Audi 1.9 TDI - ciężko pali zimny/ciepły, klekocze na wolnych

20 Cze 2009, 22:37

Witam,

Tym razem ja mam problem ze swoim autkiem Audi A4 B6 1.9 TDI AVF 130KM.
Silnik cykał jak zegareczek aż do czasu ;/
Ciężko zapala trzeba kręcić 3-4 sekundy i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny.
Dodatkowo jak chodzi na wolnych to słychać takie klekotanie (jakby metaliczne dźwięki)

Auto ma moc i nie kopci pracuje równo, pali też w normie.

Sprawdzone obydwie pompy, komputer nie pokazuje błędów wszystko jest w normie.
Wymienione wszystkie filtry i olej.

Zauważyłem pewną zależność jeżeli chodzi o to klekotanie jeżeli jest klima wyłączona (lub wyłączony cały panel klimatronic) klekocze dosyć głośno, a po załączeniu klimy klekocze ale dużo ciszej. (Miałem wymieniane sprzęgło sprężarki klimatyzacji jakiś miesiąc temu, nie wiem czy ma to jakiś związek)

Macie jakieś pomysły w czym może być problem? Proszę o wszelkie sugestie i pomysły.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • 21 Cze 2009, 17:31

    Moja wiedza na temat tych modeli AUDI jest taka,że trudno o lepszy samochód w tej klasie,nierzadko występują awarie sprężarki klimatyzacji właśnie,o inne awarie trudno akurat w tym modelu z tym silnikiem ,ja bym się przyglądnął jej trochę lepiej!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8466
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    21 Cze 2009, 19:37

    Dzisiaj przysłuchałem się dobrze i przy włączonej klimie tych dźwięków metalicznych nie słyszałem silnik pracował ładnie na wolnych obrotach. Jak tylko wyłączyłem klimę to pojawiło się dzwonienie w okolicach sprężarki. Udam się do gościa od klimy niech sprawdzi.

    Zastanawiam się tylko czy to ciężkie zapalanie ma z tym związek?
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5289
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    22 Cze 2009, 09:08

    A wczesniej tez ciezko palil czy dopiero jak cos z ta sprezarka wystapilo?
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    22 Cze 2009, 18:20

    Jeśli niedoładowany akumulator powoduje to ,że następuje wzrost obciążenia silnika(alternator ) a sprężarka sprawna już sama od siebie obciąża silnik(wzrost zużycia paliwa o ok.2l) to niesprawna(łożyska)powoduje niebagatelne obciążenie i dlatego silnik może w fazie rozruchu nie mieć tego uderzenia na tłoki.

    [ Dodano: Pon Cze 22, 2009 19:22 ]
    Ach, to robota tylko dla Fachowca przez duże F! :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8466
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    22 Cze 2009, 21:13

    dawidbn napisał(a):A wczesniej tez ciezko palil czy dopiero jak cos z ta sprezarka wystapilo?

    Wcześniej było ok palił z dotknięcia :)

    PhantomASA1 napisał(a):Jeśli niedoładowany akumulator powoduje to ,że następuje wzrost obciążenia silnika(alternator )

    Zgadzam się ale w tym przypadku po trasie prawie 200km zgasiłem auto i po 5 minutach odpalałem kręci tak samo ;/

    Byłem dzisiaj na sprawdzeniu sprężarki od klimy po jej wyjęciu i częściowym rozebraniu okazało się że poluzowała się jakaś śrubka i to była przyczyna tych dźwięków metalicznych. Teraz jest już ok jeżeli chodzi o odgłos silnika ładnie pracuje tak jak powinien :)

    Jednak problem palenia pozostał potrafi kręcić około 4 sekund nie zdarza się dłużej, zawsze zapala.
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5289
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    22 Cze 2009, 21:42

    A w jaki sposób była sprawdzana pompa wtryskowa?Mierzyli ciśnienie początkowe paliwa?Pompa może przepuszczać paliwo i jest zbyt słabe ciśnienie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Cze 2009, 21:44

    MotoAlbercik napisał(a):A w jaki sposób była sprawdzana pompa wtryskowa?Mierzyli ciśnienie początkowe paliwa?Pompa może przepuszczać paliwo i jest zbyt słabe ciśnienie.

    Była zakładana druga nówka i nic to nie dało.
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5289
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    22 Cze 2009, 21:54

    Hmm,ciekawa sprawa.Ja w takich sytuacjach podłączam silnik po komputer i sprawdzam wszystkie odczyty wg DTR-ki(dokładne dane techniczne).Moi pracownicy mieli kiedyś podobny przypadek z jakimś autem(nie pamiętam niestety z jakim,chyba był to Mercedes) - po regeneracji pompy wtryskowej silnik ciężko palił,ale jak zapalił i się jechało,to było wszystko ok,jedynie jak była dłuższa górka,to spadała moc silnika,a co za tym idzie prędkosć.Spalanie tylko lekko wzrosło.Okazało się,że tą pompę trzeba było na nowo zaprogramować i ustawić na komputerze.
    Olej mam nadzieję,jest wlany taki jaki był - te same właściwości?No i paliwo tankowane na tej samej stacji,a stacja jakaś renomowana?Ewentualnie możesz jeszcze spróbować zmienić stację,ale wątpię,żeby to była wina samego paliwa.
    Sprawdz też,czy filtr paliwa jest dobrze założony.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Cze 2009, 22:17

    Ciężka i dla mnie, wszystkie filtry sprawdzone i wymienione na nowe, olej zmieniony taki jak zawsze syntetyk. Co do stacji zawsze tankuję na Shellu V-Power Diesel i nigdy nie miałem problemów z paliwem.

    Mocy mu nie brakuje i nie zauważyłem spadku i większego spalania.
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5289
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    23 Cze 2009, 09:57

    Jeszcze sobie tak myślę,ale nie wiem czy w tej wersji jest zawór EGR,ale jak jest,to sprubuj go zaślepić.Być może,że jest cały czas otwarty i przepuszcza cały czas spaliny.Zobacz też przepustnicę,czy zamyka się całkowicie.Może być ciutek uchylona i podczas uruchamiania silnika jest za dużo paliwa.Myślałem też o filtrze paliwa,czy jest dobrze założony(są kierunkowe),ale wówczas miałbyś problemy z mocą,a piszesz,że jest ok,więc filtr odrzucamy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Lis 2009, 02:15

    Problem został rozwiązany po wielu trudach i testach ;)

    Okazało się że po wymianie akumulatora pali tak jak dawniej na dotyk.
    Stary akumulator trzymał napięcie i alternator go prawidłowo ładował, problem był w tym że brakowało mu mocy na rozruchu stąd problemy z zapalaniem i dłuższym kręceniem.

    Byłem w trzech różnych warsztatach i nikt nie potrafił zdiagnozować problemu ponieważ wszystkie parametry były w normie.
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5289
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016