Audi A4 B5 - Piszczenie hamulców czy łożyska ?

Audi A4 B5 - Piszczenie hamulców czy łożyska ?

18 Mar 2015, 18:58

Witam, kilka tygodni temu strasznie coś mi podczas jazdy zaczęło piszczeć. Dojechałem do domu poruszałem kołami myślałem ze może luźne ale to było raczej od hamulców. Na drugi dzień cisza przez kilka tygodni do dzisiaj.
Dzisiaj zaczęło piszczeć od ruszenia pisk co obrót koła, im szybciej jadę tym szybciej piszczy. Tak jakby gdzieś tarcza była krzywa i co obrót obcierała o klocek w jakimś punkcie. Jak przyspieszę do 80 to czasami nagle przestaje piszczeć aż nie zatrzymam się i potem znów.
Teraz najważniejsze, jak hamuje nawet mocno to cały czas piszczy czyli jest to nie zależne od hamowania to mnie najbardziej martwi.

Byłem w serwisie, sprawdzili hamulce, z przodu tarcze i klocki wymienione, z tyłu było jeszcze ok. 2 dni spokoju potem wróciło, przeczyścili, nasmarowali starli klocki trochę i tydzień spokoju.
Teraz wróciło, wszystko było sprawdzone, podczas hamowania dźwięki się nie zmienia.
To link do tego dźwięku http://yahooo8.wrzuta.pl/audio/4478RtN0 ... czenie_kol
potrafi czasem się zmienić na bardziej ciągły. Po pół dnia minął i nie piszczy a potem znów zaczyna. Nie mam pojęcia co to jest, znów chyba czeka serwis. Czy może to być łożysko ? Może nie wiem poluzowana nakrętka dociskająca łożysko. A hamulce raczej by przy hamowaniu lub ręcznym przestawały piszczeć. No i dlaczego nagle jakby coś odskoczyło bo przestaje zupełnie piszczeć aby potem wrócić.
yahooo8
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 10 Paź 2010, 15:45
Miejscowość: Szczecin

Re: Audi A4 B5 - Piszczenie hamulców czy łożyska ?

19 Mar 2015, 10:03

Pisk może pochodzić i od klocków i od łożyska. Jak będzie ci piszczało, to przeczyść drobnym papierem ściernym klocki hamulcowe w tym kole. Ewentualnie jak piszczy ci tylko w jednym kole, to możesz klocki zamienić między kołami. Jak piszczenie pozostanie, to można podejrzewać łożysko. A jak się przeniesie albo ustanie, to sprawa klocków.
Ja niedawno też miałem coś podobnego - dżwięk był podobny do ocierania gumy o gumę. I co ciekawe dżwięk ten był tylko w jednym i tym samym miejscu - akurat jak opona stykała się z podłożem na wysokości wentyla. Okazało się, że to łożysko. Więc u ciebie też może to być właśnie łożysko. Ale najpierw zrób to, co pisąłem, bo to możesz zrobić sam. Łożysko lepiej robić u mechanika i to takiego, który ma prasę.
co do firmy, to dobre i w miarę tanie są z SKF.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe porządki w samochodzie Zimowe porządki w samochodzie
    Pierwsze opady śniegu, oblodzone ulice i chodniki oraz mroźne temperatury powinny być wyraźnym sygnałem dla kierowców, żeby przygotować samochód do zimy. Wymiana opon, sprawdzenie układu hamulcowego czy zaopatrzenie ...
    Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić
    Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006