Brak dowodu opłacenia OC - właściciel twierdzi, że zgubił.

Brak dowodu opłacenia OC - właściciel twierdzi, że zgubił.

30 Sie 2010, 20:16

Kupiłam dziś samochód. Jestem na siebie wściekła bo nie dopatrzyłam się istotnego błędu.
Sprzedawca poinformował mnie przy wcześniejszych rozmowach, że przegląd i ubezpieczenie oc ma do listopada. Przy zakupie dał mi wszystkie dokumenty łącznie z polisami oc. To fakt - zawierzyłam mu i nie sprawdziłam dokładnie kwitka OC. Dodam, że właściciel nim stale jeździł więc nie miałam powodu sądzić, że mnie oszukuje. Dopiero w domu okazało się, że kwitek zawiera ubezpieczenie do lipca br. Czyli mam niezarejestrowane auto z nieważnym OC.
Dzwoniłam do pana. Oczywiście był zaskoczony, mówi, że pewnie wyrzucił nie ten kwitek. Co mam w tej sytuacji zrobić???
1. Jutro idę do dotychczasowej firmy ubezpieczeniowej z pytaniem czy wydadzą mi kopię polisy.
2. Idę do nowego ubezpieczyciela i ubezpieczam tam auto.

Co mam zrobić? No taka durna, wszystko posprawdzałam, a tego nie. Doradźcie proszę.
Pozdrawiam wesoło i z wdziękiem;-)
alixia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Rejestracja: 19 Paź 2007, 19:59
Miejscowość: Wielkopolska
Prawo jazdy od: 01 01 1990
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna

Re: Brak dowodu opłacenia OC - właściciel twierdzi, że zgubi

30 Sie 2010, 21:08

w jakiej ubezpieczalni mial ostatnia polise? bo niektore ubezpieczalnie przysylaja zawiadomienie o koncu polisy wiec powinien to miec, a jesli nie to udaj sie do ubezpieczalni z umowa kupna sprzedazy i sprawdz czy polisa zostala przedluzona, jak nie to pewnie bedzie trzeba zawrzec nowa polise a za ten okres bez ubezpieczenia pewnie ubezpieczalnia zglosi sie do poprzedniego wlasciciela bo oni maja jego dane a nie twoje(jeszcze)
wujekk87
Początkujący
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 Lip 2009, 09:56
Miejscowość: Sosnowiec

Re: Brak dowodu opłacenia OC - właściciel twierdzi, że zgubi

30 Sie 2010, 22:21

Facet twierdzi, że ma ubezpieczenie bo tam była kontynuacja. Znam przedsiębiorstwo i agenta. Jutro tam idę. Zobaczymy, czy rzeczywiście pan wyrzucił nie ten kwitek czy mnie okantował i nie zapłacił. Mam nadzieję, że agent ubezpieczeniowy mnie dobrze poinformuje, chociaż ... kupowałam od "handlowca" więc i on powinien być uczciwy, a jednak... No mam zgryz bo oc z mojego samochody starego wychodzi 3 września a ja go nie wypowiedziałam. Chciałam po skorzystaniu z oc sprzedawcy wrócić z powrotem do mojej firmy. On ma inne towarzystwo niz ja. Nie znam się aż tak szczegółowo i nie wiem co mam zrobić. Pewnie zapłacę za własną głupotę. Będę wdzięczna za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam wesoło i z wdziękiem;-)
alixia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Rejestracja: 19 Paź 2007, 19:59
Miejscowość: Wielkopolska
Prawo jazdy od: 01 01 1990
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna

Re: Brak dowodu opłacenia OC - właściciel twierdzi, że zgubi

30 Sie 2010, 22:51

a stare auto dalej masz w posiadaniu? jak tak to musisz tak czy siak zpalacic ubezpieczenie a jak nie to ciebie juz ono nie dotyczy raczej bo otrzymal je nowy wlasciciel

a co do nowego auta po prostu podpisujesz nowa polise i juz a stary wlasciciel niech sie martwi o czas w ktorym on byl wlascicielem
wujekk87
Początkujący
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 Lip 2009, 09:56
Miejscowość: Sosnowiec

Re: Brak dowodu opłacenia OC - właściciel twierdzi, że zgubi

31 Sie 2010, 08:20

Stare auto sprzedałam w rozliczeniu. Miałam ważne oc więc pewnie on z niego skorzysta. Po prostu kupno i sprzedaż w jednym chyba mnie przerosło. Nie miałam oczu dookoła głowy i stąd moje kłopoty. Jestem przed wizytą u ubezpieczyciela "nowego" auta. Pól nocy nie spałam. Kobiety reagują jednak bardzo emocjonalnie.

[ Dodano: 31 Sierpień 2010, 18:13 ]
Ta sprawa juz się załatwiła. Dostałam kopię oc. Wszystko ok. Wyszła jednak inna sprawa. Jeszcze bardziej przykra.
Pozdrawiam wesoło i z wdziękiem;-)
alixia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Rejestracja: 19 Paź 2007, 19:59
Miejscowość: Wielkopolska
Prawo jazdy od: 01 01 1990
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...
    Škoda 935 z nadwoziem aerodynamicznym z lat trzydziestych XX wieku Škoda 935 z nadwoziem aerodynamicznym z lat trzydziestych XX wieku
    Podczas siódmej edycji "Schloss Bensberg Classic" w miejscowości Bergisch Gladbach, niedaleko Kolonii, ŠKODA pokazała dziewięć niesamowitych samochodów klasycznych, pochodzących ze 120-letniej historii ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Master Truck
      SuperOES & BMW Challenge - 10.03.2012, Tor Poznań - zdj. 8
      Fiat Freemont Cross
      Samochody z graffiti