Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

03 Lut 2010, 23:01

Witam!
Dziś przydarzyła mi się dziwna sytuacja. Przyspieszając, przy około 100km/h zapaliła się kontrolka alternatora i przestało działać wspomaganie kierownicy. Potem okazało się, że dodatkowo przestało działać turbo (charakterystyczny "odkurzacz" znikł..). W silniku wszystko wygląda w porządku, więc jestem kompletnie bezradny w tej sytuacji.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady.
Justley
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 03 Lut 2010, 22:50
Miejscowość: Warszawa
  • Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    03 Lut 2010, 23:04

    altek i wspomaganie- pasek klinowy się nie urwał/poluzował??
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    03 Lut 2010, 23:06

    Niestety tego jeszcze nie wiem, ponieważ się spieszyłem. Odstawiłem samochód, nie oglądając wszystkiego dokładnie. :<

    I pytanie czy przy obluzowanym pasku silnik normalnie by odpalił?
    Justley
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 03 Lut 2010, 22:50
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 18:22

    Co ma pasek klinowy do silnika ? jezeli wspomaganie jest na klinowym to proste ze pasek sie urwal albo poluzowal
    greyt
    Początkujący
     
    Posty: 151
    Rejestracja: 27 Lut 2008, 18:43

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 20:44

    To jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz... Co ma turbina do paska?
    Justley
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 03 Lut 2010, 22:50
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 21:14

    Możiwe, że z powodu problemów z zasilaniem auto przeszło w tryb awaryjny.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Rejestracja: 12 Mar 2009, 15:47
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renowacja zniszczonej skórzanej tapicerki Renowacja zniszczonej skórzanej tapicerki
    Chciał bym się z Wami podzielić wiedzą na temat renowacji skórzanych tapicerek. Mam za sobą ok. 20 odnowionych foteli, kilka kanap tylnych, boczków drzwiowych oraz kierownic. Właściwie uczyłem się na własnych ...
    Obłożona szlachetnym drewnem kierownica Obłożona szlachetnym drewnem kierownica
    Drewniane kierownice są elementem często spotykanym w najdroższych autach klasy premium. Wykonuje się je zwykle metodą podobną do stosowanej przy produkcji uchwytów parasoli – przez gięcie podłużnych kawałków drewna w odpowiednio ...

  • Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    04 Lut 2010, 22:25

    W tym silniku paska mikro nie widać, pracuje w plastikowej obudowie.
    Jak dostaniesz się do paska sprawdź rolki na pewno któraś bedzie do wymiany.
    2,5 tdi często ulega kosztownym awariom.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    Rejestracja: 09 Sie 2007, 00:19

    Re: Audi A6 2.5 TDI - problem z turbo?

    05 Lut 2010, 00:06

    No niestety ostatnio przytrafia mi się wiele "przygód", dzięki którym mogę się o tym przekonać... ; /
    Ale serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    Justley
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 03 Lut 2010, 22:50
    Miejscowość: Warszawa
     
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Master Truck
      SuperOES & BMW Challenge - 10.03.2012, Tor Poznań - zdj. 8
      Fiat Freemont Cross
      Samochody z graffiti