Auto do 6500zł totalny amator

18 Kwi 2016, 22:04

Cześć wszystkim!
Więc jestem kompletnym "laikiem" w kwestii wyboru samochodu i szczerze kompletnie się na tym nie znam. Ogólnie miałem już jeden samochód ale zeżarła go korozja i nie miałem wtedy nic do powiedzenia wiecie "rodzice". Obecnie mam 22 lata i przymierzam się do zakupu nowego. Mój budżet to 6500 zł.
Tak więc obejrzałem na youtubie masę ciekawych filmików na co zwracać uwagę itd. Przeczytałem sporo na forum (min.tym) i wciąż nie przekonuje mnie kilka spraw przed zakupem jakiegokolwiek auta (stereotypy jednak jak powiedzą w domu tak potem człowiek się uczy..) pytania są może proste czy też głupie ale jak pisałem jestem totalnie nieobeznany i chciałbym się więcej dowiedzieć :
1. Diesel-nie rozumiem jednej podstawowej kwestii. Otóż czemu ludzie często używają do jazdy miejskiej, diesla jeżeli z tego co rozumiem diesel przeznaczony jest na dalekie dystanse (dla osoby która sporo podróżuje)+w zimie różnie odpala czemu mimo to wiele ludzi decyduje się akurat na niego?
2. Rocznik i przebieg , całe życie mówiono mi ,że musi być jak najnowszy rocznik itd. a przebieg do 150tys. to jest maksymalnie do zaakceptowania chociaż to już bardzo dużo , sporo materiału na yt czy tej stronie pisze ,że samochody przeżywają więcej niż przysłowiowe 200tys km jak to w końcu z tym jest? Czy samochód(silnik) spokojnie dotrwa do tych 400tys.?Czy jest to jednak rzadkość licząc się z tym ,że kupujemy od obcej osoby?
3. Czy istnieje możliwość sprawdzenia przebiegu w inny sposób niż ocena zużycia wnętrza i przypięcia do komputera?
4. Czy naprawdę różnica między silnikiem np. 1,1 a 1,4 oprócz pojemności i mocy decyduje również o jego żywotności?
5. Czy samochód mimo starego rocznika np.1998 naprawdę będzie lepszy niż z np.2004 ? Chodzi mi tutaj głównie o korozję.
6. Lepiej kupić samochód w Polsce czy za granicą? Chodzi mi o różnicę w cenie i ewentualnych oszustwach (kręcenie liczników w Polsce).