BYD eBus - autobus elektryczny dla Warszawy?

BYD eBus - autobus elektryczny dla Warszawy?

10 Mar 2014, 10:47

Idealny dla potrzeb mieszkańców Warszawy autobus nie jest prototypem. Produkowany seryjnie eBus wozi pasażerów m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, we Włoszech, Izraelu, Turcji i Chinach. 18 marca zostanie rozstrzygnięty pierwszy w Polsce przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla warszawskiego MZA. Prawdopodobnie Miejskie Zakłady Autobusowe dokonają wyboru pomiędzy prototypami firm AMZ Kutno i Solaris, a sprawdzonym już w wielu krajach, chińskim autobusem elektrycznym BYD eBus. Pierwszych pięć "elektryków" trafi na ulice miasta już 24 tygodnie po rozstrzygnięciu przetargu. Cała "elektryczna dziesiątka" z pewnością będzie służyć warszawiakom już w październiku.

Image

Autobusy BYD (Build Your Dreams) sprawdziły się na całym świecie, gdzie przejechały już w sumie przeszło 18 milionów kilometrów. W przeciwieństwie do innych konstrukcji dostępnych na polskim rynku, są produkowane w setkach egzemplarzy – nie są modelami krótkoseryjnymi, zatem nie będą borykać się z problemami "wieku dziecięcego". BYD eBus jest wyjątkowym pojazdem, ponieważ był od początku konstruowany jako autobus elektryczny – nie jest przerobionym i jedynie dostosowanym do zasilania elektrycznego autobusem spalinowym. EBus ma odpowiedni rozkład masy, a więc przede wszystkim baterii, dzięki czemu posiada świetne właściwości jezdne. Autobus ma też bardzo dobrze rozwinięty specjalny system odzyskiwania energii, dzięki czemu doładowuje swoje akumulatory w czasie zwalniania i hamowania.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Nowoczesne rozwiązania technologiczne i co najważniejsze zasięg oraz związany z tym brak konieczności ładowania w ciągu dnia pracy, przekonały do autobusów BYD m.in. Lotnisko Schiphol w Amsterdamie, włodarzy Londynu, Mediolanu, Izraelczyków, Turków, Malezyjczyków, Hindusów i Chińczyków.

Image

Przedstawiciele miasta będą mieli trudny orzech do zgryzienia. Będą musieli dokonać wyboru pomiędzy sprawdzonym pojazdem, a prototypami. O wyborze zdecyduje parametr ceny, zatem pragmatyka i doświadczenie, a przede wszystkim niezawodność mogą zejść na dalszy plan. Stawiam jednak na zdrowy rozsądek i wierzę, że nie potraktuje się warszawiaków jako materiału doświadczalnego, na którym testowane będą rozwiązania wprost z deski kreślarskiej. EBus to sprawdzona jakość! Ręczymy, że nie zawiodą Warszawiaków deklaruje Piotr Dziwiszek Business Development Director z Automotive Europe Corporation Sp. z o.o – przedstawicielstwa BYD w Polsce.

POLECAMY Autobus elektryczny BYD eBus

Nie myślimy tylko o dostarczeniu eBus dla Warszawy. W niedalekiej przyszłości rozważamy rozpoczęcie produkcji autobusów i samochodów elektrycznych w Polsce, jak również stworzenie zaplecza logistycznego związanego z dystrybucją części zamiennych do pojazdów elektrycznych. Być może nad Wisłą, będziemy produkowali także baterie, panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED i rozwiązania dla magazynów energii dodaje Piotr Dziwiszek.
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2044
Zdjęcia: 7477
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...
    Ford GT Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili