Citroen Xm vs alfa 146

30 Lip 2010, 22:50

xantia ma 4 pozycje ale tylko na jednej się jeździ :/. dolny serwis, pozycja do jazdy, terenowa (praktycznie jej nie ma), górny serwis. jeździ się w pozycji do jazdy. na dolnym serwisie i górnym nie wolno jeździć a zwłaszcza na dolnym. auto wtedy jest twarde i sztywne jak ch...a. na górnym można jechać jak np na drodze masz duże kamienie i normalnie nie przejedziesz ale jak go dasz na maxa w górę to da rade. powiedzmy taka chwilowa do omijania przeszkód. na dolnym auto jest na max w dole, a ta terenowa to wiele sie nie różni od górnego serwisu a praktycznie jej nie ma. tak to jest przy zwykłym hydro. jest też hydro z opcją hydro activ. ta opcja pozwala nam na włączanie trybu sportowego. po właczeniu tego trybu auto staje się twardsze i lepiej trzyma się drogi. nie wiem czy czasem sie lekko nie obniża. czyli przyjmuje takie typowe parametry dla jazdy sportowej. dobre na autostrady i nie dziurawe drogi. ten tryb sam się włącza powyżej jakiejś prędkości i jakichś tam pierduł które odczytują różne czujniki. hydro z tą opcją też jest trochę twardsze. no ale jak mi to mechanik powiedział wszystko da sie zrobić: może zrobić bardziej miękkie/twarde albo wyższe/niższe. a i zwykłe hydro ma 6 kul a z HA ma 8. z pierwszych lat prod czyli 93 i poczatku 94 miały 4. nie wiem jak z xm-em ale chyba podobnie. xm miał bardziej dopracowane hydro.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

30 Lip 2010, 22:59

co do Xm to jechalem juz dwoma kombi/hatbeck diesel/lpg wiec orietuje sie jaka tak jest opcja regulacji zawieszenie no i powiem ze xm z wygladu bardziej mi sie podoba niz xantia ale xantia jest popularniejsza i mniej awaryjna wiec chyba sie rozejze za taką a xm juz praktycznie nie jedzą a chodzi mi tez bardzo o koszt eksplotacji pojazdu
a co do regulacji jest tylko 1 dzwignia z poziomem zawieszenia tak
Papież? A ile on ma dywizji?

J. Stalin
emilo222
Aktywny
 
Posty: 395
Miejscowość: kuj-pom inowrocław

30 Lip 2010, 23:14

tak.
ja bym chciał mieć xm-a z budą xantii. xm jest wygodniejszy od xantii. no i ma kilka fajnych bajerów których nie ma w xantii... m.in system didravi czy cos takiego, komputer pokładowy, elektrycznie regulowany podłokietnik (bogatsze wersje), wstawki z prawdziwego drewna, super fotele, climatronic, nawiew na tył i jeszcze by się cos znalazło. xm wyglada jak auto z przyszłości. taki trochę stonowany dziwoląg. jak tam sobie chcesz. mozesz szukać xm-a ale ciężko bedzie o zadbanego i w dobrym stanie technicznym.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

30 Lip 2010, 23:33

no ta wszystko kwestia pieniedzy xm wiem ze jest zajebisty ale nie wiem jaka jest xantia
najbardziej chodzi o to ze w XM jest wiecej bajerow do psusia hydraulika to hyba przy kazdym siada najgorsze sa wycieki a plyn nie taki tani i jeszcze ta elektronika ehh
a co do xanti to wiem ze to ubozsza wersja mniej pali wiec mniej sie psuje mowie tu o wersji 1 w obu przypadkach

[ Dodano: 31 Lipiec 2010, 15:33 ]
http://www.anonse.pl/citroen,xm,bydgosz ... 33083.html
Papież? A ile on ma dywizji?

J. Stalin
emilo222
Aktywny
 
Posty: 395
Miejscowość: kuj-pom inowrocław

31 Lip 2010, 22:02

wygląda względnie. za 900zł niczego specjalnego bym sie nie spodziewał. nie wiadomo ile trzeba by było włozyć żeby wszystko było oki. co do wycieków i ogólnego stanu hydro... jak się dba, dogląda od czasu do czasu i wymienia wszystko od razu gdy jest cos nie tak to nie ma problemów. jak coś cieknie to trzeba od razu zlikwidować wyciek bo w przeciwnym wypadku gdzieś w trasie może zacząć się lać aż wszystko wyleci i wtedy laweta. a lhm nie taki drogi. w sklepie za 25 zł. nawet na alledrogo nie opłaca się kupować. tak samo wymiana całego to koszt 150 zł. no i co najważniejsze sam sobie go możesz wymienić. naprawy tego ustrojstwa.. zalezy od mechanika. ja mam jednego i jedynego mechanika w okolicy od hydro i mam do niego 70 km w jedną stronę. ale wiem że warto jechać bo wszystko zrobi i kasy nie zadrze. oczywiście mam podrodze serwis citroena ale tam nie dość ze zdzierają kase to jeszcze są nie kompetentni. heh mi HA nie działało a oni mi że kule do wymiany. tam tylko na wymianę oleju. ja uważam że części to średnio kosztują a naprawy u mojego mechanika są bardzo tanie. np nabicie kul- 25zł szt., lhm z wymianą+ odpowietrzanie hamulców - 180zł, regeneracja pompy lhm z przełożeniem- 200zł, podpiecie pod kompa- 30zł, czyszczenie korektorów chyba 50zł szt. tak więc nie tak drogo wręcz tanio. dobra kończe bo moge pisać i pisać :P
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

31 Lip 2010, 22:18

no to tak co do tej cytryniki za 900zl to ci powiem ze jesli silnik skrzynia pyka to jest niezle a hydraulika jak siada mozna ja zregenerowac na nowa i jest pewniej poniewaz lepiej wlozyc te 2 tys zawieszenie i wiedziec ze na jedzi kilometow niz takiego za 3k co jest w podobnym lepszym stanie
wedlug mnie przy kupnie sa,mochodu czeba szukac okazji poniewaz zanm wiele osob co sprzedaja dobry samochod za grosze poniewaz niechca sie bawic w sprzedac i kombinacje mowia wady itp juz w ogloszeniu /przez tel a inni ze jakie to cacko a co do czego ruina
mo im zdaniem wole kupic auto z slabym/uszkodzonym elementem za mniejsze pieniadze a zrobic je od nowa na nowych czesciach ktore si epokreca a tak jest sie nie pewnym na niektore sprawy
Papież? A ile on ma dywizji?

J. Stalin
emilo222
Aktywny
 
Posty: 395
Miejscowość: kuj-pom inowrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej niebezpiecznie… na prostej drodze?
    Najwięcej wypadków ma miejsce nie na zakrętach czy skrzyżowaniach, ale na prostej drodze. Co takiego ma w sobie jazda prostymi odcinkami, że kierowcy tracą rozsądek i zaczynają łamać przepisy? Jazda prostą drogą wydaje ...
    W gąszczu znaków drogowych - interpretacja przepisów
    Każdy kierowca jest zobligowany, aby stosować się do znaków drogowych. To bardzo ważny element ruchu drogowego, który z wielu przyczyn może być lekceważony i niezauważany przez kierowców. Za niezastosowanie ...