Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki

Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

06 Sty 2012, 19:36

Ten szlam wydziela sie z ropy i w kazdym dieslu występuje, znajduje się na dnie bo jest ciężki, pompa tez ciągnie od dna, więc czy jest rezerwa czy nie, nic tu nie zmienia, szukałbym przyczyny w paliwie niskiej jakości, jakiś MIX.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Rejestracja: 22 Gru 2011, 21:37
Auto: citroen, chevrolet

Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

10 Sty 2012, 21:52

Witam kupiłem dwa pompowtryski AR włożyłem je 1 i 3 cylinder i samochód odpalił lecz niestety chodziło tak jakby nie na wszystkich garach tylko na 2 np. i teraz nie wiem na których. zrobiłem szybko skan vagiem co mogłem i tak wyglądają wyniki:
bloki 13, 18, 23
Image
Image
bloki 000, 001, 002
Image
bloki 003, 004, 005
Image
006,007,008
Image
błędy:
http://wklej.org/id/665633/
błędy po skasowaniu:
http://wklej.org/id/665634/
a tu wklejam log dynamiczny z bloku 13, 18 i 23
http://wklej.org/id/665639/
jeśli źle wkleiłem ten log to proszę o poprawienie mnie i podpowiedź jak powinienem to zrobić
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 11 Maj 2010, 16:56
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy od: 01 01 2001

Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

10 Sty 2012, 22:16

Jezeli bys zrobil loga tekstowego, a nie wklejal obrazki, bys mial przy wtryskiwaczach taka dopiske:

if != 0, inoperative valve/open circuit/lack of fuel/bubbles

U ciebie zera nie ma na 2 i 3 cylindrze(masz wartosc 6), wg VAG'a to te wtryskiwacze sa wadliwe, wez przeloz 1 z 2 lub 3 z 4, i zobacz czy wartosc 0 i 6 sie pojawi na odwrot.

Jak ci auto juz odpala, to mozesz sprobowac do ropy dolac:
[link wygasł]
Na stacji, czy w markecie poszukaj. To jest bardzo dobry preparat, wlaj caly na powiedzmy 1/4-1/2 zbiornika, bedzie wiecej, to sie nic nie stanie.
Tylko pytanie czy jak silnik troche pochodzi na biegu jalowym i sie rozgrzeje jako tako, to czy zaczyna w miare rowno pracowac, czy dalej jakby na 2 gary nie palil? Mozliwe ze te 2 wtryski leja, lub nie maja idealnego przejscia, ale po chwili jak zlepie temp to silnik jako tako na nich pracuje, bo jak jak caly czas pracuje na 2 garach, to nic ci taki preparat nie pomoze.

Swoja droga, ten co go myles i rozbierales, dziala czy zlozyc sie go w ogole nie udalo?


@robbydzia
Popytaj tych co siedza we wtryskwiaczach, nt. jazdy na rezerwie do konca, zreszta ten temat to idealny na to przyklad, autor tematu tylko raz do konca sobie pojechal i tyle sie najezdzil.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

11 Sty 2012, 08:49

Moje zdanie jest takie: każdy ma swoją teorię, gość od wtrysków ma jedną a mechanik drugą, każdy szuka odpowiedzi.
Po ulicach jeżdzi tysiące aut z silnikami TDI PD i tylko nieznaczna cześć ma problemy z wtryskami, znakiem tego ta szczęsliwa reszta nie jeżdzi na rezerwie? Na rezerwie jeżdzi ogromna ilość samochodów, a "syf" w zbiorniku odnajdziesz w każdym aucie, oboje o tym wiemy.

Twierdze, że paliwo jest przyczyną, ponieważ tylko po naszej stronie Odry dochodzi do nagminnych usterek EGR i filtrów cząstek stałych. Wiec jaka jest odp? np SADZA, która znikąt się nie bierze a zanim się wytworzy to "półprodukt" przepływa przez wtryski.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Rejestracja: 22 Gru 2011, 21:37
Auto: citroen, chevrolet

Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

11 Sty 2012, 09:06

Czimi napisał(a):U ciebie zera nie ma na 2 i 3 cylindrze(masz wartosc 6), wg VAG'a to te wtryskiwacze sa wadliwe, wez przeloz 1 z 2 lub 3 z 4, i zobacz czy wartosc 0 i 6 sie pojawi na odwrot.

dziwne bo po kilku minutach pracy silnika i małym przegazowaniu (do 2tyś. obrotów) na około 15 sek. i ponownych kilku minutach pracy silnika na cylindrze 2 wartość 6 zmieniła się na 0.
Niestety silnik cały czas pracuje nierówno nawet po rozgrzaniu. Chodził około 10-15 min czyli chyba zdążył się rozgrzać. Ten pompowtryskiwacz który czyściłem nie wkładałem go jeszcze ponieważ ułamałem przy rozkręcaniu 2 bolce. Teraz już mam 4 pompowtryskwiacze i może z tych 4 chociaż ze 2 da radę zrobić:)jak tylko zaczęła pokazywać się kontrolka od ESP dolałem do ropy taki środek [link wygasł]
jego można dodawać raz na 10000km czyli teraz już chyba nie mogę go dolać bo wlałem go jakieś 1000km temu
tak wygląda mój silnik
Image
Image
widać że z EGR leci, coś z tym trzeba robić? co może być tego przyczyną? czy to mogło się przyczynić do mojej awarii?
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 11 Maj 2010, 16:56
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy od: 01 01 2001

Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

11 Sty 2012, 13:37

dynamiczny log lepiej pokazany http://vaglog.rtnet.pl/dala11_68549.html
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 11 Maj 2010, 16:56
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy od: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    Toyota Corolla 2017 - wersja amerykańska Toyota Corolla 2017 - wersja amerykańska
    Wiemy już, jak będzie wyglądała Corolla 2017 dostępna w Ameryce. Bestseller Toyoty ma przeprojektowany przód, unowocześnione wyposażenie we wnętrzu i nowe systemy bezpieczeństwa. Górny grill jest teraz jeszcze ...

  • Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    11 Sty 2012, 16:06

    Zauwaz ze VAG, nie podaje co jest z wtryskiwaczem nie tak, jest klika mozliwosci dot. nieprawidlowej pracy wtryskiwacza:
    - lekko przytkany - daje za malo paliwa, mieszakna paliwowa bedzie zbyt uboga i zaplon nie nastapi
    - daje za duzo paliwa lub w ogole nie otwiera zaworu(uszkodzona cewka), przy zbyt duzej dawce paliwa, tez zaplon moze nie nastapic
    - uszkodzona koncowka, dawka paliwa bedzie odpowiednia jak chodzi o ilosc, ale poleci ci jednolita "kropla", zamiast delikatne "zraszanie"(przelewanie, czy "wtryski leja"), tez zaplon moze nie nastapic.

    A w tym logu co dales to pod koniec ci sie rowniez pojawilo 4, na 1-szym cilindrze.

    Co do EGR, to wtryskwiaczy on uszkodzic, nie uszkodzil, ale jak daje za duzo spalin, to moze wystepowac problem z zaplonem mieszanki paliwowej, ale nie powinien, co najwyzej bedziesz podoczas jazdy odczuwal brak mocy.

    Co do uzywanych wtryskiwaczy, to przy silniku ktory byl w ciut lepszym stanie od twojego i mial wyzsza kompresje, mogly one widocznych problemow nie sprawiac(nierowna praca silnika), a w troche bardziej wyekspolatowanej jednstce, taki juz lekko zuzyty wtryskwiacz moze powodowac wlasnie brak zaplonu na danym cylindrze, chodzi mi tutaj wlasnie o tz lanie wtryskiwaczy.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    15 Sty 2012, 17:07

    Wypompowałem z baku paliwo pompką która jest w samochodzie w ten sposób że samochód chodził na paliwie z butelki a paliwo które miało krążyć w układzie zlatywało do bańki. Zlałem tak wszystko co było w baku czyli 35l. Zalałem do baku 8 litrów nowej ropy z orlenu. Wymieniłem dwa pompowtryskiwacze 1i 3. Samochód wreszcie odpalił ale na dwóch pompowtryskiwaczach. Załatwiłem następne 2 wymieniłem 2 i 4 samochód odpalił już ładnie. Ale niestety po przejechaniu 20km znów wyskoczyła kontrolka od ESP i zaczęło trząść skrzynią biegów i całym samochodem. Pojechałem do mechanika i okazało się że pompowtrysk na 2 cylindrze jest w kiepskim stanie (vag blok 13: wartości skakały od 2.0 do 2.5) i na 4 też nie był najlepszy (blok 13: około 1.0) na 1 i 3 cylindrze parametry na bloku 13 było od 0.2 do 0.5. Pojechałem do domu postawiłem samochód na 2 dni i po 2 dniach już nie odpalił:( Z holowałem go do mechanika. Oddałem pompowtryski z 2 i 4 cylindra. Kupiłem 2 następne pompowtryski mechanik włożył je na za 2 i 4 ale samochód odpalił na 2 cylindrach. Vag pokazywał że 1 i 3 pompowtrysk nie działają. Co mogło być tego przyczyną? Czy nie wypompowałem tym sposobem co wcześniej mówiłem do końca starej ropy z baku? Co robić teraz? Zastanawiam się nad wyjęciem całkowicie baku i wypłukać go i wyczyścić. Słyszałem też coś o takim środku firmy Liqui Moly. Może wystarczy zalać do pełna bak i dodać tego środka? wyjeścić np troche i znowu dolać ropy i tak cały kilka razy? Co o tym myślicie? Co byście zrobili w mojej sytuacji?
    drdala
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Rejestracja: 11 Maj 2010, 16:56
    Miejscowość: Mława
    Prawo jazdy od: 01 01 2001

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    15 Sty 2012, 20:53

    a te pompo wtryski były nowe czy używane ze tak siadają?
    Janusz00
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Rejestracja: 22 Lis 2011, 20:12
    Prawo jazdy od: 10 03 2000
    Auto: peugeot 306

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    16 Sty 2012, 10:27

    drdala napisał(a):Wypompowałem z baku paliwo pompką która jest w samochodzie w ten sposób że samochód chodził na paliwie z butelki a paliwo które miało krążyć w układzie zlatywało do bańki. Zlałem tak wszystko co było w baku czyli 35l. Zalałem do baku 8 litrów nowej ropy z orlenu.

    Co byście zrobili w mojej sytuacji?


    I wyszło na moje, wyglada na to, że sprawa paliwa się rypła :?
    Już dawno bym oddał do odpowiedniego serwisu :?
    robbydzia
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 440
    Rejestracja: 22 Gru 2011, 21:37
    Auto: citroen, chevrolet

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    16 Sty 2012, 13:26

    ma ktoś jakiś sprawdzony sposób jak najlepiej wyczyścić bak w audi a4 b6 2002r 130KM? dziś mechanik będzie go demontował i chciałbym poznać jakieś dobre sposoby.
    drdala
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Rejestracja: 11 Maj 2010, 16:56
    Miejscowość: Mława
    Prawo jazdy od: 01 01 2001

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    16 Sty 2012, 16:24

    Czekaj z tym demontazem baku, filtr paliwa wymienilas po zatankowaniu i wymianie wtryskiwaczy? Tam w cale duzo syfu nie musiales miec, bo jak do 0 wyjezdziles paliwo, to doslownie wszystko co bylo na dnie baku pompka mogla wciagnac.

    To paliwo z baku, ktore wypompowales, to bylo czyste, czy sa w nim jakeis zanieczyszczenia?

    Generalnie, troche na tym kijowo wyszedles probujac to na wlasna reke robic. Jednak wtryskiwacze, jak sie nie ma odpowiednich narzedzi i wiedzy, to nie naprawisz.

    Warsztat ktory sie bawi wtryskiwaczami od paru lat, by ci to poprawnie zdiagnozowal, jak moj ojciec sobie zatkal wtryskiwacze, to filtr paliwa mechanik rozebral i powiedzial ze bak do wyjecia i wyczyszczenia odrazu, i trafil tak naprawde z diagnoza, ktora trwala moze 15 min.

    Sprawdzales stan filtru paliwa? Bo jak wymieniasz regularnie, to tak naprawde duzo syfu w nim nie powinno byc, latwo postawic bedzie diagnoze czy masz syf w baku, czy tez nie.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    16 Sty 2012, 18:14

    Zacznijmy od tego, że pompowtryskiwacze trzeba zamontować pod odpowiednim kątem, niby proste a jednak....
    Jeden z otworów dyszy-końcówki musi być skierowany centralnie na świecę żarową.

    Sprawdziłeś dokładnie instalację ??? to podstawa!!! w PD

    Na pierwszej stronie pisałem o filtrze, wymieniłes?? konieczne też jest przepłukanie przewodów paliwowych, o ile problem rzeczywiście związany jest z jakimś syfem niewiadomego pochodzenia.
    robbydzia
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 440
    Rejestracja: 22 Gru 2011, 21:37
    Auto: citroen, chevrolet

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    17 Sty 2012, 09:34

    w jaki sposób przepłukać przewody?
    drdala
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Rejestracja: 11 Maj 2010, 16:56
    Miejscowość: Mława
    Prawo jazdy od: 01 01 2001

    Re: Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bl

    20 Sty 2012, 15:41

    Wymieniłem 4 pompowtryskiwacze i samochód chodzi jak na razie. Pompowtryski były kupione na allegro więc chcę zrobić VAG-iem logi sprawdzające stan pompowtryskiwaczy. Jak mam to zrobić?
    drdala
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Rejestracja: 11 Maj 2010, 16:56
    Miejscowość: Mława
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006