Benzyniak za ~30 tyś. - co wybrać, jak żyć?

Benzyniak za ~30 tyś. - co wybrać, jak żyć?

23 Gru 2016, 21:41

Witam, posiadam obecnie 11-letniego Seata Cordoba i chciałbym go wymienić na coś lepszego - nowszego, mniej awaryjnego, bardziej komfortowego. Seat to moje pierwsze auto i niczym innym wcześniej regularnie nie jeździłem.

Rocznie nie robię dużych przebiegów - ok 6-7 tysięcy, ale moja rodzina jest rozwojowa, tak więc bagażnik mógłby mieć co najmniej te ~400l żeby w razie czego i wózek wsadzić i na wakacje pojechać. Auto ma służyć i na miasto i na dłuższe trasy.

Nie znam się zbytnio na autach - chciałbym żeby było w miarę bezobsługowe i bezawaryjne - ma po prostu działać przy minimum poświęconej uwagi.

Czy mogę liczyć na pomoc szanownych forumowiczów? Moje typy to Opel Astra, Skoda Rapid, Kia Ceed, ale jestem otwarty na propozycje.
typowymirek
Nowicjusz

Prawo jazdy od: 09 09 2007
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Benzyniak za ~30 tyś. - co wybrać, jak żyć?

23 Gru 2016, 22:15

Od rapida trzymalbym się jak najdalej. Imo nie ma nic ciekawego do zaoferowania, plastik fantastik
Żeby kupić astre j musiałbyś pewnie coś dorzucić. To stosunkowo ciężkie autko i najslabsze silniki po prostu się nie nadają.
Ceed ok, jeśli bierzesz go pod uwagę to oczywistym typem jest tez i30. Z kompaktów mozesz zerknąć na focusa mk3, dostaniesz stosunkowo młode, bezproblemowe autko. Jest tez volvo s40/v50
Od siebie dorzucę coś z wyzszego segmentu, jesli mają być dzieciaki to miejsce się przyda - laguna mk3, citroen c5, accord vii.
Invi
Stały forumowicz

Prawo jazdy od: 04 03 1924
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: volvo_s60
Silnik: 2.5T

24 Gru 2016, 11:25

Invi napisał(a):Od rapida trzymalbym się jak najdalej. Imo nie ma nic ciekawego do zaoferowania, plastik fantastik

A w takim razie Fabia Kombi? Recenzje faktycznie wskazują, że jednak jakość Fabii jest lepsze od Rapida.