Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

11 Gru 2016, 22:53

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Zastanawiam się nad zakupem fiata bravo ii w silniku 1.4 T-Jet 120km i pojawia się u mnie mętlik czy aby na pewno jest to dobry wybór ?
Samochód będę uzytkowal głównie cały czas w mieście, max 10 kilometrowe odcinki. Przy takim użytkowaniu samochodu zastanawiam sie co bedzie lepszym wyborem ? Silnik doladowany czy wolnossacy ? Zalezy mi na niskich kosztach utrzymania, ale mimo tego ze fiat jest tani w utrzymaniu to za każdym razem turbo i dwumasa podbija ta kwote, a te 1000 zl wolalbym wydac na inne przyjemnosci, zatem jak jest z trwaloscia dwumasy i turbo w silnikach benzynowych ? Zalezy mi takze na niewielkim spalaniu i dynamice ponizej, okolo 10s dlatego wlasnie fiat wpadl mi w oko. Kwestia tej trwalosci dodatkowego osprzetu. Jak to jest ?
flini
Początkujący
 
Posty: 69
Rejestracja: 08 Sie 2016, 14:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

11 Gru 2016, 23:06

Koła dwumasowe w benzyniakach są trwalsze ze względu na mniejszy moment obrotowy niż w dieslach (i jego "lepsze" rozłożenie).
Jeśli jesteś świadomy tego jak obchodzić się z turbiną to nie będzie problemów, ten 1000PLN raz na kilka lat można odżałować. Jeśli nie, kup wolnossący
Invi
Stały forumowicz
 
Posty: 1056
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Prawo jazdy od: 04 03 1924
Auto: volvo_s60_2004 / mazda_3_2016
Silnik: 2.5T/2.0
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

11 Gru 2016, 23:15

A jak wygląda kwestia poruszania sie po krótkich odcinkach do 10km (rocznie do 10 tys km) ? Będzie miało to wpływ na większe zużycie dwumasy lub turbo ? I ze wzgledu na spalanie który silnik okaże sie ekonomiczniejszy - chodzi mi o spalanie na nierozgrzanym silniku ?
flini
Początkujący
 
Posty: 69
Rejestracja: 08 Sie 2016, 14:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

11 Gru 2016, 23:35

Dwumasa nie ma nic do przebiegu, tylko "obciążenia", dlatego dieslem nie należy jeździć eco, bo wtedy dwumasa dostaje po tyłku.
galakty
Zaawansowany
 
Posty: 964
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...
    Lexus NX w pogoni za dziecięcymi marzeniami Lexus NX w pogoni za dziecięcymi marzeniami
    Jak trafić klipem reklamowym do inteligentnych odbiorców? Zbudować przekaz na pozytywnych uczuciach, wprawić w wibracje poczucie humoru i szybko zakończyć niespodzianką. Taki właśnie jest nowy, 30-sekundowy film reklamujący ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Zawody Monster Truck w Polsce, 35
      Jazda na jednym kole, najmłodszy kaskader motocylkowy w Polsce, Piotruś, 2
      Audi 50
      Nissan Resonance koncepcyjny crossover, wnętrze