BMW E46 2003r.3.0D 184KM-automat

01 Gru 2010, 19:45

Witam.Interesuje mnie opinia na temat tego silnika, jak to wygląda od środka,jaka awaryjność itd,skrzynia automat,spalanie,czy jest sens zatrzymywać się nad tą jednostką czy bez porównywania lepszy jest ten 2.0 150KM.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
konrad0787
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Kraków

02 Gru 2010, 21:47

Świetna jednostka, mniej problematyczna od tej dwulitrowej. Ten silnik zdobył kupę nagród, m.in. za silnik roku. Jednak, jak wiadomo, auto z takim zestawieniem, takiej marki, mało km nie robi... więc kupno zmęczonego, taniego egzemplarza może się wiązać z dużymi kosztami. Z drogich spraw to np. sprzęgło - wymieniane z dwumasem, koszt w ASO z 7 tys złotych (w przypadku manuala). Wtryskiwacze - 1200zł x 6, jeżeli ktoś lał kiepską ropę i auto ma swój przebieg to taki wydatek może Cię czekać. Automat jak padnie to droga impreza. Ogólnie jak nie robisz b. dużo km na trasach to lepiej benzyna albo lpg.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Gru 2010, 12:39

Silnik jest genialny - mocny, całkiem oszczędny. Tylko właśnie tak jak jiGsaw pisał - koszty eksploatacyjnych częsci sa cholernie drogie.
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

05 Gru 2010, 20:54

Silnik świetny, drogi osprzęt- jak w każdym dieslu.
Ceny z ASO są chore..
dwumas na allegro kosztuje ok 2300zł, wtryski można regenerować z gwarancją po 300zł/szt- bez problemu.

Proponuję manualną skrzynię.
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...