Audi R8 LMS w kategorii wyścigów GT w sezonie 2017

19 Kwi 2017, 16:27

Audi położyło kolejny kamień milowy w międzynarodowej kategorii wyścigów GT3. W sezonie 2016, Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH, przekazał zewnętrznemu zespołowi wyścigowemu dwusetny egzemplarz Audi R8 LMS. Od kiedy w roku 2009 Audi uruchomiło program oferowania pojazdów dla innych teamów wyścigowych, samochody sportowe GT3 z logo Audi cieszą się zainteresowaniem na całym świecie. Najnowsza generacja Audi R8 LMS, wyznaczająca standardy w zakresie aerodynamiki, lekkiej konstrukcji, bezpieczeństwa i przyjaznego podejścia do klienta, w sezonie 2017 pojawi się we wszystkich seriach wyścigowych GT3 w Ameryce, Azji, Australii i Europie.
Audi R8 LMS w kategorii wyścigów GT w sezonie 2017
Bilans jego sukcesu stale rośnie: Audi R8 LMS to nie tylko jeden z najpopularniejszych samochodów wyścigowych typu GT3 na całym świecie, ale także jeden z tych, które zanotowały na swym koncie największe sukcesy: 36 tytułów mistrzowskich, Puchar Świata FIA GT 2016, 34 kolejne tytuły w klasyfikacjach zespołowych i w innych klasach oraz dziewięć zwycięstw w wyścigach 24-godzinnych. "Nie ma żadnych wątpliwości, co do sportowych kwalifikacji Audi R8 LMS" mówi Stephan Winkelmann. "Liczba klientów na całym świecie rośnie, zarówno wśród teamów zawodowych, jak i amatorskich. Coraz więcej kierowców i zespołów wchodzi do rodziny Audi Sport. Cieszymy się z tego tym bardziej, że konkurencja na tym polu jest ostrzejsza niż kiedykolwiek wcześniej."

W najważniejszych wyścigach długodystansowych, np. w 24-godzinnym wyścigu w Spa, bierze obecnie udział już kilkunastu producentów samochodów sportowych, wystawiając na starcie doskonałe modele typu GT3. Ta klasa, to jedna z niewielu kategorii sportu wyścigowego, która wśród publiczności i wśród mediów nieustannie budzi emocje i ciągle zyskuje na atrakcyjności.

W sezonie 2017, we wszystkich ważnych seriach wyścigowych, cztery pierścienie ponownie będą reprezentowane przez silne teamy. W Ameryce Północnej, Audi R8 LMS wystartuje zarówno w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship, jak i w Pirelli World Challenge. W paneuropejskim pucharze Blancpain GT Series Sprint Cup i w ADAC GT Masters, bronić będzie mistrzowskiego tytułu. W Europie, pojawi się w barwach zespołów zawodowych i amatorskich na torach od Wielkiej Brytanii, przez Niemcy, aż po Włochy. W Azji, puchar Audi LMS Cup wkracza w szósty sezon z wieloma nowymi pomysłami, podczas gdy zupełnie nowa, panazjatycka seria klasy GT, Blancpain GT Series Asia oraz znane już Asian Le Mans Series i Asian Le Mans Sprint Cup, otwierają się jako zupełnie nowe pola do popisu dla zespołów jeżdżących samochodami marki Audi. W Japonii, seria Super GT jest tradycyjnym miejscem spotkania klientów i importerów. Do tego dochodzi rosnąca liczba serii wyścigowych typu Clubsport, w których również biorą udział klienci Audi.

W Australii funkcjonują trzy krajowe serie GT, a poszczególne stany urządzają kolejne mistrzostwa. W ogólnokrajowej serii wyścigowej oczekuje się startu nawet siedmiu egzemplarzy Audi R8 LMS, co najmniej czterech w serii długodystansowej i nawet ośmiu w serii Trophy dla starszych roczników modeli. Audi będzie można regularnie podziwiać także w Nowej Zelandii.

Do najważniejszych punktów sezonu 2017 po raz kolejny zalicza się 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i długodystansowe wyścigi Intercontinental GT Challenge w Australii, Belgii, Kalifornii i Malezji, w których Audi bronić będzie mistrzowskich tytułów. W ubiegłym roku Audi zdobyło puchar świata FIA GT World Cup w wyścigu ulicznym w Makao i w tym sezonie chce po raz kolejny zawalczyć o to upragnione trofeum. Audi R8 LMS stało się na całym świecie tak popularne, że zespoły Audi Sport customer racing w okresie od stycznia do grudnia wezmą udział w ponad trzystu imprezach wyścigowych na całym globie.

źródło: Audi Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Na żywo i zza kierownicy
    Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...
    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...