Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

04 Lip 2009, 16:41

Mój kolega chce założyć LPG sekwencje do passata 1.6 101KM pytał w dwóch warsztatach które się tym zajmują w jednym kosztuje 1800zł a w drugim 2400zł czy ten droższy musi być lepszy?
Ostatnio edytowany przez margod, 12 Lip 2009, 22:33, edytowano w sumie 1 raz
margod
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 04 Lip 2009, 15:59
Miejscowość: Szulborze Wielkie

12 Lip 2009, 11:29

Niekoniecznie ale... prawdopodobne.Lepsze jakościowo elementy instalacji są droższe i czasem warto zapłacić nieco więcej niż mieć po pewnym czasie problemy... Z drugiej strony nie warto też przesadzać z doborem najdroższych elementów,bo nasz "zwykły" samochód takich nie potrzebuje i wystarczają te podzespoły ze średniej półki,ale za to trwałe.
Na koniec ... sekwencji za 1800 na pewno bym sobie nie dał założyć-to musi być jakaś badziewna i okrojona wersja... :???:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5246
Zdjęcia: 27
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lip 2009, 11:53

Dowiedz sie co dostaniesz w warsztacie za 1800 i co za 2400, chodzi jakie czesci ci dadza i porownaj popytaj sie czy sa podobne czy duzo gorsze, bo nieraz poprostu proboja naciagnac. Ale i tak za 1800 czy nawet 2400 dobrej sekwencji raczej nie bedzie.
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Rejestracja: 27 Wrz 2008, 17:55
Miejscowość: Koszalin

14 Lip 2009, 19:03

Napisz o jakie firmy chodzi ,bo znam ranking pierwszej dwudziestki najlepszych,zobaczymy czy te instalacje zmieścily się w tej dwudziestce ,napiszę ci na PW! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6556
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lip 2009, 22:45

A jak myslicie najlepsza piatka z instalacji sekwencyjnych to jak myslicie jakie sa? Chodzi o firmy.
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Rejestracja: 27 Wrz 2008, 17:55
Miejscowość: Koszalin

15 Lip 2009, 21:22

Ja to wiem z doświadczenia. ciekaw jestem co napiszecie :cool:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Zadbaj o szyby i czyste światła Zadbaj o szyby i czyste światła
    Jazda samochodem z brudnymi szybami potrafi być bardzo niebezpieczna i znacznie ograniczać pole widzenia. Zwłaszcza zimą podczas opadów deszczu lub śniegu, gdy na drogach leży sól i błoto, które stale ...

  • 16 Lip 2009, 19:13

    Migaz spoko,ty wspominałeś kiedyś o VIALLE,cóz jeśli zakładasz te instalacje to one mieszczą się na najwyższej półce :wink: a reszta?!No cóż ja też jestem ciekaw odpowiedzi i wtedy dorzucę swoje trzy grosze!

    [ Dodano: Wto Lip 21, 2009 22:54 ]
    No więc dorzucam.Przeczytałem kiedyś ,że holenderski Prins robi najlepsze instalacje gazowe na swiecie czy to prawda,nie wiem .Wiem na pewno ,że Landi Renzo ,BRC to producenci sprawdzeni ale czy robią świetne instalacje najnowszych generacji tego też nie powiem ,jest tych firm od cholery ,kilka razy już natchnąłem się na szczególne pochwały wtryskiwaczy VIALLE,wszędzie gdzie bryki z najwyższej półki VIALLE się wokół nich szwenda ale czy VIALLE robi całe instalacje gazowe tego nie powiem bo nie wiem ,wiem tylko ,że PRINS jest podobno najlepszy ale jakiej firmy stosuje wtryskiwacze tego nie wiem,jeśli VIALLE to wszystko jasne.Migaz musisz nas trochę oświecić bo odpowiedż na pytanie kto robi najlepsze instalacje nie jest prosta,Mercedes kiedyś robił najlepsze samochody ale coż byłby wart bez firmy BOSCH?!Być może najlepszą instalacją na świecie jest ta ,która jest zlepkiem poszczególnych podzespołów instalacji gazowej różnych firm ,wybierając najlepsze komponenty! :?:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6556
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    08 Paź 2009, 10:10

    Vialle LPi - sekwencyjny ciekły wtrysk gazu. Ostatnia generacja instalacji gazowych. Bardzo dobrze sie spisuje. Istnieje jednak problem montażu - niewiele warsztatow ktore sie tym zajmują (w przyszłości może być problem z serwisowaniem), instalacja dedykowana - dosc długi czas dostawy. Vialle próbuje to rozwiązać i niedługo dostarczyć inne rozwiązania. Prins VSI - sekwencyjny wtrysk gazu z Holandii. Niewielka strata mocy (nieodczuwalna dla użytkownika), japońskie wtryskiwacze Keihin, wydajny reduktor - to dwa największe atuty tej instalacji. Polecana przez m.in.: Chryslera, Jeepa, Cadillaca. Jednak najważniejszy jest prawidłowy montaż instalacji. Chętnie doradzimy sprawdzony warsztat w Twojej okolicy!
    Prins
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 08 Paź 2009, 09:42
    Miejscowość: Swarzędz Zalasewo

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    08 Paź 2009, 22:36

    :wink: cóż ja mogę powiedzieć. Dobra instalacja jest dobra kiedy jest dobrze zamontowana i dobrze dobrana do samochodu. Każde rozwiązanie ma swoje wady.
    Vialle - doskonała instalacja, ale moim zdaniem zbyt mało oferuje za tak wysoką cenę. Naj istotniejsze w tej instalacji jest ustawienie wtryskiwaczy. Podawany jest gaz w fazie ciekłej co ma poprawiać właściwości paliwa gazowego podczas rozprężania się w cylindrze, ale jednocześnie ma temperaturę około -30 st C co np. w Toyotach powodowało urywanie się grzybków zaworowych. Serwisowanie tej instalacji też nie należy do najprzyjemniejszych pod względem ceny. Bardzo droga regeneracja pompy w zbiorniku, częste usterki elektroniki pompy, konieczność tankowania jak najczystrzego paliwa itp.
    Prins- kiedyś żeczywiście doskonały. Nie wiem czy obecnie poradzono sobie z wadliwymi reduktorami, które na naszym ,,super czystym ,, gazie padały. To napewno wyjaśni kolega PRINS. Warsztatów zajmującymi się tymi instalacjami jest ciągle zbyt mało.
    Ja generalnie uważam, że wartość instalacji można ocenić pod względem niezawodności i uniwersalności, a czy ona zasila dany samochód zależy tylko od montera.
    Co do tego, że jakiś producent samochodów zaleca daną instalację to należy zdawać sobie sprawę iż nie od jakości to zależy lecz od pieniedzy (głównie tych nie oficjalnych). Opel kiedyś zakładał kolec-a i kiepsko na tym wyszedł.
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    30 Paź 2009, 09:47

    Witam. Chcę założyć w Fokusie 1,6 16V 100KM Zetec SE,z przebiegiem 300 tys. km, sekwencyjną instalację gazową. Obdzwoniłem kilka firm w Warszawie i okolicy i teraz mam dylemat.Każda firma twierdzi co innego.Jedna mówi, że koniecznie muszę do instalacji np. Stag 300 Plus za około 1800 zł. dokupić za około 300-350 zł. dodatkowy układ dosmarowywania (chyba nazywa się to "lubryfikator"), o ile pamiętam trzpieni zaworów. W innej firmie twierdzą, że są to wyrzucone pieniądze, bo przez kolektor ssący zaworów się nie nasmaruje.Czy wchodzić w instalację z tzw. mapą, która ponoć koryguje sama drobne błędy w ustawieniach? Będę wdzięczny za jakąś praktyczną podpowiedź.
    liluniek
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 29 Paź 2009, 09:17
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    31 Paź 2009, 12:37

    Z doświadczenia nie polecam instalacji do focusa pierwszej generacji.Te silniki nielubią gazu są zbyt delikatne
    Maciek1981
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 20 Paź 2009, 19:35
    Miejscowość: Zawiercie

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    05 Lut 2011, 23:54

    ja to nie rozumiem określenia nie lubią gazu???
    WSZYSTKIE SILNIKI SPALINOWE PRACUJĄ NA GAZIE
    zawsze
    wcześniej miały takie goś co sie nazywa GAŹNIK i właśnie z benzyny robiło GAZ
    nawet w ojczyźnie motoryzacji USA sprzedje się GAZOLIN to po Polsku jest benzyna
    a tu nawiedzeni pisza o takich dziwnych rzeczach.
    Nie czytalem wszystkich wypocin ale silniki diesla też jeżdzą bez problemu na LPG czy CNG
    wnkiel czy inne wynalazki wszystko spala lotną frakcję paliwową za wyjatkiem silników parowych! bo nie są SPALINOWE!!!
    pozdrawiam
    gruszka
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 24 Sty 2011, 11:14
    Miejscowość: Gliwice

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    06 Lut 2011, 10:48

    Mój gazownik gadał, że Ford chciał obniżyć koszty produkcji i zastosował słabe materiały i dlatego na LPG często jest problem z zaworami i gniazdami dlatego też gazownicy stosują dodatkowe smarowanie. Ale o jakie modele i z jakich lat produkcji to nie wiem.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1831
    Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Nissan Primera WP11-144
    Silnik: QG18DE
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    06 Lut 2011, 11:01

    Ceramiczne gniazda zaworowe w silnikach zetec napewno w focusie
    nitro
    Zaawansowany
     
    Posty: 928
    Rejestracja: 28 Lip 2010, 12:35
    Miejscowość: znikąd

    Re: Co wybrać - dwie instalacje sekwencyjne

    06 Lut 2011, 12:04

    POWTARZAM,
    wszystkie pojazdy spalinowe SPALAJĄ GAZ OWĄ MIESZANKĘ PALIWA Z POWIETRZEM!!!
    A co jest tym paliwem czy gazolina= benzyna, czy płynny gaz mocy = LPG czy gaz ziemny metan czy gaz koksowniczy czy holzgas , aceton, spirytus = alkohol, itd itp NIE MA ZNACZENIA
    Oczywiscie aby auto jechalo podobnie co na benzynie określa się 2 rzeczy KALORYCZNOŚĆ to ile jest energii w paliwie ORAZ ODPORNOŚĆ NA SAMOZAPŁON oktany dawniej dodawano 4etylek ołowiu ze względu na... teraz coś innego ale to samo robi.
    Zawory jezeli sa lipne to są ZAWSZE LIPNE i nie zalezy to od paliwa tylko fabrykanta.
    Dawniej OŁÓW wytracany z paliwa z 4 etylku ołowiu osadzał sie na komorze spalania i zaworach i zmieniał parametry pracy uszczelnień więc było to brane pod uwagę i luzy startowe były wieksze a materiały kostrukcyjne były lipniejsze niz obecnie.
    Teraz do takich starych konstrukcji silnikowych z lat do 70 dodaje się rózne dodatki w paliwie i oleju smarujacym by lejąc obeną benzyne BEOŁOWIOWĄ lub GAZy uzupelnic tą dawna poprawke na osadzajacy sie ołów a i zapobiedz wyplukiwaniu wypalaniu w starym silniku już istniejącej warstwy.
    Brak dodatków prowadzi w starych motorach do zwiekszania sie luzów i szczelnosci pirscieni zaworów itp NOWE KOSTRUKCJE zupenie są nieczułe na LPG bo Benzyna bezolowiowa też nie ma ołowiu!!!
    pozdrawiam
    gruszka
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 24 Sty 2011, 11:14
    Miejscowość: Gliwice
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006