BMW X5 (E53) Intensywne zmywanie przestało działać

BMW X5 (E53) Intensywne zmywanie przestało działać

10 Maj 2012, 10:44

Witam i na wstępie powiem że przeszukałem forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na problem który próbuję rozwiązać.
Intensywne zmywanie działało bez zastrzeżeń i nagle przestało, po wciśnięciu przycisku "S" na prawej manetce nic się nie dzieje. Natomiast spryskiwacz normalny działa pociągając ją do siebie i spryskiwanie reflektorów także.

Czy w e53 jest przekaźnik do intensywnego zmywania?

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są ok, trzy silniczki przy zbiorniku z płynem do spryskiwaczy sprawne (podłączałem na krótko pod akumulator) i zastanawiam się czy to nie przycisk na manetce jest problemem bo przekaźnika nie znalazłem.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3115
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: BMW X5 (E53) Intensywne zmywanie przestało działać

10 Maj 2012, 12:28

Nie udało mi się uzyskać pomocy w czy może być dokładnie problem więc sam zabrałem się do pracy. Okazało się że przycisk intensywnego zmywania na manetce przestał działać (podobno częsty problem). Zlokalizowałem jeden przekaźnik podwójny ale on działał bez zarzutu jest w kolorze brązowym i znajduje się w podszybiu po prawej stronie w skrzynce z komputerem.

Wymiana przełącznika nie jest skomplikowana ale trzeba pamiętać o odłączeniu akumulatora przed przystąpieniem do pracy! Moja wymiana ma charakter opisowy i jedynie może pomóc w naprawie lub diagnozie problemu.

Pierwszym krokiem jest zdjęcie obudowy kolumny kierownicy. W tym celu trzeba odkręcić dwie śrubki jedna od dołu, a druga na górze (plastikowa) po jej wykręceniu wyjąć trzpień plastikowy w którym była. Obudowa trzymana jest przez dwa zatrzaski jeden po prawej stronie pod koniec łączenia obudowy górnej i dolnej, a drugi po stronie lewej mniej więcej w połowie długości.

Przystępując do zdjęcia poduszki trzeba będzie użyć śrubokręta wkładając go z tyłu kierownicy tak jak to jest widoczne na poniższym zdjęciu. Trzeba wyczuć taką sprężynę (widoczne na zdjęciu 4 dwie sprężyny) nacisnąć i odchylić lekko poduszkę i następnie powtórzyć to z drugiej strony. poduszkę mamy wyjętą.

Image

Teraz odpinamy wtyczki od poduszki widoczne na zdjęciu poniżej. Wtyczki mają zabezpieczenia więc najpierw je luzujemy i dopiero będziemy mieli możliwość ich odpięcia.

Image

Kolejnym krokiem jest odpięcie wtyczek widocznych na poniższym zdjęciu oraz odkręcenie śruby mocującej kierownicę.

Image

Jak już to zrobimy kierownica będzie wyglądała tak jak poniżej. Możemy ją teraz zdjąć łapiąc oburącz po przeciwnych stronach rękoma. Powinna zejść bez oporów trzeba ją tylko lekko szarpnąć równomiernie w kierunku do siebie.

Image

Teraz odkręcamy cztery śrubki zaznaczone strzałkami na zdjęciu.

Image

Zdejmujemy do siebie obudowę widoczną na zdjęciu żeby wyciągnąć przełącznik.

Image

Odpinamy wtyczkę od przełącznika zaznaczoną czerwoną strzałką.

Image

Teraz możemy wyciągnąć w prawo cały przełącznik od wycieraczek z przyciskiem intensywnego zmywania.

Image

Składnie po wymianie przełącznika odbywa się w odwrotnej kolejności.
Jeżeli mamy drugi przełącznik możemy go sprawdzić czy działa zaraz po zdjęciu obudowy kolumny kierownicy wystarczy przepiąć dostępną wtyczkę, wtedy będziemy mieli pewność że praca którą wykonamy nie będzie satysfakcjonująca :)

Jeżeli macie jeszcze jakieś ciekawe sugestie dotyczące tematu to zapraszam do dyskusji.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3115
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Renault Pro+ - cztery rodzaje zabudów w nowym pick-upie Renault Pro+ - cztery rodzaje zabudów w nowym pick-upie
    Renault Pro+ przedstawia cztery rodzaje zabudów w nowym pick-upie Renault Alaskan, doskonale pokazujących pełne spektrum know-how marki: Alaskan ambulans, pojazd ratowniczo-pożarniczy, samochód z wysięgnikiem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód