BYD eBus - autobus elektryczny dla Warszawy?

BYD eBus - autobus elektryczny dla Warszawy?

10 Mar 2014, 10:47

Idealny dla potrzeb mieszkańców Warszawy autobus nie jest prototypem. Produkowany seryjnie eBus wozi pasażerów m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, we Włoszech, Izraelu, Turcji i Chinach. 18 marca zostanie rozstrzygnięty pierwszy w Polsce przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla warszawskiego MZA. Prawdopodobnie Miejskie Zakłady Autobusowe dokonają wyboru pomiędzy prototypami firm AMZ Kutno i Solaris, a sprawdzonym już w wielu krajach, chińskim autobusem elektrycznym BYD eBus. Pierwszych pięć "elektryków" trafi na ulice miasta już 24 tygodnie po rozstrzygnięciu przetargu. Cała "elektryczna dziesiątka" z pewnością będzie służyć warszawiakom już w październiku.

Image

Autobusy BYD (Build Your Dreams) sprawdziły się na całym świecie, gdzie przejechały już w sumie przeszło 18 milionów kilometrów. W przeciwieństwie do innych konstrukcji dostępnych na polskim rynku, są produkowane w setkach egzemplarzy – nie są modelami krótkoseryjnymi, zatem nie będą borykać się z problemami "wieku dziecięcego". BYD eBus jest wyjątkowym pojazdem, ponieważ był od początku konstruowany jako autobus elektryczny – nie jest przerobionym i jedynie dostosowanym do zasilania elektrycznego autobusem spalinowym. EBus ma odpowiedni rozkład masy, a więc przede wszystkim baterii, dzięki czemu posiada świetne właściwości jezdne. Autobus ma też bardzo dobrze rozwinięty specjalny system odzyskiwania energii, dzięki czemu doładowuje swoje akumulatory w czasie zwalniania i hamowania.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Nowoczesne rozwiązania technologiczne i co najważniejsze zasięg oraz związany z tym brak konieczności ładowania w ciągu dnia pracy, przekonały do autobusów BYD m.in. Lotnisko Schiphol w Amsterdamie, włodarzy Londynu, Mediolanu, Izraelczyków, Turków, Malezyjczyków, Hindusów i Chińczyków.

Image

Przedstawiciele miasta będą mieli trudny orzech do zgryzienia. Będą musieli dokonać wyboru pomiędzy sprawdzonym pojazdem, a prototypami. O wyborze zdecyduje parametr ceny, zatem pragmatyka i doświadczenie, a przede wszystkim niezawodność mogą zejść na dalszy plan. Stawiam jednak na zdrowy rozsądek i wierzę, że nie potraktuje się warszawiaków jako materiału doświadczalnego, na którym testowane będą rozwiązania wprost z deski kreślarskiej. EBus to sprawdzona jakość! Ręczymy, że nie zawiodą Warszawiaków deklaruje Piotr Dziwiszek Business Development Director z Automotive Europe Corporation Sp. z o.o – przedstawicielstwa BYD w Polsce.

POLECAMY Autobus elektryczny BYD eBus

Nie myślimy tylko o dostarczeniu eBus dla Warszawy. W niedalekiej przyszłości rozważamy rozpoczęcie produkcji autobusów i samochodów elektrycznych w Polsce, jak również stworzenie zaplecza logistycznego związanego z dystrybucją części zamiennych do pojazdów elektrycznych. Być może nad Wisłą, będziemy produkowali także baterie, panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED i rozwiązania dla magazynów energii dodaje Piotr Dziwiszek.
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2077
Zdjęcia: 7573
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy obwodnice miast powinny być płatne? Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.
    Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego
    Według oficjalnych pomiarów dokonanych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) w USA, Honda Clarity Fuel Cell oferuje zasięg 589 kilometrów oraz zużycie paliwa wodorowego na poziomie 28.9 km/l, co w przeliczeniu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Toyota RAV4 Hybrid, wnętrze
      Volkswagen Golf II - tuning
      Harley Davidson Hartiage Softail - Panhead California
      Volkswagen Crafter 4MOTION, kombi, 2