Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

03 Lut 2010, 22:01

Witam!
Dziś przydarzyła mi się dziwna sytuacja. Przyspieszając, przy około 100km/h zapaliła się kontrolka alternatora i przestało działać wspomaganie kierownicy. Potem okazało się, że dodatkowo przestało działać turbo (charakterystyczny "odkurzacz" znikł..). W silniku wszystko wygląda w porządku, więc jestem kompletnie bezradny w tej sytuacji.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady.
Justley
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 03 Lut 2010, 21:50
Miejscowość: Warszawa
  • Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    03 Lut 2010, 22:04

    altek i wspomaganie- pasek klinowy się nie urwał/poluzował??
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6637
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    03 Lut 2010, 22:06

    Niestety tego jeszcze nie wiem, ponieważ się spieszyłem. Odstawiłem samochód, nie oglądając wszystkiego dokładnie. :<

    I pytanie czy przy obluzowanym pasku silnik normalnie by odpalił?
    Justley
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 03 Lut 2010, 21:50
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 17:22

    Co ma pasek klinowy do silnika ? jezeli wspomaganie jest na klinowym to proste ze pasek sie urwal albo poluzowal
    greyt
    Początkujący
     
    Posty: 151
    Rejestracja: 27 Lut 2008, 17:43

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 19:44

    To jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz... Co ma turbina do paska?
    Justley
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 03 Lut 2010, 21:50
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 20:14

    Możiwe, że z powodu problemów z zasilaniem auto przeszło w tryb awaryjny.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulatory motoryzacyjne Kalkulatory motoryzacyjne
    Czy opłacalny jest montaż instalacji LPG do samochodu? Czy warto i po jakim czasie jej koszty się nam zwrówcą. W pozostałych kalkulatorach przeliczycie jednostki mocy, prędkości, ciśnienia czy też momentu obrotowego.
    Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie
    W designie zewnętrznym Nowej Dacii Duster pojawiają się zmiany podkreślające jej terenowy charakter. Zmienia się również wnętrze, w którym zobaczymy nową deskę rozdzielczą, nowe tapicerki, nowy zespół ...

  • Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 21:25

    W tym silniku paska mikro nie widać, pracuje w plastikowej obudowie.
    Jak dostaniesz się do paska sprawdź rolki na pewno któraś bedzie do wymiany.
    2,5 tdi często ulega kosztownym awariom.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 23:06

    No niestety ostatnio przytrafia mi się wiele "przygód", dzięki którym mogę się o tym przekonać... ; /
    Ale serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    Justley
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 03 Lut 2010, 21:50
    Miejscowość: Warszawa
     
    • Warto przeczytać
    • Nissan 200sx s14, skręcone koła
      Chicago Auto Show 2008
      Fiat Croma
      Monster Trucki na Stadionie Narodowym w Warszawie