Audi A4 1.8 - Problem z ciepłym powietrzem

17 Paź 2009, 20:52

Posiadam Audi A4 1.8 benzyna 1996r.....

Otóż posiadam taki problem, że jeśli dam na maksa nawiew to prawie w ogóle nie wieje (troszeczke) i jak dam na najcieplejsze powietrze to i tak zimne leci...

Jeśli ktoś wie co mogło się posuć, to proszę o pomoc...
Czato157
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Świdwin
  • 18 Paź 2009, 09:25

    Jest jeszcze kwestia czy to klimatronik.
    Sprawdź czy wentylator działa - musisz zdjąć cały schowek po stronie pasażera (w razie gdyby nie działał)
    Sprawdź czy weże które wchodzą do nagrzewnicy są gorące- jak otworzysz maske to po prawej stronie akumulatora sa dwa węże do nagrzewnicy.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    18 Paź 2009, 11:26

    A co do klimatronika (mam pustą klime i jak ją włącze to też słabo wieje i zimne powietrze nie leci) I ktoś nawet mi powiedział, że ciepłe powietrze mi nie leci i nie dmucha tak jak powinno i tego przyczyną może być pusta klima?

    Mi się wydaje że jednak klima nie odpowiada za ciepłe powietrze...?

    Dobra Piotr sprawdze to co napisałeś i dam cynk na forum co zauważyłem..
    Czato157
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Świdwin

    18 Paź 2009, 17:31

    Jak masz pustą klime to nie zadziała sprężarka. Pytałem czy to klimatronik bo nieraz potrafi się załączyc klima i wtedy chłodzi powietrze a na wyswietlaczu masz HI. Ja dla pewności odłączyłem sprężarke. W razie jak by wentylator działał na maxa to pozostaje kwestia nagrzewnicy może być nawet zapchana- ale najpierw sprawdź na węzach.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    18 Paź 2009, 18:51

    Czyli klimatronik na pewno odpada, bo klima jest pusta...
    A co do wentylatora ustawie go na maxa i temp HI to ani mocno nie wieje ani aż tak ciepłego powietrza nie daje...

    Zobacze jutro te węże...

    [ Dodano: Pon Paź 19, 2009 17:14 ]
    Więc tak:

    Węże sprawdzałem, są ciepłe...
    A co do wentylatora, to chodzi, bo słychać...

    Czyli co teraz musiałbym sprawdzić nagrzewnice?
    Jak to zrobić i gdzie bym ją znalazł?
    Czato157
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Świdwin

    20 Paź 2009, 17:34

    Żeby dobrać się do nagrzewnicy to musisz rozebrać cały kokpit wewnątrz plus zdjąć deske roździelczą - jak tego nie robiłeś to cały dzień roboty -mi to już zajmuje 4 godź. Nagrzewnica jest w całym urządzeniu z wentylatorem ,chłodnicą klimy i klapkami regulacyjnymi powietrzem- trzeba to całe wydostać z auta a od strony silnika odłączasz tylko węże od nagrzewnicy i przewody od klimy cała reszta w środku. Cięzka praca a szczególnie jak to się robi pierwszy raz.
    Proponuje zacząć od odpowietrzenia układu - odpowietrznik od nagrzewnicy znajduje się na wężu lewym -tym od strony akumulatora- luzujesz opaske i lekko zdejmujesz wąż ale nie do końca jest w nim mała dziurka przez którą powinno wydostać się powietrze.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexusa LC 500 Convertible - jak będzie cena?
      Polski oddział Lexusa udostępnił cennik najnowszego kabrioletu marki – modelu LC 500 CV. Napędzane 5-litrową V-ósemką luksusowe, sportowe auto z miękkim dachem jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia, w tym ...
      Lexus LC Convertible
      Czas na prawdziwą nowość na rynku kabrioletów. To model LC Convertible, czyli pierwszy samochód Lexusa z miękkim dachem. Japońskie auto dopiero trafia do pierwszych właścicieli, ale zdążyło już skraść serca ...

    03 Gru 2009, 22:58

    Sorki, że dopiero teraz powracam do tego tematu, ale straszne urwanie głowy miałem przez ten czas...

    A więc najgorsze jest to że dalej mi nie leci ciepłe powietrze :sad:

    Może to kwestia odpowietrzenia nagrzewnicy?
    Jeśli tak, to jak to mam zrobić?
    Czato157
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Świdwin

    03 Gru 2009, 23:01

    Masz klimatronic a umiesz z niego odczytać błędy?
    Jak masz zapowietrzoną nagrzewnice to słychać w aucie bulgotanie jak przegazujesz.
    Sam męczyłem sie z ogrzewaniem i po mimo tego,ze silnik miał 90*C to i tak padł termostat -wymieniłem go i dzisiaj podjechałem na komp. usunąć błędy Grzeje jak szalony.
    A układ odpowietrza się bardzo ciężko bo weże od nagrzewnicy są wyżej od zbiorniczka wyrównawczego- grzejesz auto do 90*C i bardzo powoli odkręcasz korek -najlepiej zbiorniczek odkręcić i unieść wyżej czekasz aż ostygnie auto i sprawdzasz poziom płynu (ale nieraz trzeba tak robić pare razy)
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    04 Gru 2009, 08:21

    Jeżeli oba węże z nagrzewnicy są ciepłe,to nagrzewnica raczej odpada.Chyba,że jeden ma temperaturę mniejszą od drugiego - wówczas można mysleć o jej zapchaniu.
    Przyczyną zimnego powietrza może być klapka nad nagrzewnicą,która się nie przewiera - ma ona dwa położenia - zimne powietrze leci nad nią(a ona zasłania nagrzewnicę) i leci do nawiewów i drugie położenie - kieruje ona nawiew na nagrzewnicę i przez nią na nawiewy.Klapka jest sterowana siłowniczkiem pneumatycznym.Jak przełączysz powietrze z zimnego na ciepłe,to powinno się dać słyszeć cichutki syk powietrza.Czasami da się tez usłyszeć tą klapkę,ale trzeba się dobrze wsłuchać.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Paź 2018, 19:25

    Mi pomogło płukanie nagrzewnicy bieżącą wodą za pomocą dwóch podłączonych węży ogrodowych, ciepły nawiew wrócił bez kosztów.
    majami
    Obserwowany
     
    Posty: 1