Brak iskry 126p elx

Brak iskry 126p elx

22 Wrz 2010, 19:40

Witam. Posiadam od 2 dni fiata 126p z brakiem iskry ale nie zupełnie. Sprawa jest taka, że kręcąc nie raz iskra jest na dwóch świecach naraz a czasem w ogóle. Odpalić się nie da a nawet nie daje znaku życia. Poprzedni właściciel dał go do naprawy i gdy wyjeżdżał już z podwórka problem wrócił. Świeca jest nowa. Mechanik praktycznie nic nie zrobił jak sam stwierdził.

Proszę o jakąkolwiek pomoc. I opis tego co muszę wykonać.

Dziś wyglądało to tak, że:
1 przypadek - kreci sie 2s i pach iskra na świecach równo kreci się dalej 3s i znów iskra jest
2 przypadek - ikry wcale nie ma albo jest po 10s kręcenia ale raz i koniec
pici
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 22 Wrz 2010, 19:38
Miejscowość: Czw

Re: Brak iskry 126p elx

23 Wrz 2010, 13:44

Heh... Maluszek plus Nanoplex plus Cut-Of z katalizatorem i pochłaniaczem par paliwa... Zawsze mówiłem, że jak Polak zrobi coś dobrego, to później i tak to spieprzy :neutral:
Na pojawianie się iskry w tym samochodzie mają wpływ takie rzeczy - moduł zapłonowy ( zwany też dobitnie elektroniczne urządzenie strujące zapłonem, czyli ECM ),czujnik położenia wału korbowego, czujnik podciśnienia, cewka zapłonowa, świece, przewody WN, stacyjka i akumulator. Odrzucając stacyjkę, świece, przewody WN i akumulator pozostaje nam albo "ECM", albo czujnik położenia wału, albo cewka zapłonowa albo czujnik podciśnienia. Ewentualnie koło pasowe - wyłamane ząbki lub zabrudzone koło, ewentualnie za niskie napięcie na ECM.
Najprościej byłoy podjechać do serwisu Fiata i podłaczyć się pod tester. No ale jak tu jechać jak nie ma iskry... :cry:
Tak więc zacznij od sprawdzenia napięcia na ECM - po odłączeniu złącza od ECM sprawdz jakie jest napięcie po włączeniu stacyjki - jedna elektroda miernika na pin 4 wtyczki ECM, a druga elektroda do masy samochodu. Napięcie powinno być równe napięciu akumulatora. Trzeba też sprawdzić masę samego ECM - to dość częsta przyczyna kłopotów z iskrą - jedna elekroda miernika do złącza 6, a druga do masy samochody,. Musi być pełne przejście. Następnie podłącz voltomierz między styki 4 i 6 i teżś musi być napięcie równe napięciu akumulatora. Następnie sprawdz szczelinę między kołem pasowym a czujnikiem położenia wału - powinna wynosic ona 0,4 - 1mm. Następnie sprawdz czy czujnik jest dobrze ustawiony, czyli czy w momencie jak wcięcie na kole pasowym jest na równo z kreską narysowaną na pokrywie rorządu, to zaostrzony koniec na wsporniku czujnika położenia wału jest na równo z nac ięciem bazowym. Następnie trzeba sprawdzić sam czujnik położenia wału. W tym celu rozłącz złacze z "ECM" i w piny 1 i 5 podłącz omomierz. Miernik powinien pokazac ci rezystancję między 580 a 780 ohm. Jeżeli będzie inaczej, to wina lezy albo po stronie połączenia czujnika z ECM albo skorodowane styki czujnika albo poprostu czujnik uszkodzony.
Jeżeli okaże się, że czujnik jest ok, to trzeba sprawdzić cewkę zapłonową. Trzeba zmierzyć rezystancję uzwojenia pierwotnego, która powinna wynosić między 0,495 a 0,605 ohma oraz rezystancję uzwojenia wtórnego, która powinna wynosić od 6,6 kohma do 8,14 kohm. Jeżeli ta rezystancja jest mniejsza niż 6,66 kohma lub jest przerwa w obwodzie to cewkę trza wymienić.
Żeby sprawdzic czujnik podciśnienia, to musisz podłaczyć miernik do pinu 3 i masy i zmierzyć przejście. Przy wyłączonym silniku powinien być brak przejscia ( obwód czujnika ma być otwarty). A po uruchomieniu silnika obwód powinien się zamknąć.
Dla pewności sprawdz oczywiście tez wspomniane na początku przewody WN oraz świece.
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 24 Wrz 2010, 10:00, edytowano w sumie 1 raz
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Brak iskry 126p elx

23 Wrz 2010, 19:53

Po dzisiejszym dniu jest tak:
1) na kole pasowym sa 2 zęby a jest tez miejsce jedno wklęsłe w którym może być ząbek. A ile ich powinno byc? 3? Bo w sklepie mówili, że zdarzały się dwa.
2) sterownik zapłonu jest leciutko popalony na dole
pici
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 22 Wrz 2010, 19:38
Miejscowość: Czw

Re: Brak iskry 126p elx

23 Wrz 2010, 22:32

Powinno być tak, że na kole pasowym są 4 zęby i jedno wcięcie. Może i bywały dwa zęby i jedno wcięcie - nigdy sie temu nie przyglądałem pod tym kątem. Te maluszki, które ja kiedyś robiłem, to wszystkie miały 4 zęby i jedno wcięcie. Ale tak czy inaczej, dla ciebie ważne jest wcięcie oraz jeden ząbek, który jest bazowym.
Co do tego sterownika zapłonu, to może być leciutko popalony przez słabą masę.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Brak iskry 126p elx

24 Wrz 2010, 06:38

U mnie są 2 zęby i jedno wcięcie. Nie widać nic żeby były wyłamane czy coś.
pici
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 22 Wrz 2010, 19:38
Miejscowość: Czw

Re: Brak iskry 126p elx

24 Wrz 2010, 09:57

Przepraszam - w ostatnim poście mała pomyłka się wkradła - te żęby powinny być 3 ,a nie 4 jak napisałem wyżej.
Poszukaj na allegro jak wygląda takie koło i popatrz jak są rozmieszczone zeby na nim i popatrz na twoje, którego zęba ci brakuje. Takie koło to wydatek około 15 zł. Podejrzewam, że dlatego nie masz iskry, bo nie masz tego jednego ząbka.
Po ewentualnej wymianie tego koła pasowego musisz oczywiście posprawdzać geometrię ustawienia czujnika, szczelinę na czujniku, o której pisałem wyżej.
Możesz ewentualnie zapodac zdjęcie tego koła na forum, to ci powiemy któego ząbka nie masz.
Wyłamany ząbek to nie jest rzadkością w tych samochodzikach. Na sczeście naprawa tego to nie taka drożyzna :wink:
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Mazda CX-5, nowa generacja modelu Mazda CX-5, nowa generacja modelu
    W środę czyli w przeddzień salonu w Los Angeles, Mazda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu CX-5. Ten kompaktowy SUV w 2012 roku dał początek nowej, wielokrotnie nagradzanej gamie modelowej marki, wykorzystującej ...

  • Re: Brak iskry 126p elx

    26 Wrz 2010, 17:53

    Sprawa wyjaśniona ;D Urwany jeden ząbek na kole pasowym ;D Przyspawałem i działa w 100%
    pici
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 22 Wrz 2010, 19:38
    Miejscowość: Czw
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006