Błędy 1.4 16V Fiat Punto - prośba o pomoc

Błędy 1.4 16V Fiat Punto - prośba o pomoc

29 Kwi 2012, 21:12

Witam.

Mam na imię Adam i przychodzę do Was z prośbą o pomoc. Mam seicento z silnikiem 1.4 16V od fiata stilo. Wcześniej miałem silnik 1.2 16V z punto (identico jak ten, tyle, że słabszy). Odpalam w/w silnik na osprzęcie ze starego silnika 1.2. ECU mam od punto.

Po włożeniu silnika i podpięciu wszystkiego silnik nie chce palić. Wtryski leją ciurkiem a auto nie odpala. Rozrząd ok. Iskra jest paliwo też.

ECU w moim padle nie komunikuje się z PC i z żadnym programem diagnostycznym. Nie wiem czego. Wcześniej było ok.

ECU zasilanie jako takie ma (+12V na 23 pinie) i po przekręceniu kluczyka załącza pompę.
Wzięliśmy moje ECU do dłubanego seja kolegi i tam programy diagnostyczne bez problemu połączyły się z kompem.

Błędy jakie wykazało:

IAW Scan:

Czujnik położenia przepustnicy (zwarcie do Vcc)
Czujnik temp powietrza (zwarcie do Vcc)
Cewka zapłonowa 2 (zwarcie do GND/przerwa)
Silnik krokowy (zwarcie do GND/przerwa)
Kontrolka MIL (zwarcie do GND/przerwa)
Wtryskiwacze 2 (zwarcie do GND/przerwa)
Czujnik MPA (zwarcie do GND/przerwa)
Czujnik położenia wału (nie pisze co się wali )

Natomiast w Fiat ECU Scan:

Potencjometr przepustnicy (zwarcie z +12V)
Czujnik temp pow (zwarcie z +12V)
Wtryskiwacz (błąd H)
Cewka zapłonowa 2 (zwarcie do GND/przerwa)
Silnik krokowy (zwarcie do GND/przerwa)
Recyrkulacja oparów paliwa EVAP (zwarcie z + 12V) – pochłaniacz mam usunięty
Kontrolka awarii (zwarcie do GND/przerwa)
EGR (zwarcie do GND/przerwa)
Czujnik poł wału (błąd L)


I teraz pytanie? gdzie szukać babola itd? Co może być powodem, że ECU w moim aucie nie łączy się przez OBDII z PC, a w innym aucie tak. Brak masy czy co?

Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Verchi
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Kwi 2012, 21:05
Prawo jazdy od: 12 04 2005
Auto: Seicento 1.4 16V

Re: Błędy 1.4 16V Fiat Punto - prośba o pomoc

30 Kwi 2012, 16:34

Kolego moim zdaniem, ewidentnie masz problem z kablami, tzn brak masy, lub zamieniona z kablem + Pamiętaj również o masie na sterowniku silnika.
Powinieneś "prześwietlić" całą instalację.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Rejestracja: 22 Gru 2011, 21:37
Auto: citroen, chevrolet
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak producenci zarabiają na częściach Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...
    Lakiernia powłok zewnętrznych Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili