Audi A4 B7 czy BMW E90

25 Lut 2017, 15:11

Wiem, że było już kilka takich tematów, googlowałem i czytałem. Jednak prosiłbym o przedstawienie czarno na białym co przemawia za audi, a co za bmw, jakie są ich plusy i minusy względem siebie.

Interesują mnie silniki trzylitrowe, raczej skłaniałbym się ku ropniakom, napędy w quatro.
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

25 Lut 2017, 17:54

Ile robisz km rocznie i w jakich warunkach?

Na rozrząd w 3,0 TDI szykuj z 4500zł
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lut 2017, 18:32

5k to nie mała kasa, dotyczy to zarówno B7 jak i E90?
Średnio 20k km rocznie, 50/50 trasa/miasto. W tym wypadku może rzeczywiście warto pomyśleć by o benzynie.. Mam do wyboru 3.2 w Audi i 3.0 w BMW? Jak wygląda ich utrzymanie i eksploatacja?
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

25 Lut 2017, 20:30

dotyczy audi

Zastanów się, czy jak Cię przeraża ta kasa na rozrząd, czy na pewno chcesz coś z tych marek.
3,2 FSI ma problemy z nagarem.

Ogólnie silnikowo BMW wychodzi lepiej ale nie jest wolne od wad (np. lubią gubić olej)
a4-b7-2-0tfsi-325i-e90-is-250-mk2-legacy-iv-3-0-s60-i-2-4t-vt97095.htm#p621921
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lut 2017, 20:38

Nie podałeś budżetu.
Ja wybrałbym w następujących pieniądzach:
-za 40-45k Lexus IS250.
-za 35-40k BMW E90 2.5 R6
-za 30-35k A4B7 1.8T
-za 25-30k S60 2.5T
Oczywiście to tak orientacyjnie, bo znalezienie zadbanego auta w PL może być trudne.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lut 2017, 09:30

Nie tyle co przeraża mnie kasa za rozrząd ale kupić autoza 35k do tego oleje, filtry, opony, rozrząd to wychodzi kolejne 10k więc tak na prawdę auto kosztuje mnie 45.
Dzięki za link do zestawienia, na pewno się z nim zapoznam.

Dzięki też za te przedziały. Ogólnie chciałbym wydać na auto koło 35k. Fajnie jakby moc była powyżej tych 180 km i rocznik tak 2006/2007 w górę. Dlatego padło na 3.0 w quattro bo chce mieć zabawę z jazdy ale też jeśli trzeba to przewieźć w przyzwoitych warunkach 4 osoby i bagaże na jakieś wakacje. Może rzeczywiście darować sobie klasę premium i zejść trochę niżej?
Jakie modele są jeszcze godne uwagi?
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły
    Zabytkowe samochody mają swój nieodparty urok, o czym już po raz kolejny mogli się przekonać goście tegorocznego Classic Car Festival zorganizowanego przez Toyota Automobile Museum. W imprezie wzięły udział najpiękniejsze ...

26 Lut 2017, 10:02

Tak na szybko AR159 tbi, citroen c5 (ale wątpię, że znajdziesz w PL cokolwiek z mocnym benzyniakiem, diesle jakieś będą na pewno), mondeo mk4 (ew. mk3 st), accord vii 2.4, lex gs, laguna mk3 2.0T, saab'y 9-3/9-5, toyota camry (większość powypadkowych ze stanów), volvo s40/s60,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Lut 2017, 10:41

Wiser napisał(a):Nie tyle co przeraża mnie kasa za rozrząd ale kupić autoza 35k do tego oleje, filtry, opony, rozrząd to wychodzi kolejne 10k więc tak na prawdę auto kosztuje mnie 45.

rozczaruję Cię ale to jest normalne w tym segmencie niemieckich aut (jak chcesz mieć skomplikowany silnik), że pakiet startowy ma 5 cyfr

Wiser napisał(a): i rocznik tak 2006/2007 w górę

nie kupujesz aut rocznikiem szczególnie jak patrzysz na marki premium! Tak jak mówisz zejdź niżej z klasą - ale to nie zmienia faktu, że rocznikiem 2-lata w tą czy tamtą nic nie ugrasz, bo liczy się stan danego egzemplarza.

Wiser napisał(a):Dlatego padło na 3.0 w quattro

Quattro jest w Audi.
xDrive jest w BMW (szkoda dopłacać i szukać)
Frajda z jazdy to nie diesel, który klekocze tylko porządna benzyna.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lut 2017, 12:03

Trochę mi się rozjaśnia, co w takim razie moglibyście polecić biorąc pod uwagę moje predyspozycje? Nie upieram się przy klasie premium, każdy segment raczej biorę pod uwagę, z tym, żeby w środku były już te elektryczne wszystkie szyby i takie "podstawowe" bajery, no i żeby plastiki nie trzeszczały jak w traktorze.
Nie upieram się przy dieselu ale porządna benzyna też swoje musi zjeść, zakłądam że niedo więcej niż podobnej pojemności diesel, gazować nie zamierzam. Więc to poniekąd taki kompromis, zwłaszcza, że trasy poza miasto też robię.

Może insygnia? 4x4 2.0 benzyna?
Albo Alfa 159 3.2 też bardzo fajnie wygląda na papierze.
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

26 Lut 2017, 14:36

Audi ma rozrząd z tył (układ łańcuchów) i stąd jest jego problem z ceną. Rozeznaj się jednak w temacie, bo w moich okolicach naprawiają to za 1000zł + części. Żywotność też jest poniżej przeciętności, ale nie ma co przesadzać, że zaraz będzie on do roboty. Dobry olej tutaj znacznie wspomoże sytuację (poczytaj co to są hydrockracki i dlaczego są znacznie gorsze od prawdziwego syntetyka).

BMW M57 (3,0d) też nie jest wolne od wad i też może się trafić, że będzie trzeba tam rozrząd wymienić. Jest z przodu, co obniża koszty, ale minus jest taki, że potrafi rypnąć bez ostrzeżenia. Akurat w relacji do 3,0TDI 232KM od Audi, BMW jest jednak znacznie lepszym wyborem - mógłbym powiedzieć, że to jeden z najlepszych diesli na rynku. 3,0TDI warto kupić, ale te, które mają okolice 240KM - z tym silnikiem mój przyjaciel dobił 544.000km.

Z innych marek, to faktycznie Lexus IS250 jest ciekawym tematem, choć jest dosyć ciasny. Serwis ASO ma całkiem sensowne ceny. Minus taki, że nie ma aż tyle wiedzy nt. tego auta, za co pewnie znowu fala hate'u się na mnie zwali. Plus tego auta jest taki, że jest to jakość Toyoty, więc naprawdę sporo rzeczy jest tam dopracowane. Jak kojarzę, to narzekania były w dieslu na zestopniowanie skrzyni manualnej, ale tutaj jest sporo Lexiarzy, to więcej Ci na ten temat powiedzą. Nie skupiaj się jednak na przechwalaniu auta, lecz na wadach. Polecam zadzwonić do ASO i zapytać co trzeba zrobić w danym modelu na starcie. Oni tam mniej więcej się orientują jakie są wady ich aut i potrafią najbardziej rzetelnie doradzić.

Doradzić inny model auta też jest trudno, bo na każdego coś znajdziesz. Najważniejszy jest jednak stan, także upatrz sobie kilka modeli, zamiast nastawiać się na jeden. Jeździj i wybierz ten, który będzie w najlepszym stanie i wyposażeniu. Nawet pozornie tani Golf jest w stanie narobić sporo kosztów.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam