Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

02 Sie 2016, 07:15

Co lepiej wziać Audi A4b7 1.8T czy Renault Laguna III GT 2.0T
Audi: 2007 rok pprzebieg ok 230 tyś.Samochód z pl silnik jak wyżej z tym,że porobiony na ok 200 koni.
Z wyposażenia: Czujnik zmierzchu:
Czujnik Deszczu
Podgrzewane fotele
4 el szyby
ESP
FIS
Gwint Eibach
Audi Concert z SUBe-em w bagażniku
Tempomat
Anty Napad
Multifunkcja na kierownicy
Klimatyzowany schowek

Renault 2008 rok 2.0T przebieg ok 90 tyś.201 koni seryjnie.Samochód z de.
Z wyposażenia:
Navi(bym musiał wymienić-koszt pewnie +2tyś,bo ta co jest to mapy są tylko do 2012 roku)
system 4control
biksenon skretny
Jest to wersja GT tak więc pół skóry z emblematami gt ogólnie full opcja.
Ceny:
Audi: 34-35 tyś zarejestrowane w PL
Renault:Renault 8000-8400 euro(ok 36.5tyś) samochód w de
Co bardziej polecacie? Co będzie lepsze? Prosiłbym o jakieś argumenty,a nie odpowiedzi typu: Audi/Renault.
zyla
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 03 Lip 2016, 21:31
Prawo jazdy od: 10 06 2010
Auto: poszukuje

Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

02 Sie 2016, 07:53

No więc. Dwa zupełnie inne samochody ;)

Jaki był zakres prac w Audi? I jaki to kod silnika? Poczciwy 20V czy TFSI? Jeżeli był mocno modowany (tykano silnik) to bym odpuścił. Jak coś się skaszani potem to będziesz cały słup wymieniał. Był modowany, ma swój nalot więc trzeba by go porządnie sprawdzić - ciśnienie na garach, ten nieszczęsny napinacz i łańcuch na wałkach. Musi być manual. No i to Audi - wszystkie zalety i wady posiadania :P

Jeśli chodzi o Lagę to silnik F4RT jest bardzo trwały znacznie prostszy niż nawet 20V od Audi, miły w eksploatacji ale:
Przy rozrządzie ZAWSZE wymieniaj również koło metalowo-gumowe wału, łańcuch pompy oleju. Nie ważne, że wyglądają dobrze. Wymienić. Nie są to drogie zabawki, a oszczędzają multum problemów. Szkoda, że 4 control. Niewiele mogę Ci na ten temat powiedzieć. Mało tego, nie widziałem auta z tym rozwiązaniem na podnośniku i w sumie niewiele ich jeździ. Dopiero od roku Renault mocno inwestuje w reklamę tego rozwiązania w nowych modelach i wciska je klientom na siłę. No i musi być automat. Co prawda 5 biegowy, leniwy ale trwały w przeciwieństwie do dwumasy w manualu (ta potrafi się sypać po 90tyś jak bujasz się szybko po mieście).

Nie brałbym żadnego z tych dwóch. Audi ma swoje nalatane i jest też robione. Laga znowu ma 4control o którym nic nie wiem i eksploatacja tego jest mi obca.

Podsumowując: Szukałbym Lagi ale z automatem i klasycznym zawieszeniem. Dużo łatwiej będzie Ci znaleźć zadbany egzemplarz z młodszego rocznika i mniejszym nalotem niż masz w Audi. No i eksploatacja Lagi będzie sporo tańsza. Niestety przy jej szybszej utracie wartości.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 217
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

02 Sie 2016, 08:41

A jeszcze pytanko o Audi a6c6 2.4 PB jak awaryjność tych silników w porównaniu z tymi wyżej?
zyla
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 03 Lip 2016, 21:31
Prawo jazdy od: 10 06 2010
Auto: poszukuje

Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

02 Sie 2016, 17:08

GorącyMarian napisał(a):Jaki był zakres prac w Audi? I jaki to kod silnika? Poczciwy 20V czy TFSI?


No raczej jest to 20V Turbo bo 1,8 TSI nie było w A4 B7...
Ja bym nie odpuszczał 200 koni to nie 400.. normalny pewnie program, może jakiś mocniejszy wydech, przelot itd.. ze 163 KM - 200 KM to nie jest tragedia.
Warto sprawdzić jak to jedzie, wykres z hamowni od poprzednika, no i jakieś info gdzie to było robione, jakie modyfikacje.
Sprawdzić stan silnika, czy nie ma wycieków itd.
Ogólnie auto ok...
Kwestia czy się podoba
Z tego co widze Audi zdaje się lepiej wyposażone?
No i ja bym się nie bał chiptuningu to jest raptem 30..kilka koni..a nie 100 KM +
zwykły program starczy by sięgnąć 190 koni..

zyla napisał(a):A jeszcze pytanko o Audi a6c6 2.4 PB jak awaryjność tych silników w porównaniu z tymi wyżej?
Komedie bywają z rozrządem no i swoje kosztuje utrzymanie 1,8T 20V będzie tańsze. No ale tu masz 4 cylindry tam 6.. No i krowa pt"A6" nie jedzie zbyt jakoś extra przy 177 koniach w wolnym ssaku.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Rejestracja: 05 Wrz 2015, 00:52
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy od: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

02 Sie 2016, 19:08

Lovato34 napisał(a):No raczej jest to 20V Turbo bo 1,8 TSI nie było w A4 B7...
zaktualizuj swojego Windowsa, wkładali to g.no na sam koniec życia tego modelu :ok:
zyla napisał(a):A jeszcze pytanko o Audi a6c6 2.4 PB jak awaryjność tych silników w porównaniu z tymi wyżej?
tutaj eksploatacja będzie zauważalnie droższa (nie chodzi mi jedynie o silnik)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8920
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

02 Sie 2016, 19:41

2,4 V6 w A6C6 to nie te same 2,4 co w A6C5, silnik dużo pali i gorzej współpracuje z LPG. Lepiej pozostać przy "starym" 1.8T 20V.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3415
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dynamic Sculptures – tradycja sportowego ducha i elegancji w Audi Dynamic Sculptures – tradycja sportowego ducha i elegancji w Audi
    Na wystawie "Dynamic Sculptures – tradycja sportowego ducha i elegancji w Audi", Audi museum mobile prezentuje dwanaście samochodów typu coupé, wyprodukowanych od lat trzydziestych ubiegłego wieku, aż ...
    Technologie przyszłości w pojazdach koncepcyjnych Toyoty Technologie przyszłości w pojazdach koncepcyjnych Toyoty
    Na Salonie Samochodowym w Genewie Toyota zaprezentuje swój najnowszy samochód koncepcyjny i-TRIL Concept. Pojazd posłuży do zademonstrowania ostatnich osiągnięć technologicznych marki, które jej zdaniem ...

  • Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

    02 Sie 2016, 19:41

    Jak już chcesz Audi 1.8T to zamiast A4 bym celował w Seata Exeo :P Niby to samo, ale się bardziej wyróżnia ;)
    GorącyMarian
    Początkujący
     
    Posty: 217
    Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: C5X7

    Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

    02 Sie 2016, 19:53

    mike napisał(a):zaktualizuj swojego Windowsa, wkładali to g.no na sam koniec życia tego modelu


    Mam wrażenie że mówisz o generacji B8, która już istniała w 2007 jak jeszcze była B7..w B8 były 1,8 TFSI, w B7 moim zdaniem nie..jedynie 1,8T a TFSI to tylko 2.0
    Lovato34
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 452
    Rejestracja: 05 Wrz 2015, 00:52
    Miejscowość: Wlkp
    Prawo jazdy od: 18 08 2002
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: VW Golf 4
    Silnik: 1,8T
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

    02 Sie 2016, 20:08

    Były 1,8TFSI 120KM ale tylko w 2008r. (czyli nie w sedanach) dlatego tak ich mało, że ich brak w wielu spisach jednostek, czy też katalogach hurtowni.
    W Exeo, czyli B7 z innym przodem i tyłem były już na porządku dziennym 1,8TFSI
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12794
    Zdjęcia: 77
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

    02 Sie 2016, 20:11

    Ale ale ale w Exeo było też 1.8T 20V 163KM.... :)
    GorącyMarian
    Początkujący
     
    Posty: 217
    Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: C5X7

    Re: Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

    02 Sie 2016, 20:14

    wiem, że było i mnie to zawsze zastanawiało dlaczego tak podobne 2 silniki oferowali
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12794
    Zdjęcia: 77
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • MINI Cooper S Paceman, wnętrze, przód
      Mercedes Benz f700
      Seat Leon III, 4
      Kia Cee'd SW, bok, 2012