Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

15 Gru 2016, 15:55

Witam, chciałbym się zapytać , który samochód wybrać z tych dwóch: BMW serii 1 E87 118d 122km disesel z przed liftu i Volkswagen Golf 5 1.9 TDI 105km diesel z przebiegami około 150tyś-180tyś.
Auto będzie jeździło 3/4 za granicą z 4-5 razy będzie zjeżdżało do Polski , za granicą będzie jeździło 20-30km w obie strony do pracy. Praktycznie będzie wykorzystwane w trasie , 90%. Roczny przebieg to około 15tyś-20tyś.
Z góry dziękuje za pomoc. :) Pozdrawiam.
Dominik71
Nowicjusz
 
Posty: 40
Rejestracja: 20 Lip 2014, 11:07
Prawo jazdy od: 04 12 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

15 Gru 2016, 16:07

150tyś-180tyś.

bardzo głupi wymóg, szczególnie przy starym dieslu

20-30km w obie strony do pracy.

Trochę mało żeby kupno auta z dieslem miało jakieś ekonomiczne uzasadnienie. Przy temperaturze -5 osiągnie temperaturę pracy po 10km. Przy takiej eksploatacji będzie też sporo palić, co zresztą zrozumiałe :D

A wracając do Twoich typów - jeden gorszy od drugiego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Golf z silnikiem, który ma fabryczną wadę panewek (i jako całość również nie powala) i 1-er, małe pierdzidełko, które w zakupie i serwisowaniu kosztuje tyle co "prawdziwe" bmw.
Swoją drogą poszukałbym czegoś większego, szczególnie biorąc pod uwagę te wyjazdy do PL
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1300
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: s60
Silnik: 2.5T
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

15 Gru 2016, 20:04

Jaki budżet na auto, bo nie widzę?

W jakim kraju będzie użytkowane auto?
Jeśli np. Holandia to tam takich niskich temperatur w zimę nie ma.

Wg mnie minimalny dystans (bez gaszenia silnika) dla diesla to te 15km, jeśli nie ma korków (biorąc pod uwagę takie temperatury jakie są w Polsce).
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3487
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

15 Gru 2016, 22:07

Za golfa około 17-18tyś , za jedynkę 20-22tyś.
Będzie użytkowane w Niemczech.
Dominik71
Nowicjusz
 
Posty: 40
Rejestracja: 20 Lip 2014, 11:07
Prawo jazdy od: 04 12 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

15 Gru 2016, 22:13

Ojjj, nie nastawiaj się raczej na bezproblemową eksploatację z tymi budżetami.
Golf V za te 20-22 miałby jeszcze jakąś rację bytu, ale podane przez Ciebie przedziały wystarczają na najtańsze egzemplarze od handlarzy o ciemniejszym kolorze skóry (w DE, a w PL są takie same rupiecie).
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1300
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: s60
Silnik: 2.5T
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

15 Gru 2016, 22:14

No to powiem, że budżet bardzo mizerny na te auta. Za 20 tysięcy to brałbym Fiata Bravo 1.9 JTD w wersji 120-konnej, jeśli już musi być diesel.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3487
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stacja Stacja "Circle K" w Polsce zastąpi nazwę "Statoil"
    Stacje Statoil w Polsce zmienią w najbliższych miesiącach nazwę na Circle K. Zmiana marki rozpocznie się na polskim rynku 11 maja br. i obejmie całą sieć Statoil, która liczy 350 stacji paliw. Obiekt pilotażowy w Opolu ...
    Europejski Program PHEV Toyoty Europejski Program PHEV Toyoty
    Toyota rozpoczęła projekt Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) w roku 2007. W 2008 r. przeprowadzono próby drogowe prototypowych pojazdów we Francji i Wielkiej Brytanii. W roku 2010 w ramach drugiej fazy projektu ...

  • Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    15 Gru 2016, 23:06

    Ale nie porównujmy aut niemieckich do jakiś fiatów (bez obrazy)...
    Dominik71
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Rejestracja: 20 Lip 2014, 11:07
    Prawo jazdy od: 04 12 2013
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V
    Silnik: 1.9 TDI 90KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    15 Gru 2016, 23:11

    :ok: Uff. Jednak magia znaczka (logo) przemawia.
    diddy79
    Aktywny
     
    Posty: 344
    Rejestracja: 23 Lut 2015, 14:48
    Prawo jazdy od: 14 04 1999
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Alfa Romeo 159 SW
    Silnik: 2,4 JTDM 200KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    15 Gru 2016, 23:43

    Każdy Ci powie , mechanik itd. że inne materiały , solidne nie jakieś plastiki co strzelają , wykonanie. :)
    Dominik71
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Rejestracja: 20 Lip 2014, 11:07
    Prawo jazdy od: 04 12 2013
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V
    Silnik: 1.9 TDI 90KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    16 Gru 2016, 00:02

    Ojjj ktoś tu szerzy januszowe stereotypy
    To kup sobie tego golfa z wadliwym silnikiem (no ale jak 1.9tdi może być zły?) i nie zawracaj głowy.
    W tych autach nie ma ani jakości, ani bezawaryjności, ani często szukanego w tym kraju "prestiżu". Są tylko mity rodem z lat 90-tych kiedy ze względu na przepisy niewiele aut z innych krajów mogłeś kupić.
    Kilka wersji rozrządu w jednym silniku, chlejące olej i zapychające się nagarem tsi, pękające głowice w 2.0tdi (i poprawianie jednej wadliwej rzeczy a zostawianie innej powszechnie występującej wady), testowanie rozwiązań na klientach aż w końcu wały na testach emisji spalin. Niemiecka, kuźwa doskonałość, największy koncern motoryzacyjny, wstyd
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1300
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: s60
    Silnik: 2.5T
    Typ: Sedan/Limuzyna

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    16 Gru 2016, 00:11

    Albo chcesz kupić dobre auto w dobrej cenie, albo złom po pieniądzach, Twój wybór.
    Dorzuciłbym Focusa 2.0 TDCI, ale nie dość, że auto na eF, to jeszcze silnik jakiś tak lipny, francuski :/


    Jeśli jednak wyznajesz zasadę "only german" to kup to auto, które bardziej Ci się podoba, bo i tak wiesz lepiej niż jacyś forumowi "eksperci" :ok:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 9249
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    16 Gru 2016, 10:30

    Ależ tu niektórzy z Was przesadzają. Uporządkujmy i sprostujmy po raz setny pewne informacje (uprzedzam, zabrzmi to trochę jak laurka dla Golfa, ale przyda się na tym forum odrobina odmiany po ciągłym ujadaniu na VW :wink: ).

    Invi napisał(a):Golf z silnikiem, który ma fabryczną wadę panewek


    Jak już wielokrotnie pisałem (nawet prostując zestawienie dzidy, który też próbował ukradkiem przemycić (bo "kogo to interesuje jaką ma wersję"), że każde 1.9 TDI ma problem z panewkami) - problem dotyczy jednej wersji tego silnika - oznaczonej jako BXE. Wersje BLS i BKC nie mają tego problemu, co więcej BKC nie jest wyposażona nawet w filtr cząstek stałych, co czyni silnik 1.9 TDI 105KM BKC jednym z najtrwalszych i najtańszych w utrzymaniu diesli (bardzo tanie turbo i dwumasa w porównaniu do konkurencji np. japońskiej). Osobiście znam egzemplarz, który nabił 600 tys. km i dalej bezproblemowo jeździ.

    Dominik71 napisał(a):Za golfa około 17-18tyś


    Golf V za te pieniądze jest do kupienia, ale na pewno nie z przebiegiem, który wymarzył sobie autor tematu i na pewno nie z końcówki produkcji.

    Invi napisał(a):Golf V za te 20-22 miałby jeszcze jakąś rację bytu, ale podane przez Ciebie przedziały wystarczają na najtańsze egzemplarze od handlarzy o ciemniejszym kolorze skóry


    Kompletna bzdura. Wybór w przedziale podanym przez autora jest całkiem spory, wiadomo, że sporo jest aut "oszukanych", ze skręconymi licznikami, powymienianym wnętrzem, wspawanymi ćwiartkami (bo jednak dużo ludzi nieogarniętych w motoryzacji szuka Golfa, bo tak im polecił wujek Janusz i trzeba dostosować się do ich wymagań), ale osoba doświadczona znajdzie coś do niedużego wkładu finansowego. Płacenie 22k za Golfa V jest ekonomicznym idiotyzmem - i tak trzeba będzie coś w niego włożyć po zakupie, jak to w używany samochód. Szukamy egzemplarza z bezwypadkową budą (nie liczę oczywiście jakichś zadrapań, zarysowań czy szkód parkingowych), nie patrzymy na wskazania licznika i można trafić coś do jazdy.

    Ossy napisał(a):Za 20 tysięcy to brałbym Fiata Bravo 1.9 JTD w wersji 120-konnej, jeśli już musi być diesel.


    Bardzo dobra propozycja, aczkolwiek autor tematu też ma trochę racji pisząc o strzelających plastikach i słabym wykonaniu szczegółów - Golf ma jednak dużo lepiej spasowane wnętrze (w Golfie mojego Taty mimo 6 lat po polskich drogach nic nie rezonuje, nie skrzeczy, nie trzeszczy). Od siebie dołożę głośność zawieszenia - Golf bije tu Bravo na głowę.

    Invi napisał(a):W tych autach nie ma ani jakości, ani bezawaryjności, ani często szukanego w tym kraju "prestiżu".


    Nie ma prestiżu - zgoda, nie ma go za grosz. Podobnie jak w przypadku innych kompaktów niepremium.
    Bezawaryjność - jak najbardziej, bardzo trwałe turbiny, ekstremalnie wytrzymałe zawieszenie (Tato z uwagi na wykonywany zawód tłukł Golfa po bardzo różnych drogach i przez 6 lat nie musiał wymieniać nic w zawieszeniu), no ale trzeba też kupić zadbany egzemplarz (dotyczy to nie tylko Golfa, lecz każdego auta używanego).
    Jakość - ciche i bardzo komfortowe zawieszenie, a przy tym stabilne w zakrętach (jeździ o wiele lepiej niż moja taczka Civic), świetnie dobrane wspomaganie, wygodne fotele, znakomita pozycja za kierownicą. Według mnie atutów jest jednak sporo.

    Invi napisał(a):Kilka wersji rozrządu w jednym silniku, chlejące olej i zapychające się nagarem tsi, pękające głowice w 2.0tdi (i poprawianie jednej wadliwej rzeczy a zostawianie innej powszechnie występującej wady), testowanie rozwiązań na klientach aż w końcu wały na testach emisji spalin.


    No i jedna z niewielu wypowiedzi w tym temacie, pod którą mogę się podpisać. Nie dotyczy to jednak przecież Golfa V 1.9 TDI.
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2254
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    16 Gru 2016, 11:11

    łysy30 napisał(a):(nawet prostując zestawienie dzidy, który też próbował ukradkiem przemycić (bo "kogo to interesuje jaką ma wersję")

    nic nie próbowałem przemycić tylko podchodzę (edit) bezstronnie do zestawienia tj. w innych autach nie wyróżniam innych i poprawionych wersji ale czepiają się o to tylko ludzie od VAG.
    Pokaż mi gdzie opisywałem poprawienie diesla Toyoty, czy 1,5 dCi (a poprawili je)


    Ogólnie dużo mam styczności z 1,9 TDI w Octavii, czyli aucie opartym na Golfie i mam jedno zdanie - poza bagażnikiem nie mam zielonego pojęcia co ludzie widzą w tych autach, że tyle kosztują.

    P.S. Po pierwszym poście invi wiedziałem, że się zrobi dyskusja :ok:
    Ostatnio edytowany przez dzida, 16 Gru 2016, 13:25, edytowano w sumie 1 raz
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13015
    Zdjęcia: 91
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    16 Gru 2016, 12:28

    dzida napisał(a):ale czepiają się o to tylko ludzie od VAG


    Czyli jeśli ktoś próbuje być obiektywny w ocenianiu tych aut to od razu musi być "człowiekiem od VAG"? Czemu Ty ani inny stały forumowicz nigdy nie prostujecie postów Invi, który w którymś z rzędu temacie pisze o wadliwości 1.9 TDI tak jakby wszystkie wersje miały problem z panewkami? Bo musiałbyś napisać coś dobrego o jakimś VAG-u?

    dzida napisał(a):Po pierwszym poście invi wiedziałem, że się zrobi dyskusja


    Sam jako obiektywny forumowicz (jakim wielokrotnie siebie określałeś) powinieneś sprostować część jego teorii. Albo piszemy prawdę albo plujemy na VAGi nawet wtedy, gdy na to nie zasługują.
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2254
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

    16 Gru 2016, 12:36

    łysy30 napisał(a):nigdy nie prostujecie postów Invi, który w którymś z rzędu temacie pisze o wadliwości 1.9 TDI tak jakby wszystkie wersje miały problem z panewkami?

    przecież w innych postach wspominał te oznaczenia ;)

    Od prostowania VAGów jest tu wielu innych użytkowników w stylu "jak zwykle hejtujecie VAGi". Ja już opisywałem na czym polega poprawienie 1,8TSI i 2,0 TSI ale i tak każdy mówi, że tylko hejtuję to nie chce mi się produkować jak nie ma za to żadnego uznania...

    Lepiej niech prostują to ludzie, którzy nie są uważani za hejterów VAGa przez VAGowców. Mnie prostowali z 1,9 TDI 90KM, bo uważałem, że nie maja dwumasy, a niektóre mają...
    Ostatnio edytowany przez dzida, 16 Gru 2016, 12:43, edytowano w sumie 1 raz
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13015
    Zdjęcia: 91
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Opel Corsa B (kombi)
      Zawody Monster Truck w Polsce, 11
      Opel Ampera, wymiary
      BMW z silnikiem nissana 2500