Auto do 17 tys.

15 Lut 2014, 10:32

Witam.
Jestem studentem i potrzebuje dynamicznego i oszczędnego auta.
W tej chwili mam Golf 4 1.4, który jest słaby i w dodatku bierze olej. Chcę w najbliższym czasie wymienić i mam na oku audi a3 8L 1.9 tdi 130km do kwoty 17 tys. Jest to dynamiczny i oszczędny silnik. Bardzo mi się podoba te auto.
Tylko czy koszty utrzymania nie będą zbyt duże? Jak to mniej więcej będzie w porównianiu do golfa, którego teraz posiadam?
Czy macie jakieś inne propozycje. W grę wchodzą raczej małe auta jak audi a3.
darknez11
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Golf IV

15 Lut 2014, 11:35

Utrzymanie Audi będzie takie samo jak utrzymanie Golfa. Z bardziej bajeranckich samochodów to może Rover 25?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Lut 2014, 11:32

może Civic? ile robisz kilometrów rocznie żeby był sens kupna diesla?
pilarzan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 04 04 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna III
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lut 2014, 11:44

Mam golfa 9 miesięcy i zrobiłem ponad 8 tys km.
Rover 25 i Civic mi się nie podobają. Lubię niemieckie samochody jak vw i audi za jakość.

Jestem za audi a3 1.9, ale nie wiem czy właśnie koszty nie będą większe niż 1.4 benzyna. Napewno na paliwe zaoszczędze, ale ogólne utrzymanie...
darknez11
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Golf IV

16 Lut 2014, 11:47

to kup A3 z silnikiem benzynowym. Czy będzie drogo w eksploatacji diesla? Sprawdź sam ile kosztują wtryski, kółko dwumasowe, sprzęgło, turbina. Możesz mieć szczęście i nie trafisz naprawę żadnego z tych elementów, ale może Cię trafić pechowo "kumulacja"
pilarzan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 04 04 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna III
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lut 2014, 12:06

Tak wiem ile to kosztuje. Ale napewno wszystko razem nie siądzie, a po za tym nawet jeśli to się zrobi i będzie na "lata" już się nie psuło. Po za tym wiem, że o diesla trzeba dbać, a będzie dobrze..
Benzyne musiałbym kupić 1.8 T 150km, żeby było dynamicznie, ale spalanie 10l? Zbyt dużo..
darknez11
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Golf IV
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji?
    Amerykański portal analityczny Kelley Blue Book sprawdził, które samochody hybrydowe są najtańsze w zakupie i użytkowaniu przez kolejne 5 lat. Pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zajęły Toyota Corolla Hybrid, Prius ...

16 Lut 2014, 12:11

Można gaz założyć to będzie tanio i szybko.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Lut 2014, 12:15

Gaz odpada napewno.
darknez11
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Golf IV

16 Lut 2014, 12:21

ale po co przy tak niskich przebiegasz pakujesz się w diesla? tylko do niego dopłacisz...
i nie rozumiem co ludzie widzą w spalaniu 5-6l skoro na naprawy wydają krocie...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Lut 2014, 12:23

To musisz się pogodzić z tym ze będzie dużo palić jak nie chcesz gazu.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Lut 2014, 12:26

To jak myśliscie lepiej w moim przypadku diesla 130km na pompowtryskach czy benzyna 1.8 z dużym spalaniem?
Jeżeli trafie na dobry egzemplarz diesla i nic się nie będzie psuło to taniej wyjdę na dieslu prawda?
W dieslu drogie są tylko naprawy wtrysków, sprzęgła, dwumasy i turbiny ?
darknez11
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Golf IV

16 Lut 2014, 12:33

dokładnie tak uważamy :yes:

Pamiętaj, że ta wersja 130KM jest już o wiele bardziej skomplikowana od słabszych więc i koszty są duże. A3 z tym silnikiem są chodliwe więc ciężko znaleźć coś sensownego chyba, że masz czas i pieniądze na szukanie. Ale jak Ci padnie jeden pompo wtryskiwacz powiedzmy niech kosztuje naprawa ok 500zł to będziesz go odrabiał przy spalaniu 6lON i 9Pb (optymistyczne wartości) przy cenie 5,10zł za litr przez 3300km (pół roku bez zarobku?). A to jest optymistyczny scenariusz, ze padnie coś taniego i łatwego w naprawie. Dwumase będziesz odrabiać przez 13000km
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Lut 2014, 13:03

Jak ma być tanio i oszczędnie to bierz 1.9 TDI 90KM i wpakuj chip na 130KM :wink:
Nie ma dwumasy i pompowtrysków. Jedynie może paść turbina ale za 1k zregenerujesz :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Lut 2014, 23:11

Witam moge się podłączyć auto ma być w miare oszczędne jeżdżone do pracy (7km) i w wakacje wyjechać. Osobiście spoglądałem na audi a4,seat leon,skoda oktawia. Oczywiście w bęzynce z góry dziękuje za poświęcony czas.
dantego
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Daewoo
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Lut 2014, 23:19

Jeśli w podobnym budżecie to ciekawą propozycją mogą być Honda Civic VII i Toyota Corolla E12
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010