Chrysler Grand Voyager

Chrysler Grand Voyager

16 Lut 2014, 17:56

Witam wszystkich.
Kupujemy z ojcem samochód, jest to Chrysler Grand Voyager III gen. Mamy 2 ładne egzemplarze lecz jeden jest w DIESEL'u (2,8 CRD 150KM), a drugi w benzynie z gazem (3.8 V6 240KM, wersja 4x4). Gdybyście pomogli nam w wyborze byłbym bardzo wdzięczny. Która wersja jest tańsza w eksploatacji, mniej awaryjna? Jaki jestdostęp części zamiennych do obu silników? Spalanie gazu wychodzi na poziomie 16-17l/100 po mieście zaś ropy ok. 10-11 litrów. Jeżeli chodzi o koszta paliwa wygrywa raczej B+G. Co poradzicie?
Pozdrawiam!
Filibos
Nowicjusz
 
Posty: 44
Rejestracja: 04 Sie 2012, 18:32
Prawo jazdy od: 27 12 2012
Auto: Chrysler Town&Country
Silnik: 3.8 V6 217KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: Chrysler Grand Voyager

16 Lut 2014, 18:20

Ogólnie tu nie ma dobrych silników. Benzynowy jest bardzo nie ekonomiczny 20 litrów w mieście trzeba liczyć. Mało mocy do pojemności i osiągi słabe. Diesel 2.8 we wcześniejszych wersjach miał dość sporą awaryjność. Spalanie średnie trzeba liczyć 11-12l.
Jako że też uwielbiam vany i jestem na nie skazany wybrałem najlepszą opcję jaka jest na rynku czyli Hondę Odyssey. Nie żałuje. Voyagera odrzuciłem.
Co do LPG jak jest zamontowane spytaj się sprzedającego gdzie zakładał instalacje i najlepiej niech poda spis elementów jakie instalator użył.
Jak kupisz spartolonego przez druciarza to będą problemy.
Przy takich gabarytach LPG to najbardziej opłacalna sprawa.
Ewentualnie jest jeszcze Sienna, ale ona jest mniej udana niż Ody i ma lekki skomplik przy LPG.
Ody bez problemu współpracuje z LPG. Kwestia zaworów jest banalna - nie ruszać regulacja na śrubkę i hydraulika.
Spalanie w Ody 13litrów srednie. Osiągi 8,1sek do stówki i mega elastyczność.
Automat 5-biegowy. Dodatkowo w silniku jest system rozłączania cylindrów i zmienne fazy rozrządu. 255KM z 3.5 litra vs 193KM 3.8 litra Voyek.
Gabaryty te same. Ody troche lżejsza.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2563
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Chrysler Grand Voyager

16 Lut 2014, 18:43

Doceniam, że proponujesz inne opcje, ale jednak tata się uparł na ten samochód. Z tych dwóch co bardziej doradzasz?
Filibos
Nowicjusz
 
Posty: 44
Rejestracja: 04 Sie 2012, 18:32
Prawo jazdy od: 27 12 2012
Auto: Chrysler Town&Country
Silnik: 3.8 V6 217KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: Chrysler Grand Voyager

16 Lut 2014, 18:59

2 egzemplarze 2.8 cdri i 3.5 benz posiadalem w firmje i jestem szczesliwy ze udalo mi sie ich pozbyc takiego schajsu w zyciu nie posiadalem jezeli jestecie bogaci lub macie wlasny warsztat :D
Gala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 27 Sty 2014, 23:53
Miejscowość: Frankfurt am Main
Prawo jazdy od: 0- 0-1989
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Mercedes
Silnik: 2.2cdi
Paliwo: Diesel

Re: Chrysler Grand Voyager

16 Lut 2014, 20:02

Dopiero teraz spojrzałem, ze chodzi Wam o 2000r. Ja porównywałem do Ody wersje po lift 2008r.

Jeżeli te latka to szczerze odradzam. Nie warto bardzo awaryjne auta. Toyota Previa, Mazda MPV... od biedy Sharan.
Ewentualnie ody II.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2563
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Chrysler Grand Voyager

17 Lut 2014, 21:36

Zdecydowanie benzyna, diesel jest drogi w naprawach. Pisząc spalanie 20 to chyba coś nie tak było z silnikiem, albo nigdy nie jeździłeś voyagerem. Spokojnie idzie się zmiescić w 15l. Jak się trafi na dobry egzemplarz, tzn. nie bity, nie topiony itp z USA to te auta są praktycznie bezawaryjne, a ceny części oryginalnych są na dobry poziomie (przykładowo zawóre EGR w chryslerze kosztuje nie całe 400zł).
Na naszych drogach trzeba dosyć często wymieniać łączniki stabilizatora, ale ona akurat są tanie:)
Przed zakupem najlepiej sprawdzić historie w autocheck jakie auto wyszło z USA.
Mój kolega ma previe 2.4, a ja kiedyś miałem voyagera 3.3 i zdecydowanie wolałem voyagera. Był mocniejszy a jak coś wyprzedzałem to miałem cisze a nie wycie silnika...
KonradFord
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 14 Lut 2014, 23:12
Miejscowość: Gliwice
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Dodge
Silnik: Charger
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auta BMW z układem xDrive: najpopularniejszy napęd na 4 koła Auta BMW z układem xDrive: najpopularniejszy napęd na 4 koła
    Doskonałe właściwości jezdne, zwinność i stabilność w każdym terenie – to przyczyny sukcesu rynkowego systemu BMW xDrive. BMW stale poszerza ofertę samochodów z inteligentnym napędem na cztery koła: tylko w ciągu ...
    Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999) Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)
    Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...

  • Re: Chrysler Grand Voyager

    17 Lut 2014, 22:34

    Jak kolega pisze tylko benzyna.
    Przed kupnem powinien go sprawdzić ktoś kto dobrze zna voytki.
    Ciekawe że najwięcej wiedzą o voyagerach ci którzy nigdy go nie mieli.
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 694
    Rejestracja: 17 Lut 2011, 23:17
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Chrysler Grand Voyager

    09 Sty 2017, 20:22

    Jako że trafiłem na ten temat a aktualnie mam Grand Voyagera IV z silnikiem 3.3 który zagazowałem. Napiszę co nieco o nim tak żeby było dla innych którzy trafią na ten temat :)

    Moja wersja Limited ma trójstrefową klimatyzację i w lato spalanie przy prędkości na tempomacie 120km/h z pięcioma dorosłymi osobami na pokładzie wynosi około 13,5 L/100km (nie więcej), a przy 140km/h leci się też fajnie i cicho ale spalanie ok. 14,5 L/100km. Latem kręcąc się tylko po mieście bez ciśnięcia to trzeba liczyć 16-18 L/100km. Oczywiście w jednym i w drugim przypadku spalanie LPG z klimą włączoną na trzy strefy.

    Oczywiście w zimie przy sporych mrozach jak robię czasem odcinki po 1,5km to komputer pokazuje i 22 L/100km :) Spalanie gazu mam o ok. 20% większe od benzyny.

    Jeździłem Odyssey i dla mnie fotele kapitańskie w Voyagerze są wygodniejsze (mam ich 6), silnik mocniejszy w Ody robi lepszą robotę i tu nie ma co ukrywać bo jest mocniejszy. Jednak u siebie pakuję 6 osób i auto nie siada za sprawą amorów z mechaniczną regulacją poziomu, a w Ody był już mały prześwit przy tak załadowanym aucie nie mówiąc o dołożeniu bagażu.
    Kolejna sprawa to ceny części które do Voyagera są na poziomie auta kompaktowego, a w Ody trzeba się liczyć z naprawdę dużymi kosztami jak coś wysiądzie (na pewno rzadziej się to zdarza niż w Voyagerze).

    Moim zdaniem Voyager tylko w benzynie najlepiej 3.3 bo 2.4 trochę słaby i nie ma co się bać jeżeli kupi się sprawdzony egzemplarz, a jak wiadomo na rynku jest sporo samochodów zaniedbanych i wyszykowanych na handel.

    Jak ktoś potrzebuje dużego Vana to tu relacja do ceny jest najlepsza + wygoda podróżowania. Oczywiście w samochodach 2001-2007 wersja RG na pewno coś trzeba będzie zrobić czyli warto zostawić sobie tzw. pakiet startowy. Później może się okazać że regularne wymiany oleju (max co 10tyś. km) pozwolą Wam bezawaryjnie przejeździć kilka lat :)

    Kupując auto trochę szukałem i rozmawiałem z paroma właścicielami Voyagerów którzy jeżdżą na LPG i wszyscy mieli grubo ponad 300tyś. km (jeden ponad 500tyś. km) nalatane i praktycznie sprawy eksploatacyjne tylko wychodziły.

    Aha jeszcze trzeba pamiętać kupując wersję z silnikiem 3.3 żeby automat miał chłodnicę oleju jak jej nie ma to warto ją założyć bo przy prędkościach autostradowych można przegrzać bez niej skrzynię, a tak mamy spokój. Wersje europejskie wszystkie powinny być w nie wyposażone ale przy kupnie nie zaszkodzi sprawdzić bo to wychodzi na plus :ok:
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 4379
    Zdjęcia: 10187
    Rejestracja: 08 Mar 2006, 21:21
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
    Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Chrysler Grand Voyager

    09 Sty 2017, 20:33

    Ja miałem Odyssey III 3.5 ivtec 255KM. Mocy sporo od dołu aż do odcinki.
    8,2sek do setki.
    Z Voyka 3,3+lpg jest rozsądny i warto szukac w wersji Town&Country.
    Chłodnica oleju automatu obowiązkowa jak nie ma :)
    Diesle odradzam.
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2563
    Zdjęcia: 21
    Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy od: 27 02 2003
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: VW Passat
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
     
    • Warto przeczytać
    • Renault 4, tył
      Kandydatki na MISS, 99
      Samochód off-road JAWAN 2
      Men's Day 2009