Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

11 Gru 2016, 23:53

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Zastanawiam się nad zakupem fiata bravo ii w silniku 1.4 T-Jet 120km i pojawia się u mnie mętlik czy aby na pewno jest to dobry wybór ?
Samochód będę uzytkowal głównie cały czas w mieście, max 10 kilometrowe odcinki. Przy takim użytkowaniu samochodu zastanawiam sie co bedzie lepszym wyborem ? Silnik doladowany czy wolnossacy ? Zalezy mi na niskich kosztach utrzymania, ale mimo tego ze fiat jest tani w utrzymaniu to za każdym razem turbo i dwumasa podbija ta kwote, a te 1000 zl wolalbym wydac na inne przyjemnosci, zatem jak jest z trwaloscia dwumasy i turbo w silnikach benzynowych ? Zalezy mi takze na niewielkim spalaniu i dynamice ponizej, okolo 10s dlatego wlasnie fiat wpadl mi w oko. Kwestia tej trwalosci dodatkowego osprzetu. Jak to jest ?
flini
Początkujący
 
Posty: 69
Rejestracja: 08 Sie 2016, 15:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

12 Gru 2016, 00:06

Koła dwumasowe w benzyniakach są trwalsze ze względu na mniejszy moment obrotowy niż w dieslach (i jego "lepsze" rozłożenie).
Jeśli jesteś świadomy tego jak obchodzić się z turbiną to nie będzie problemów, ten 1000PLN raz na kilka lat można odżałować. Jeśli nie, kup wolnossący
Invi
Stały forumowicz
 
Posty: 1194
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Prawo jazdy od: 04 03 1924
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: volvo_s60
Silnik: 2.5T
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

12 Gru 2016, 00:15

A jak wygląda kwestia poruszania sie po krótkich odcinkach do 10km (rocznie do 10 tys km) ? Będzie miało to wpływ na większe zużycie dwumasy lub turbo ? I ze wzgledu na spalanie który silnik okaże sie ekonomiczniejszy - chodzi mi o spalanie na nierozgrzanym silniku ?
flini
Początkujący
 
Posty: 69
Rejestracja: 08 Sie 2016, 15:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

12 Gru 2016, 00:35

Dwumasa nie ma nic do przebiegu, tylko "obciążenia", dlatego dieslem nie należy jeździć eco, bo wtedy dwumasa dostaje po tyłku.
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 1552
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG
    W polskich salonach Mitsubishi Motors są już dostępne modele ASX, Lancer i Colt z instalacjami LPG z pełną gwarancją. W takie instalacje można wyposażyć zarówno nowe samochody, jak i używane modele marki Mitsubishi. ...
    Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
    Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Lexus IS Sriracha, ciekawy design
      Audi Q7 4.2 TDI, z przodu
      10
      Ewa Gawryluk i SEAT Altea Freetrack