BMW E39, 525D, 2001 - Strasznie dymi.

05 Lip 2010, 23:27

Witam wszystkich,
Około tydzień temu auto zaczęło strasznie dymić, kolor dymu szaro niebieski z przewagą niebieskiego. Oczywiście od razu sprawdziłem stan oleju. Minimum. Dolałem prawie na max i po 4 dniach jazdy (około 150km) stan oleju spadł poniżej połowy miarki tj. znikło około 1,5 - 2l oleju. Sprawdziłem filtry powietrza, przedmuchałem i nie ma poprawy. Rzecz jasna auto nie przestało dymić. Sam olej nigdzie nie wycieka, silnik jest czysty. Nie znam się na autach z turbosprężarkami stąd moje pytanie. Czy problem leży w tym, że olej przedostaje się przez pierścienie? Czy też możliwe jest, że to turbo kradnie tyle oleju? Każdy z tych dwóch przypadków tłumaczyłby też kupę dymy za autem, a może są jeszcze inne możliwości? Dodam tylko, iż silnik chodzi równo, gdy jest zimny i ciepły, auto także nie straciło nic na mocy, a dym występuje zaraz po odpaleniu zarówno na wolnych jak i szybkich obrotach. Komputer podpięty pod auto nie wykazał błędów. Jeśli ktoś może nakierować mnie na rozwiązanie problemu będę rzecz jasna wdzięczny.
Pozdrawiam wszystkich.
SilverSin
Nowicjusz
 
Posty: 16

06 Lip 2010, 00:15

Słuszni niebieski dym wydobywający się z bmw świadczy o tym że coś dzieje sie z TURBEM, Jest to temat dla porządnego warsztatu samochodowego. Moim zdaniem mogą to być łopatki turbiny...
wsiadając do samochodu włącz silnik i nie zapomnij włączyć myślenia ...
smailer
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 106
Miejscowość: ok Kalisz

06 Lip 2010, 10:39

Ogólnie jeśli to będzie turbo to pójdzie po prostu do wymiany i tyle. Chodzi mi tylko o dobre zdiagnozowanie problemu. Zresztą będę to robił z dobrym znajomym mechanikiem. Nie chcę tylko niepotrzebnie marnować czasu i kasy. Poza tym łatwiej wymienić turbo niż bawić się z wymianą połowy silnika. Także mam nadzieję, że będzie to turbo.
SilverSin
Nowicjusz
 
Posty: 16

06 Lip 2010, 11:15