Citroen C5 III 1.8 2008r - Brake pads worn - zużyte klocki

Citroen C5 III 1.8 2008r - Brake pads worn - zużyte klocki

30 Maj 2015, 12:24

Witam,

Jakiś czas temu po myjni popsikałem opony 'nabłyszczaczem'. Pojawił mi się wtedy 'zaraz przy wyjeździe pod górkę' "Brake pads worn", czyli komunikat ostrzegawczy o zużyciu klocków. Potem na trasie widziałem go po raz drugi i jeszcze z raz.

Pytanie... czy mam się tym przejmować gdy komunikat się zapalił i po chwili zniknął? Zero błędów w systemie, zero zapisanych zgłoszeń serwisowych. Zapalił się 3 razy w ciągu tygodnia i zniknął....

Czy może być to spowodowane niefartownym psiknięciem środkiem nabłyszczającym po tarczy?

Pozdrawiam!


PS: Wymiana klocków hamulcowych w C5 III 2008 to wielka filozofia? Samemu to zrobię bez kosmicznej wprawy?
PS2: Jakie polecacie klocki? Niektórzy mówią, że warto kupić takie ultra drogie, że będą 'na lata' i... trata-tata.

Co o tym myślicie?

Dzięki!
wic1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 22 Sty 2014, 04:50
Auto: Fiat Siena

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r - Brake pads worn - zużyte klocki

31 Maj 2015, 12:53

Tez mam podobny problem. Jezdze juz na tych samych klockach hamulcowych jakies 95tys km. Wydaje mi sie, ze pora na wymiane. Teraz tylko zastanawiam sie nad dwoma opcjami. Bylem sie pytac w pobliskich warsztatach, tam wolaja jakies 150pln za wymiane, bylem tez w jednym wiekszym [reklama] i tam wolaja 50pln wiecej ale daja za to gwarancje na 12msc. Czy wziasc lewarek, klucze, poszukac rzeczywiscie jakichs materialow na youtube i samemu sprobowac .. tylko troche sie boje, zeby niczego zle nie zrobic. Kwestia kosztu samych klockow to inna sprawa, polecicie jakiegos dobrego producenta?

Pozdro
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 04 Sie 2015, 09:40, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama. Ostrzeżenie pisemne.
Alfred79
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 31 Maj 2015, 12:50
Prawo jazdy od: 04 05 1979
Auto: Audi A4
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r - Brake pads worn - zużyte klocki

01 Lip 2015, 21:43

Anie na klocki ani na tarcze się żadnego szuwaxu nie leje, bo wtedy nie ma tarcia a zatem i hamowania. Pewnie komputer uznał, że skoro nie ma dostatecznego tarcia to klocki są już w kiepskim stanie, tymczasem kwestia była w owym nabłyszczaczu (po kilkunastu użyciach hamulca powinien on ulec likwidacji). Jesli zaś masz wątpliwości, to podejdź do obojętnie jakiego mechanika, żeby ocenił stan tarcz i klocków - "na pałe" nie masz co wymieniać, skoro są jeszcze grube.
Anjin
Aktywny
 
Posty: 403
Rejestracja: 05 Kwi 2015, 19:37
Auto: Peugeot

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r - Brake pads worn - zużyte klocki

03 Sie 2015, 21:17

Wymiana klocków przednich rozwiązała problem. Tylne klocki nie posiadają czujnika w mojej wersji więc wymiana pod koniec sezonu :P (tak ocenił mechanik)

Wymiana klocków + klocki + przegląd auta + wymiana uszczelki olejowej + olej osztowało mnie 450 zł :P
wic1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 22 Sty 2014, 04:50
Auto: Fiat Siena
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prawnuk Sir Ernesta Shackletona podbija Antarktydę Hyundaiem Santa Fe Prawnuk Sir Ernesta Shackletona podbija Antarktydę Hyundaiem Santa Fe
    Hyundai Santa Fe, wyposażony w silnik Diesel 2.2l, stał się bohaterem pierwszej samochodowej wyprawy przez Antarktydę. Za kierownicą samochodu, biorącego udział w tym historycznym wydarzeniu, zasiadł Patrick Bergel – ...
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale miała silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1600 cm3 - wersji samochodu o tej samej nazwie - Giulietty, zaprojektowanej przez Franco Scaglione dla firmy Bertone na nadwoziu z krótkim ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Chicago Auto Show 2008
      Miasto, Renault Clio
      SEAT - Rajd Polski Kobiet
      Triumph Spidfire Mk2, 1966 rok