BMW e91 2.0d 163KM

BMW e91 2.0d 163KM

23 Sie 2016, 19:23

Witam, czytam opinie na temat tego modelu i są różne. Poszukuje e91 do 30 tys. Moze ktoś przedstawić koszty części zamiennych +/-?
Spalanie, poruszam się poza miastem (wsie) i mniejsze miasteczko. Aktualne 1.9 pali między 6,3-6,6 litra (150KM).

Niedaleko mnie jest taka z przebiegiem lekko ponad 300 lecz facet ma udokumentowane drobne naprawy i zmiany oleju itp. które robił od kupna samochodu.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.


(Aktualnie poruszam się AR 159)
gsmfon
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 03 Cze 2009, 18:26
Miejscowość: się biorą dzieci??
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: AUDI A6 C4
Silnik: 2.5TDi AAT 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

Re: BMW e91 2.0d 163KM

23 Sie 2016, 19:48

Zostań przy Alfie jak masz pewną, bo w BMW nie odczujesz rewelacji, silnik niczym się nie wyróżnia, nijak nie pasuje do tej marki, a koszty idą w górę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12119
Zdjęcia: 44
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: BMW e91 2.0d 163KM

23 Sie 2016, 20:03

Dzięki dzida. Alfa pewna tylko sedan, brakuje mi miejsca z 3 razy w roku. Przy wyjeździe do rodziny na 2 tyg bagażnik pełen + tylna kanapa w połowie...
gsmfon
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 03 Cze 2009, 18:26
Miejscowość: się biorą dzieci??
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: AUDI A6 C4
Silnik: 2.5TDi AAT 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

Re: BMW e91 2.0d 163KM

23 Sie 2016, 20:10

Zamienić 159 na biwmdablju 1 to jak przesiąść się na rower. Może lepiej na te trzy wyjazdy w roku wynająć pastucha w tedei
diddy79
Początkujący
 
Posty: 157
Rejestracja: 23 Lut 2015, 13:48
Prawo jazdy od: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo 159 SW
Silnik: 2,4 JTDM 200KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: BMW e91 2.0d 163KM

23 Sie 2016, 20:34

700-800 zł za.passka to mam paliwo w obie strony. Trzeba na razie się wstrzymać. Potwierdziły się moje obawy o negatywnych opiniach. Pozdrawiam ;-)
gsmfon
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 03 Cze 2009, 18:26
Miejscowość: się biorą dzieci??
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: AUDI A6 C4
Silnik: 2.5TDi AAT 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

Re: BMW e91 2.0d 163KM

23 Sie 2016, 21:06

diddy79 napisał(a):Zamienić 159 na biwmdablju 1 to jak przesiąść się na rower
e91 to seria 3 e90 w kombi :ok:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8003
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA - nieznana historia legendy Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...
    Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze
    Teraz, kiedy zmierzch zapada dużo szybciej, a dodatkowo pogoda potrafi być mglista i deszczowa, łatwo można nie zauważyć zwierzęcia wybiegającego na jezdnię. Większość dzików, saren i innych leśnych zwierząt ginie ...

  • Re: BMW e91 2.0d 163KM

    23 Sie 2016, 22:10

    dzida napisał(a):Zostań przy Alfie jak masz pewną, bo w BMW nie odczujesz rewelacji, silnik niczym się nie wyróżnia, nijak nie pasuje do tej marki, a koszty idą w górę.

    Ten silnik pasuje idealnie, bo robi wiatrak z wiekszosci benzyn o mocy 200koni, a przy tym pali smieszne ilosci on. Przejedz sie bmka, bedzie przepasc na jej korzysc w niemal kazdym aspekcie.
    Jak sie na autobanie sadzila mi taka 159 kombi 1.9 to przy 200 nie bylo jej prawie widac w lustrze, z bmka bylo duzo ciezej. Zreszta jezdzilem sporo taka, tyle ze w wersji E.D i w manualu zapieprza niewiele gorzej niz eklasa 320cdi :naughty:
    Niestety to jest typ auta, ktory moze dac po kieszeni i trzeba to brac pod uwagę(zreszta alfa tez moze)
    :naughty:
    959
    Aktywny
     
    Posty: 290
    Rejestracja: 19 Mar 2016, 23:33
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: E320 CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    23 Sie 2016, 22:39

    Alfa po zakupie dala po kieszeni, teraz przez dwa lata spokój. :ok:

    Wersja E.D? Można coś powiedzieć na ten temat?
    gsmfon
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Rejestracja: 03 Cze 2009, 18:26
    Miejscowość: się biorą dzieci??
    Przebieg/rok: 17tys. km
    Auto: AUDI A6 C4
    Silnik: 2.5TDi AAT 115KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    23 Sie 2016, 23:04

    Wersja efficient dynamics 163KM. Jesli dobrze pamietam, to roznila sie tym, ze ma napakowane wiecej nm w dolnym zakresie obrotow. Przez to mniej palila przy delikatnej jezdzie i byla bardziej dynamiczna przy butowaniu niz zwykla wersja 163KM.
    Ta moc na papierze moze nie porywa, ale w praktyce gwarantuje, ze daje rade.
    No i piekne spalanie - miasto 8,5l trasa do 100kmh cos poniżej 5l, trasa dynamiczna 6,5-7l.
    Przy 200kmh chyba 10l palila.
    E: Jeszcze co do samych silnikow to chyba sa dwie wersje - jedna z rozrzadem klasycznym, a druga od strony skrzyni biegow i ta druga jest bardziej problematyczna. Maja rozne oznaczenia, musialbys poczytac na forum bmw, bo nie chce wprowadzic w blad. Ta mniej awaryjna była montowana chyba tylko dwa lata i tylko w wersji 163KM(co nie znaczy, ze pozniej nie bylo wadliwych wersji o tej mocy).
    No i sam osprzet tego silnika jest srednio trwaly, mozna sie liczyc z regeneracja turbo i padajacym sprzeglem. Raz zrobisz i masz spokoj do konca eksploatacji. :)
    :naughty:
    959
    Aktywny
     
    Posty: 290
    Rejestracja: 19 Mar 2016, 23:33
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: E320 CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    24 Sie 2016, 06:54

    Bo diesle BMW są ok jeśli chodzi o stosunek spalanie/ osiągi ale kosztami utrzymania te samochody dają po kieszeni właśnie osprzętem i elektroniką. Wersja 163KM to najlepsza wersja, bo ma rozrząd od przodu. Późniejsze 177KM głównie po lifcie to inne silniki z rozrządem od strony skrzyni biegów i gorszymi wtryskiwaczami.
    Drogie w naprawie są automaty, które po ok. 200tys. zaczynają szarpać.

    959 napisał(a):Przy 200km/h chyba 10l palila.

    Jak niby to zmierzyłeś? Komputerkiem?
    Wg mojego komputerka mój Lexus spalił 7,8l/100km, a w realu wyszło 9,7...
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12119
    Zdjęcia: 44
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    24 Sie 2016, 07:11

    mike napisał(a): diddy79 napisał(a):
    Zamienić 159 na biwmdablju 1 to jak przesiąść się na rower

    e91 to seria 3 e90 w kombi :ok:


    Sorki. Mój błąd
    diddy79
    Początkujący
     
    Posty: 157
    Rejestracja: 23 Lut 2015, 13:48
    Prawo jazdy od: 14 04 1999
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Alfa Romeo 159 SW
    Silnik: 2,4 JTDM 200KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    24 Sie 2016, 10:18

    dzida napisał(a):Bo diesle BMW są ok jeśli chodzi o stosunek spalanie/ osiągi ale kosztami utrzymania te samochody dają po kieszeni właśnie osprzętem i elektroniką. Wersja 163KM to najlepsza wersja, bo ma rozrząd od przodu. Późniejsze 177KM głównie po lifcie to inne silniki z rozrządem od strony skrzyni biegów i gorszymi wtryskiwaczam

    Wlasnie nie jestem przekonany czy wersja 163 pozniej tez nie miala rozrzadu od strony skrzyni biegow.
    Zreszta, tak tylko mowie bo mysle ze jak ktos kupuje samochod za 30tysiecy to jest w stanie wydac na naprawe 3tysiace i guzik go obchodzi gdzie ten rozrzad jest :D
    dzida napisał(a):Jak niby to zmierzyłeś? Komputerkiem?
    Wg mojego komputerka mój Lexus spalił 7,8l/100km, a w realu wyszło 9,7...

    Akurat to komputerkiem na autobanie :( Chociaz w trasie rozbieznosci spalania komp/dystrybutor byly naprawde niewielkie.
    :naughty:
    959
    Aktywny
     
    Posty: 290
    Rejestracja: 19 Mar 2016, 23:33
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: E320 CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    24 Sie 2016, 10:56

    dzida napisał(a):Wg mojego komputerka mój Lexus spalił 7,8l/100km, a w realu wyszło 9,7...

    Dlatego ja tankuje pod korek :D żeby zrobić pomiar a do tego w gsie mam wskazanie średniego spalania od zatankowania auta i zawsze w przybliżeniu zgadza się z dystrybutorem. :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 3974
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    24 Sie 2016, 13:07

    Kilka pytań.
    -Ponoć lampy xenon przód są słabe?
    -Mikro styk tylnej szyby niby jest kiepski
    -Czy wersje 163 mają wszystkie od przodu rozrząd czy też występuje od skrzyni?
    -Problem ze spryskami lamp

    Jak sprawdzić funkcjonowanie manualna i automatu?
    gsmfon
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Rejestracja: 03 Cze 2009, 18:26
    Miejscowość: się biorą dzieci??
    Przebieg/rok: 17tys. km
    Auto: AUDI A6 C4
    Silnik: 2.5TDi AAT 115KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    Re: BMW e91 2.0d 163KM

    24 Sie 2016, 13:52

    959 napisał(a):Wlasnie nie jestem przekonany czy wersja 163 pozniej tez nie miala rozrzadu od strony skrzyni biegow.
    gsmfon napisał(a):Czy wersje 163 mają wszystkie od przodu rozrząd czy też występuje od skrzyni?

    to może uściślę, bo do 2007r roku stosowano silnik M47 z łańcuchem z przodu. Potem był N47 o mocy 163KM czy 177KM ale z łańcuchem z tyłu
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12119
    Zdjęcia: 44
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006