Blokowanie lewego pasa

Blokowanie lewego pasa

16 Maj 2009, 16:45

Korki na naszych drogach to rzecz normalna.Wyprzedzanie samochodów jadących w korku lub omijanie stojących jadąc pasem obok to też codzienność.Dzieje się tak zawsze,gdy jesteśmy na drodze o dwóch pasach jazdy w jednym kierunku.Zazwyczaj,korki tworzą się w sytuacji,kiedy to droga z dwóch pasów ruchu w jednym kierunku przechodzi w jeden pas.No i zazwyczaj kończy się ten lewy.Przyczyną blokowania lewego pasa,żeby inne samochody nie mogły wyprzedzać lub omijać tych stojących w korku na prawym pasie jest oczywiście chęć uniemożliwienia im tego,żeby poprostu "nie wciskali" się przed tych,co stoją w korku na prawym pasie.Blokady lewego pasa robią zawyczaj kierowcy cięzarówek,aczkolwiek zdarzają sie też osobówki.Ci,którzy jadą lewym pasem i omijają korek,a później się "wciskają" na końcu lewego pasa na prawy,nazywani są cwaniaczkami.Czy taki sarkazm w ich kierunku jest uzasadniony i właściwy?Okazuje się,że nie.Jadą oni bowiem zgodnie z przepisami.Z kolei ci kierowcy,którzy blokują lewy pas,łamią przepisy ruchu drogowego.Chodzi tu o zasadę zamka błyskawicznego,która pozwala szybciej rozładować korek.

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... sa,1305081
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Maj 2009, 17:34

Fajnie to wygląda, ale:
1.wymaga aby auta na prawym pasie zachowały większy odstęp od siebie, aby auto z lewego mogło swobodnie wjechać. Jak jest u nas każdy wie. Jeździ się na zderzaku.
2.w pewnym momencie, aby zrobić zamek błyskawiczny sprawnie i przy większych prędkościach niż 30 km/h trzeba wprawy. Lepiej byłoby tak, aby ten z prawego miał obowiązek nas wpuścić, bo inaczej może być kiepsko.
3.poszkodowani są kierowcy dużych aut. O ile osobówka wciśnie się w niewielki odstęp, to ciężarówka potrzebuje bardzo dużo miejsca. Efekt jest taki, że ciężarówki stoją na prawym, a osobówki na lewym i ciężarówki się wkurzają, bo dla nich robi się bardzo wolno.
4.zasada jeden na jeden. Czyli jeden wpuszcza jednego. Świetnie to widać, że nie jest tak zawsze. Czasami znajdzie się taki kulturalny ktoś kto wpuszcza 10 aut, a tych za sobą ma w poważaniu.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa EkoJazda Zimowa EkoJazda
    Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych, niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu ...
    Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie? Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie?
    Obecnie rośnie zainteresowanie kierowców samochodami o dużej mocy i małym zużyciu paliwa. Aby sprostać tym oczekiwaniom rynku, wiodący producenci samochodów więcej uwagi poświęcają projektowaniu modeli wyposażonych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006