostartem to na chwilę się odpali pochodzi chwilę i gaśnie. Wymieniłem świece, sprawdziłęm cewkę - jest OK. Na komputerze nie ma błędów, więc obstawiam że czujnik wału jest dobry. Zauważyłem że pompa paliwa nie działa chociaż prąd dostaje do wtyczki(przekaźnik i bezpiecznik są dobre). Na gazie auto również nie działa - a jest starsza instalacja która pozwala uruchomić auto na LPG. Czy ktoś miał może podobny problem lub wie co może być nie tak?

Z góry dzięki
robi91
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Paź 2016, 09:25
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW 7, Ford Focus MK3, Astra G

Re: Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

01 Lis 2016, 21:45

robi91 napisał(a):Zauważyłem że pompa paliwa nie działa chociaż prąd dostaje do wtyczki(przekaźnik i bezpiecznik są dobre)
To sugeruje, że problem jest z samą pompą.

robi91 napisał(a):Na gazie auto również nie działa - a jest starsza instalacja która pozwala uruchomić auto na LPG
Przy temperaturach 4-7 stopni raczej nie odpalisz auta na gazie. Silnik nie działa na gazie jak jest rozgrzany?
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3434
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

02 Lis 2016, 10:34

Benzyna i LPG to dwie odrębne instalacje i pod względem układu zasilania nie maja nic wspólnego ze sobą. Jeżeli chodzi o Pb, to sam ustaliłeś, że pompa nie działa, mimo iż dostaje napięcie. Więc wiadomo co jest przyczyną braku możliwości uruchomienia silnika na Pb.
Jeżeli chodzi o LPG, to tam układ jest w prostocie podobny do PB - zbiornik paliwa a w nim wielozawór i elektrozawór. Kolejny elektrozawór jest na filtrze gazu i kolejny na parowniku. Jak te wszystkie elektrozawory sie otworzą, wielozawór na butli jest odkręcony i nieuszkodzony, parownik jest sprawny, filtr gazu nie jest zatkany, elektryka działa prawidłowo, to silnik musi się uruchomić na LPG. Nawet jakby było -10 stopni.
robi91 napisał(a): dopiero gdy popsikam autostartem to na chwilę się odpali pochodzi chwilę i gaśnie.

To potwierdza, że problem jest w układzie zasilania, a układ zapłony jest sprawny. Podejrzewam, że jakbyś zaaplokował mu do przepustnicy powolutku wlewane paliwo, to silnik też by chodził. Zresztą moższ spróbowac - nalej nakrętke ( np. z butelki po coli bądz jakiejś innej podobenej ) na przepustnicę i bez ruszania pedałem gazu spróbuj uruchomić silnik. jak zaskoczy na kilka sekund, to masz potwierdzenie.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM
    Nissan rozszerza ofertę cenionego modelu Qashqai o wersję z zaawansowanym silnikiem benzynowym DIG-T 163. Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 jest zgodny z rygorystyczną normą emisji spalin EURO 6 i zapewnia ...
    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili