Błędy 1.4 16V Fiat Punto - prośba o pomoc

Błędy 1.4 16V Fiat Punto - prośba o pomoc

29 Kwi 2012, 21:12

Witam.

Mam na imię Adam i przychodzę do Was z prośbą o pomoc. Mam seicento z silnikiem 1.4 16V od fiata stilo. Wcześniej miałem silnik 1.2 16V z punto (identico jak ten, tyle, że słabszy). Odpalam w/w silnik na osprzęcie ze starego silnika 1.2. ECU mam od punto.

Po włożeniu silnika i podpięciu wszystkiego silnik nie chce palić. Wtryski leją ciurkiem a auto nie odpala. Rozrząd ok. Iskra jest paliwo też.

ECU w moim padle nie komunikuje się z PC i z żadnym programem diagnostycznym. Nie wiem czego. Wcześniej było ok.

ECU zasilanie jako takie ma (+12V na 23 pinie) i po przekręceniu kluczyka załącza pompę.
Wzięliśmy moje ECU do dłubanego seja kolegi i tam programy diagnostyczne bez problemu połączyły się z kompem.

Błędy jakie wykazało:

IAW Scan:

Czujnik położenia przepustnicy (zwarcie do Vcc)
Czujnik temp powietrza (zwarcie do Vcc)
Cewka zapłonowa 2 (zwarcie do GND/przerwa)
Silnik krokowy (zwarcie do GND/przerwa)
Kontrolka MIL (zwarcie do GND/przerwa)
Wtryskiwacze 2 (zwarcie do GND/przerwa)
Czujnik MPA (zwarcie do GND/przerwa)
Czujnik położenia wału (nie pisze co się wali )

Natomiast w Fiat ECU Scan:

Potencjometr przepustnicy (zwarcie z +12V)
Czujnik temp pow (zwarcie z +12V)
Wtryskiwacz (błąd H)
Cewka zapłonowa 2 (zwarcie do GND/przerwa)
Silnik krokowy (zwarcie do GND/przerwa)
Recyrkulacja oparów paliwa EVAP (zwarcie z + 12V) – pochłaniacz mam usunięty
Kontrolka awarii (zwarcie do GND/przerwa)
EGR (zwarcie do GND/przerwa)
Czujnik poł wału (błąd L)


I teraz pytanie? gdzie szukać babola itd? Co może być powodem, że ECU w moim aucie nie łączy się przez OBDII z PC, a w innym aucie tak. Brak masy czy co?

Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Verchi
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Kwi 2012, 21:05
Prawo jazdy od: 12 04 2005
Auto: Seicento 1.4 16V

Re: Błędy 1.4 16V Fiat Punto - prośba o pomoc

30 Kwi 2012, 16:34

Kolego moim zdaniem, ewidentnie masz problem z kablami, tzn brak masy, lub zamieniona z kablem + Pamiętaj również o masie na sterowniku silnika.
Powinieneś "prześwietlić" całą instalację.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Rejestracja: 22 Gru 2011, 21:37
Auto: citroen, chevrolet
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Volkswagen Atlas - 7-miejscowy SUV Volkswagen Atlas - 7-miejscowy SUV
    Światowa premiera Volkswagena Atlasa w Kalifornii. Nowy 7-miejscowy SUV przeznaczony na rynek Stanów Zjednoczonych został 27 października późnym wieczorem zaprezentowany na molo w Santa Monica, gdzie kończy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006