Ceed- osłona przegubu wewnętrznego

Ceed- osłona przegubu wewnętrznego

28 Mar 2014, 15:27

Cześć,

opiszę swoją sytuację i powiedzcie proszę jak bardzo wciśnięto mi kit, czy może serwis ma rację.
KIA Ceed 1.6CRDI, 121 000km, z marca 2008roku. Serwisowana w ASO. Jestem drugim właścicielem.
Podczas przeglądu technicznego, zwrócono mi uwagę, że uszkodzona jest osłona przegubu wewnętrznego i sugerują jego wymianę. Otworzyłem więc książkę serwisową i tam jest napisane w "Szczegółowych warunkach gwarancji", że
"Z wyjątkiem wyszczególnionych poniżej punktów, gwarancja na Twój nowy samochód KIA obejmuje 36 miesięcy bez limitu kilometrów albo 60 miesięcy lub 150 000km, w zależności co nastąpi pierwsze (gwarancja na układ napędowy wynosi 84 miesiące/ 150 000km) i liczona jest od daty rozpoczęcia gwarancji"
dalej są wyszczególnione elementy układu napędowego i tak:
"2) Skrzynia biegów
Obudowa i elementy wewnętrzne, osie napędowe przednie, przeguby, piasty przednie, łożyska, uszczelki uszczelniacze, przetwornik momentu i obudowa, obudowa sprzęgła. "
Wybrałem się do serwisu w Gdańsku na Kartuskiej i oczywiście zostałem spławiony.
No więc pierwsza sprawa. Czy w skład wymienionego w gwarancji przegubu wchodzi jego osłona? Jest wymieniony przegub i tyle, a czy w jego skład wchodzą osłona, śruby mocujące, smar, pierścienie, czy coś innego to już mnie nie obchodzi. Czy jeśli jej nie wymienię, a przegub się zatrze, to wtedy wymienią i jedno i drugie, a póki sam przegub działa to nic z tym nie zrobią?
Druga sprawa, która mnie powaliła to fakt, że według Serwisu na ten samochód gwarancja jest 5 lat i koniec. To, że w książce napisane jest inaczej nic nie znaczy, bo książka gwarancyjna, według serwisu nie jest żadnym dokumentem i może tam być napisane cokolwiek. W dodatku jest to książka uniwersalna co oznacza, że może być używa do różnych samochodów (padł przykład, że jak się kupuje TV to załączona instrukcja może dotyczyć różnych modeli).
No więc jak wół jest napisane 84 miesiące i czytam mu po kilka razy to samo zdanie, a on "nie" i tyle. Dostałem jakiś wydruk, stwierdzający, że gwarancja podstawowa kończy się w marcu 2013, czyli faktycznie po 60miesiącach ale już o Gwarancji na układ napędowy nie ma słowa.
Wychodzi na to, że autorska interpretacja jest wbrew zdrowemu rozsądkowi i logice języka polskiego. Przychodzi mi namyśl cytat "Nie mamy Pańskiego płaszcza.. i co Pan nam zrobi?"
Jak wy to widzicie?

Na koniec w formie żartu dodam, że oczywiście na szybie jest naklejka, że nowa Ceed ma 7 lat gwarancji, a w książce jest napisane, że gwarancja jest jedną z najlepszych dostępnych na rynku.... no ale jak już się dowiedziałem w książce można napisać wszystko.
DaWitek
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 28 Mar 2014, 15:23
Auto: Ceed
Silnik: 1.6 CRDI
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2008

Re: Ceed- osłona przegubu wewnętrznego

30 Mar 2014, 18:50

Myślę, że sprawa jest dość nietypowa i sam serwis nie wie jak do tego podejść. A jak nie wiadomo jak podejść do sprawy to się do niej nie podchodzi spławiając klienta i tyle.
W tym przypadku wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie kontakt z rzecznikiem praw konsumenta. Znajduje się on prawie w każdym mieście i podejrzewam, że nie będziesz miał do niego daleko. Znajdziesz go napewno w necie.
Wybierając się do niego warto wziąśc wspomnianą ksiażkę gwarancyjną z warunkami gwarancji.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006