BMW 520 ekspolazja gazu?

19 Mar 2009, 12:28

Witam, mam wielki problem. Posiadam BMW 520i 24V 150KM która posiada założoną zwykłą instalacje gazową (plastikowy kolektor). Jeżdżę nią już około 2 lat, i wczoraj podczas jazdy, coś z strzeliło. Był to naprawdę solidny strzał, i samochód zgasł. po odpaleniu chodzi jak czołg, obroty skaczą, gdy dodaję gazu muli się.....nie chce wejść na obroty. Jednak gdy się uda go jakoś zmusić by wszedł na 3tys obrotów jakoś się da jechać, ale poniżej zaraz gaśnie. (przy pracy na benzynie), (na gazie w ogóle nie pracuje).
Na doodatek po tym strzale hamulce siadły, pedał jest twardy i wogóle.
Koledzy co to może być?
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie

19 Mar 2009, 12:50

Nie jestem spcem od gazu:)
Ale wydaje mi sie że to pewnie przepływka Ci padła przez strzał gazu to łatwo mozna sprawdzic odpal fure na benzynie i na wolnych obrotach zdejmij przewód od przepłyki i jezeli bedzie reagował to znaczy silnik powinien zgasnąc lub przygasnąć to znaczy że przepływka jest dobra. Aha i jak masz antywybuch to chyba jest tam jakaś gumka co spada przy strzale.
Z hamulcami to nie mam pojęcia co mogło sie stac
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

19 Mar 2009, 13:26

zbychu57 napisał(a):Nie jestem spcem od gazu:)
Ale wydaje mi sie że to pewnie przepływka Ci padła przez strzał gazu c


Jeżeli chodzi ci o tą gumę, to jest na swoim miejscu....a to nie był sobie taki strzał gazu....to naprawdę mocno (jeb...) strzeliło. Śmierdziało później spalenizną.....
Dziwne....obawiam się najgorszego :(
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie

19 Mar 2009, 15:07

Jeżeli masz plastikowy kolektor,i masz zwykłą instalację gazową to prawdopodobnie wystrzał spowodował pęknięcie kolektora ssącego.Do silników z plastikowym kolektroem zakłada się instalacje III(już nie stosowanej) lub IV generacji.Innym rozwiązaniem jest np. założenie II generacji,ale wówczas trzeba wymienić kolektor z plastikowego na metalowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Mar 2009, 15:15

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli masz plastikowy kolektor,i masz zwykłą instalację gazową to prawdopodobnie wystrzał spowodował pęknięcie kolektora ssącego.Do silników z plastikowym kolektroem zakłada się instalacje III(już nie stosowanej) lub IV generacji.Innym rozwiązaniem jest np. założenie II generacji,ale wówczas trzeba wymienić kolektor z plastikowego na metalowy.


Tego się obawiałem, i co teraz? Czy sam zdołam sam tego typu usterkę naprawić? Ile to może kosztować?
Czy mogę sobie teraz założyć metalowy kolektor?
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie

19 Mar 2009, 15:20

Jeżeli masz pęknięty kolektor,to sprawa jest prosta i wyjścia są dwa - albo kupić nowy plastikowy kolektor i zmienić instalację(jeżeli masz II generację),albo kupić kolektor metalowy i go założyć,pozostając przy tej II instalacji.
Oczywiście trzeba jeszcze posprawdzać co zostało uszkodzone - czasami gazownicy robią ściemę i zakładają taką specjalną klapkę,która niby ma uchronić kolektor od pęknięcia.Ale to jest mało skuteczne.No i trzeba posprawdzać układ dolotowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Mar 2009, 15:25

Dzięki za pomoc.......
A ile może mnie kosztować przerobienie instalacji na nowszą?
czyli z zwykłej na sekwencje?
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie

19 Mar 2009, 19:56

Teoretycznie do wymiany jest wszystko.Opróćz butli i przewodów.Nie wiem jaki masz tam reduktor - jeżeli nadaje się do IV generacji,to mógłby ewentualnie zostać,ale to zależy w jakim jest stanie.Jeżeli masz krokowca,to też mógłby zostać.Jak dasz autko do mądrego gazownika to ci to przerobi.Napewno trzeba będzie będzie zmienić sterownik i komputerek gazu plus okablowanie - trzeba podokładac kilka kabelków.
No i wtryski.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Mar 2009, 21:58

M20b20? E 34, E 39? No chłopie żeś przyoszczędził. :? Na początek nie popadaj w panikę. Zdejmij rurę dolotową powietrza i sprawdź, czy klapka antywybuchowa chodzi. musi swobodnie się podnosić, a po dobrym strzale często się przegina i zostaje zamknieta (silnik nie ma powietrza, puszcza kopcia i nie chce jechać).
Jeśli klapka chodzi lekko to uruchom auto (na benzynie) i zostaw na wolnych obrotach, a następnie posłuchaj czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza. Mogło spaść jakieś podciśnienie.
Pocieszę cię, że w tych silnikach trudno pęka kolektor.
Jeśli chodzi o wymianę instalacji na wtryskową, to żadne z elementów twojego kompletu (prucz zbiornika) się nie nadają. Koszt? no cóż zależy jak bardzo znowu chcesz przyoszczędzić. Od 1800 zł do 4500 zł.
powodzenia.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

20 Mar 2009, 16:30

Słuchajcie, ale szukałem na allegro i nie ma na sprzedaż kolektora ssącego metalowego do mojej bmw? Można w ogóle taki wyrwać? [BMW 520 24V, 150KM, 1992r.]
Więc gdzie szukać metalowego kolektora?
PS. I teraz jak odpalam na benzynie to strzela, nie chce wchodzić na obroty, gaśnie......no i śmierdzi spalonym plastikiem.
Czy te objawy coś komuś mówią?
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie

22 Mar 2009, 15:19

Nie kupisz kolektora ssącego metalowego do tego samochodu, a nawet jeśli ktoś ci taki kolektor wykona to marnie to auto bedzie chodziło, a ze 150 KM zostanie niewiele. Na poczatek sprawdź czy oryginalny na pewno jest peknięty, a jeśli jest to czy nie da się go pospawać w puncie spawania plastików.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

22 Mar 2009, 16:24

Więc koledzy tak, rozkręciłem osłony silnika i okazało się że wyskoczyła guma która wchodzi do kolektora, spod silnika. Tylko ciekawe dlaczego nie wyskoczyło zabezpieczenie tylko tamta guma?
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie