Auto w przedziale 7-10k, małoawaryjne, bez dwumasy, sedan/hatch

Auto w przedziale 7-10k, małoawaryjne, bez dwumasy, sedan/hatch

12 Gru 2016, 23:21

Hej,
potrzebuję porady w sprawie zakupu auta. Na wstępie zaznaczam, że nie znam się, i wiem tyle co przeczytałem i usłyszałem od znajomych.

Jako że jest to mój pierwszy samochód nie chciałbym przeznaczać większej kwoty, niż w temacie. Nie chcę dwumasy/pompowtrysków, preferuję 4/5 drzwiowe sedan/hatchback. Modele typu yaris czy punto jakos mi nie podchodzą. Doradzano mi cos z grupy VAG-a i rozglądałem się już za modelami typu leon 1.9tdi 90km, audi a3 8L 1.9tdi 90km, ew. jakies starsze a4 b5. W golfy nawet nie celuje, bo podobno jest na nie parcie i częsciej są robione. Samochód ma służyć głównie na dojazd do pracy (kilka km dziennie) + raz w miesiacu jakies 400km w trasie. Szukam czegoś małoawaryjnego (fordy odpadają? MK II/III są awaryjne?) oraz taniego w eksploatacji.

Czy mam szansę znaleźć cos takiego wyprodukowanego dla PL? I jeszcze jedno: czy po numerze vin mogę telefonicznie dowiedzieć się czegoś więcej niż ze stron internetowych?

Mieszkam w Warszawie, aczkolwiek ofert poszukuję też w okolicach Białęgostoku.

Pozdrawiam serdecznie
Ziemniaczany
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Gru 2016, 23:04
Auto: Nie mam

Re: Auto w przedziale 7-10k, małoawaryjne, bez dwumasy, sedan/hatch

13 Gru 2016, 00:21

Generalnie trudno będzie Ci kupić VAG w normalnym stanie, nie wspominając już o TDI, które nie będzie dobrym wyborem przy Twoich przebiegach (diesel)
Ziemniaczany napisał(a):fordy odpadają? MK II/III są awaryjne?)
jakie Fordy?
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8357
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Auto w przedziale 7-10k, małoawaryjne, bez dwumasy, sedan/hatch

13 Gru 2016, 08:38

Parcie na Leona i A3 jest równie mocne jak na Golfy. Na Leona największe, bo pomimo, że to najmniej praktyczny model z gorszym wykończeniem to kosztuje najwięcej przez popularność wśród młodych. Tak jakby chcieli mieć ładne auto ale boją się czegoś innego co nie ma znaczka VAG.
Ogólnie auta są ok dużo złomu i trzeba uważać.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12362
Zdjęcia: 57
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Auto w przedziale 7-10k, małoawaryjne, bez dwumasy, sedan/hatch

13 Gru 2016, 10:14

co byscie w takim razie mogli polecic? widzialem.oferte astry g z 2002 157k e benzynie za 7500 z bodajze 1.6, pierwszy wlasciciel produkcja pl, ale wydaje mi sie, ze to troche drogo
Ziemniaczany
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Gru 2016, 23:04
Auto: Nie mam

Re: Auto w przedziale 7-10k, małoawaryjne, bez dwumasy, sedan/hatch

15 Gru 2016, 11:35

TDi najlepiej byłoby szukać w wersji 90km plus ewentualnie dodać mu odrobinę mocy- na plus brak dwumasy i prostota konstrukcji, jednak znaleźć coś ciekawego bezie bardzo ciężko. Może francuz typu Pug 406 czy Vectra B?
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 279
Rejestracja: 08 Sie 2011, 21:32
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy
    Redakcja magazynu Playboy przyznała doroczne wyróżnienia dla najlepszych samochodów roku. Za numer jeden uznano Jaguara F-Pace – pierwszy SUV w historii brytyjskiej marki. W kategorii "Luksus i sport" ...
    Jak producenci zarabiają na częściach Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili