Citroen SpaceTourer - jednostki napędowe z rodziny BlueHDi

09 Lut 2016, 14:05

CITROËN SpaceTourer może być wyposażony w jedną z pięciu wysokoprężnych jednostek napędowych z rodziny BlueHDi. Nowa generacja silników oferowana przez markę CITROËN od końca 2013 roku umożliwiła znaczne ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx) przy zmniejszeniu emisji CO2 dzięki zastosowaniu nowatorskiego układu wydechowego posiadającego:

- katalizator oksydacyjny umieszczony tuż przy kolektorze wydechowym, pozwalający wyeliminować węglowodory (HC) i tlenek węgla (CO) powstałe w procesie spalania,

- moduł SCR (Selective Catalytic Reduction), zamontowany przed filtrem cząstek stałych, pozwalający poprzez wtrysk Adblue®* (roztwór wody i mocznika) na rozłożenie nawet 90 proc. tlenków azotu (NOx) na parę wodną (H2O) i azot (N2), a więc substancje neutralne dla środowiska,

- filtr cząstek stałych, wprowadzony po raz pierwszy na świecie w 2000 roku przez koncern PSA PEUGEOT CITROËN, który eliminuje do 99 proc. liczby cząstek stałych ze spalin.

Nowatorska i wyjątkowa konstrukcja układu wydechowego opracowana z precyzyjnym zastosowaniem najnowszych technologii. Katalizator SCR umieszczony przed filtrem cząstek stałych jest jedynym systemem oczyszczania spalin zdolnym do obniżenia do 90 proc. emisji NOx przy jednoczesnym ograniczeniu o 4 proc. emisji CO2.

Silniki wysokoprężne oferowane w samochodzie CITROËN SpaceTourer pozwalają na uzyskanie następującego zużycia paliwa w cyklu mieszanym oraz emisji CO2 (przy długości nadwozia XS):
- silnik 1.6 BlueHDi 95 ze skrzynią manualną: 5,5l/100 km i 144 g CO2/km,
- silnik1.6 BlueHDi 95 S&S ze skrzynią ETG6: 5,2l/100 km i 135 g CO2/km**,
- silnik 1.6 BlueHDi 115 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,1l/100 km i 133 g CO2/km,
- silnik2.0 BlueHDi 150 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,3l/100 km i 139 g CO2/km,
- silnik2.0 BlueHDi 180 S&S ze skrzynią EAT6: 5,8l/100 km i 151 g CO2/km.

Płyn Adblue® jest przechowywany w zbiorniku o pojemności 22,4 litra, co pozwala na uzyskanie zasięgu 15 tys. km. Napełnianie tego zbiornika odbywa się po otwarciu wlewu umieszczonego z przodu samochodu, obok stopnia wejściowego po stronie kierowcy.

Zastosowane w samochodzie silniki najnowszej generacji w połączeniu z aerodynamiczną sylwetką nadwozia oraz umiarkowaną masą pojazdu (od 100 do 300 kg mniejsza masa od innych samochodów tego segmentu z odpowiednimi silnikami) sprawiają, że samochód ten może się poszczycić najniższym zużyciem paliwa i emisją CO2 w swoim segmencie.

Oprócz niskiego spalania paliwa, silniki te zapewniają obniżenie kosztów eksploatacji, dzięki wydłużeniu przebiegów między kolejnymi przeglądami do 40 000 km lub dwóch lat.

źródło: Citroen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 13081
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Nie mniej niż 1 metr od rowerzysty podczas wyprzedzania
    Zimą kierowcy odzwyczaili się od jednośladów na drogach. Wiosną, gdy warunki atmosferyczne są bardziej przyjazne i bezpieczniejsze dla rowerzystów czy motocyklistów, na ścieżki rowerowe oraz drogi powracają ...