Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

20 Kwi 2016, 11:06

Witam

Szukam auta z jak najmocniejszym zawieszeniem do jazdy na naszych polskich, niezbyt zadbanych drogach.
Na pewno inne aspekty niezawodności są także ważne -aby nie lądować za często u mechanika.
Rocznik na pewno po 2004 roku, aby nie był to staruszek, cena za to nie gra aż takiej roli.
Auto osobowe, bo terenówki mnie nie interesują, ewentualnie mogę być suvy.
Będę wdzięczny za dyskusję.
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 25 Sty 2016, 16:05
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

20 Kwi 2016, 11:25

ligus86
Początkujący
 
Posty: 72
Rejestracja: 26 Wrz 2015, 17:58
Prawo jazdy od: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel

Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

20 Kwi 2016, 13:19

Witam
Chyba odpowiedziałem na większość kkwestii z tego tematu.
Budżet: 120000 zł ale nie musi być aż takie drogie. Ma to być po prostu mocne i wytrzymałe auto. Bez konieczności czystego naprawienia szczególnie Zawieszenia.
Rejon Wlkp
Do jazdy na co dzień.
Auto osobowe lub SUV
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 25 Sty 2016, 16:05
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

20 Kwi 2016, 13:31

Nie podałeś w pierwszym poście najważniejszego czyli budżetu.
Teraz żebym się nie pomylił, 12 tyś czy 120 tyś zl ?
ligus86
Początkujący
 
Posty: 72
Rejestracja: 26 Wrz 2015, 17:58
Prawo jazdy od: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel

Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

20 Kwi 2016, 17:47

Max 120 tys. Ale oczywiście może być mniej. :)
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 25 Sty 2016, 16:05
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

27 Kwi 2016, 10:35

Liczyłem na rozwój tej dyskusji.
Nawet nie chodzi już o koszta zakupu, tylko o trwałość zawieszenia i ogólnie samochodu.
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 25 Sty 2016, 16:05
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda CX-5 - zwiększenie produkcji Mazda CX-5 - zwiększenie produkcji
    Mazda Motor Corporation poinformowała o planach zwiększenia produkcji Mazdy CX -5 z 200 000 do 240 000 egzemplarzy rocznie, dzięki uruchomieniu linii produkcyjnej tego modelu także w Zakładzie Ujina nr 1, obok Zakładu Ujina ...
    [D] Audi A4 B8 1,8TFSI / BMW e90 320i / Mercedes C 180K w204 [D] Audi A4 B8 1,8TFSI / BMW e90 320i / Mercedes C 180K w204
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D premium - silnik benzynowy o mocy ok. 160KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2008r. Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A4 B8 1,8 TFSI - 160KM - BMW ...

  • Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

    27 Kwi 2016, 10:49

    Spider448 napisał(a):Liczyłem na rozwój tej dyskusji.
    Nawet nie chodzi już o koszta zakupu, tylko o trwałość zawieszenia i ogólnie samochodu.

    Każdy ma inne podejście do tematu zapytasz np: użytkownika Emejcz o zawieszenie to poda Ci linka do a4 club gdzie użytkownicy pieją przy wahaczu który wytrzyma 30tyś.km. :D
    Więc punkt widzenia zależy od siedzenia... :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4148
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

    27 Kwi 2016, 12:07

    szybki napisał(a):Każdy ma inne podejście do tematu zapytasz np: użytkownika Emejcz o zawieszenie to poda Ci linka do a4 club gdzie użytkownicy pieją przy wahaczu który wytrzyma 30tyś.km.
    Więc punkt widzenia zależy od siedzenia...


    Niby tak, ale na pewno niektóre auta mają te zawieszenia mocniejsze.
    Zakładam, że w starszych autach mogło być lepiej niż w tych nowych wynalazkach.
    Spider448
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Rejestracja: 25 Sty 2016, 16:05
    Auto: GOLF GTI
    Silnik: 1,8 T
    Paliwo: Benzyna + LPG

    Re: Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

    27 Kwi 2016, 14:48

    Ciężki temat, bo rozmawiamy o autach nowych/nowych konstrukcyjnie/młodych rynkowo, których trwałość jest zagadkowa. Jeśli jednak patrzymy przez pryzmat kilku-kilkunastu lat najlepsze będą najprostsze zawieszenia czyli McPherson-belka skrętna i hydro by Citroën, a z rezerwą należy podchodzić do aluminiowych multiwahaczowych układów, które na naszych drogach po prostu szybko się kończą - jest to jednak nadmierna generalizacja, bo to zależy od wielu czynników. Unikałbym natomiast zawieszeń ze zmiennymi trybami twardości, bo są kosztowne w naprawie, a ich skuteczność w sensie poziom zmienności siły tłumienia jest zazwyczaj kosmetyczny
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8926
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
     
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Porsche 911 Turbo, tył
      Rage-Race 2009
      Grand Turismo Polonia 2008