BMW E36 prawdopodobnie uszkodzona instalacja

BMW E36 prawdopodobnie uszkodzona instalacja

11 Mar 2011, 11:36

Witam.
Kilka miesięcy temu jadąc moim samochodem radio przestawało grać (Pioneer DEH-2200UB), tzn. po wpadnięciu w dziurę. Kilka dni później po włączeniu już w ogóle nie dawało głosu na głośniki.
Pomyślałem że znowu spaliła mi się końcówka mocy bo już tak miałem z tym radiem w poprzednim samochodzie więc teraz kupiłem VoiceKrafta 9889 i co okazało się? To samo, radio gra a nie daje głosu na głośniki, tak więc nie jest winne ani jedno radio tylko coś stało się z instalacją.

Chciałbym spróbować sam sprawdzić tą instalację i obczaić co może być nie tak. Od strony kostki nie widać żadnych zniszczeń wszystkie kable są ok.

Prosiłbym o pomoc od czego mam zacząć. Z góry dziękuję..
Opel Tigra 1.4 90KM ---> BMW E36 316 ---> Fiat CC 700 ---> Opel Corsa B ---> Opel Corsa C
Robertss
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 16 Sie 2010, 11:05
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy od: 29 09 2009
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: BMW E36 prawdopodobnie uszkodzona instalacja

11 Mar 2011, 12:56

Jak sprawdzić radio - jak radio się włącza i na wyświetlaczu pokazuje odtwarzany utwór ewentualnie daną stację radiową, to zacznij od sprawdzenia poziomu głośności - zobacz czy wzrasta i czy maleje. Potem sprawdz balans i rozdział na przód i tył. Jak to wszystko działa, to na wyjście do głośników podłacz jakiś inny, sprawdzony głośnik. Musisz podłączyć do każdego wyjścia na głośniki osobno. Jak głośnik zagra, to usterki trzeba szukac w instalacji głośników w samochodzie. Jak głośnik nie zagra, to uszkodzone jest radyjko.
Teraz jak sprawdzić przewody z głośników - potrzebna będzie albo żarówka albo miernik. Jak będziesz sprawdzał żarówką, to na kostce przy radiu podłaczasz do każdego przewodu plus z akumulatora ( oczywiściw wtyczka z radia wyjęta ). Natomiast przy głośniku ( oczywiście kostki od głośników również powyjmowane z głośników ) do żaróweczki przykładasz przewód z plusem, który leci od strony radia, a masę bierzesz z jakiegoś punktu karoserii. Jak przewód jest ok, to żarówka musi się zaświecić. Jak się nie zaświeci, to na przeowdzie jest przerwa.
Prościej jest sprawdzić ciągłość przewodu miernikiem - miernik przełaczasz albo na rezystancję albo na buczek. Jedą elektrodę miernika przykładasz na przewód przy radiu, a drugą na przewód przy głośniku. Jak buczek zabrzęczy, to przewód jest ok. Jak będzie cisza, to jest przerwa.
Ale wg mnie to małoprawdopodobne, aby uszkodzeniu uległy wszystkie przewody z instalacji głośników. Prędzej to coś z radyjkiem jest nie tak.
Można też radio przełożyć do innego samochodu, jeżeli zarówno w twoim jak i w drugim samochodzie połaczenia radia z instalacją samochodu sa na złaczkach ISO.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13801
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co potrafią skrzynie biegów? Ręczna czy automatyczna? Co potrafią skrzynie biegów? Ręczna czy automatyczna?
    Wytworzenie momentu napędowego to dopiero połowa sukcesu samochodu – moment ten trzeba jeszcze przenieść na koła. By odbywało się to efektywnie i komfortowo, ŠKODA opracowała szeroką ofertę układów napędowych oraz skrzyń ...
    SEAT Toledo - nowy, elegancki i nowoczesny SEAT Toledo - nowy, elegancki i nowoczesny
    Nadchodzi nowy SEAT Toledo. Dynamiczny i elegancki na zewnątrz, nowoczesny wewnątrz, napędzany wydajnymi i oszczędnymi jednostkami TSI i TDI i wyjątkowo praktyczny sedan o sportowej aparycji. Czyli potwierdzona za sprawą ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • BMW Concept CS, 2007
      Moto Piknik - Olsztyn/Dajtki 2010
      Renault Duster Oroch, 2
      ALT