Blokowanie lewego pasa

Blokowanie lewego pasa

16 Maj 2009, 17:45

Korki na naszych drogach to rzecz normalna.Wyprzedzanie samochodów jadących w korku lub omijanie stojących jadąc pasem obok to też codzienność.Dzieje się tak zawsze,gdy jesteśmy na drodze o dwóch pasach jazdy w jednym kierunku.Zazwyczaj,korki tworzą się w sytuacji,kiedy to droga z dwóch pasów ruchu w jednym kierunku przechodzi w jeden pas.No i zazwyczaj kończy się ten lewy.Przyczyną blokowania lewego pasa,żeby inne samochody nie mogły wyprzedzać lub omijać tych stojących w korku na prawym pasie jest oczywiście chęć uniemożliwienia im tego,żeby poprostu "nie wciskali" się przed tych,co stoją w korku na prawym pasie.Blokady lewego pasa robią zawyczaj kierowcy cięzarówek,aczkolwiek zdarzają sie też osobówki.Ci,którzy jadą lewym pasem i omijają korek,a później się "wciskają" na końcu lewego pasa na prawy,nazywani są cwaniaczkami.Czy taki sarkazm w ich kierunku jest uzasadniony i właściwy?Okazuje się,że nie.Jadą oni bowiem zgodnie z przepisami.Z kolei ci kierowcy,którzy blokują lewy pas,łamią przepisy ruchu drogowego.Chodzi tu o zasadę zamka błyskawicznego,która pozwala szybciej rozładować korek.

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... sa,1305081
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13801
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Maj 2009, 18:34

Fajnie to wygląda, ale:
1.wymaga aby auta na prawym pasie zachowały większy odstęp od siebie, aby auto z lewego mogło swobodnie wjechać. Jak jest u nas każdy wie. Jeździ się na zderzaku.
2.w pewnym momencie, aby zrobić zamek błyskawiczny sprawnie i przy większych prędkościach niż 30 km/h trzeba wprawy. Lepiej byłoby tak, aby ten z prawego miał obowiązek nas wpuścić, bo inaczej może być kiepsko.
3.poszkodowani są kierowcy dużych aut. O ile osobówka wciśnie się w niewielki odstęp, to ciężarówka potrzebuje bardzo dużo miejsca. Efekt jest taki, że ciężarówki stoją na prawym, a osobówki na lewym i ciężarówki się wkurzają, bo dla nich robi się bardzo wolno.
4.zasada jeden na jeden. Czyli jeden wpuszcza jednego. Świetnie to widać, że nie jest tak zawsze. Czasami znajdzie się taki kulturalny ktoś kto wpuszcza 10 aut, a tych za sobą ma w poważaniu.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 20:53
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [E] A6 C5 2,5 TDI / 525d e39 / E 270 CDI w210 / S80 I 2,5 TDI [E] A6 C5 2,5 TDI / 525d e39 / E 270 CDI w210 / S80 I 2,5 TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment E - silnik diesla o mocy ok. 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2000 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A6 C5 2,5 TDI - 150KM - BMW 525d e39 - 163KM ...
    Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic
    20 sierpnia 2012 o 6:00 rano, z taśmy produkcyjnej zakładu Opla w Gliwicach zjechała pierwsza Astra Sedan, dając tym samym początek seryjnej produkcji piątego z modeli wytwarzanych obecnie w zakładzie. Elegancki sedan, w ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VERVA Street Racing 2010
      Kia Sportage GT Line, przód
      Bugatti 16.4 Veyron 5
      Drift Audi Quattro