Coś cyka/stuka w silniku !?

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 03 Gru 2010, 19:42

Witam wszystkich serdecznie.

Pojechałem na wymianę rozrządu bo już jedna rolka wydawała dziwne odgłosy, przy okazji tez rolka od napinacza paska alternatora albo wspomagania wydawała dźwięki i została wymieniona, rozrząd został tez wymieniony ale teraz słyszę stukanie z silnika, mechanik mówi ze to zawory cykają i trzeba zmienić olej na dobry 10w40 i powinno przestać (obecnie jest 5w50 i nie bierze silnik ani kropli). Wcześniej przez 3 dni odkąd ja mam tego nie słyszałem albo zagłuszały mi to te hałasujące rolki. Teraz jak odpalę i poczekam 2-3 minuty to słyszę ten głos pukanie/cykanie.

Moje pytanie jest następujące. Czy przy wymianie rozrządu łącznie z pompą wody, paska alternatora/wspomagania i tej roli napinacza od paska alternatora można było coś źle zrobić żeby teraz stukało w silniku ?

Zastanawiam się czy faktycznie wcześniej tego nie słyszałem czy to mechanik coś źle zrobił.

Samochód to Astra G 1,4 16v.

z góry dzięki za pomoc.
mikan10
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 13 Maj 2008, 22:26
Miejscowość: Częstochowa
Interesujące?
8


Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 03 Gru 2010, 20:02

Jeżeli jest to rytmiczne cykanie w głowicy to może być od popychacza hydraulicznego.
Jeżeli jest na dole silnika w okolicach rozrządu to może być od źle napiętego napinacza paska rozrządu, bardzo niebezpieczne.
Napinacz ten ma języczek, który chodzi w wycięciu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1445
Rejestracja: 09 Sie 2007, 00:19
Interesujące?
13

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 03 Gru 2010, 20:15

Trudno powiedzieć czy dochodzi to bardziej z lewej strony od rozrządu czy bardziej ze środkowej części silnika, ale po wymianie rozrządu zrobiłem trasę Częstochowa-Łódź i z powrotem i nic niepokojącego nie zauważyłem, a ten dzwięk słyszę tylko na zewnątrz samochodu, w środku nic nie słychać niepokojącego. Przypomina lekko takie odgłosy jak w swoim starym dislu 1,7D w corsie tylko bardziej subtelne i cichsze no i dopiero po paru minutach po odpaleniu zimnego auta.

Jak przyjechałem odebrać auto po wymianie rozrządu juz to usłyszałem, mechanik powiedział ze zmiana oleju na gęstszy powinna pomóc. Powiedział ze juz troche za żadki 5w50 to 132tys i doradziłbym zakupił przy wymianie Valvoline 10w40 taki z dopiskiem stosowac po 100tys.
mikan10
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 13 Maj 2008, 22:26
Miejscowość: Częstochowa
Interesujące?
5

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 03 Gru 2010, 21:25

Jeżeli nie była wymieniana pompa wody, to założyli pasek bez napinania.
W silniku tym pasek napina się pompą wody.
Niewłaściwe napięcie paska w tym silniku prowadzi do kosztownej naprawy.
Sprawdź czy pasek jest dobrze napięty i czy nie jest skrzywiony języczek w napinaczu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1445
Rejestracja: 09 Sie 2007, 00:19
Interesujące?
5

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 03 Gru 2010, 21:43

andrzej_124 napisał(a):Jeżeli nie była wymieniana pompa wody, to założyli pasek bez napinania.
W silniku tym pasek napina się pompą wody.
Niewłaściwe napięcie paska w tym silniku prowadzi do kosztownej naprawy.
Sprawdź czy pasek jest dobrze napięty i czy nie jest skrzywiony języczek w napinaczu.



Pompa wody była wymieniana, mam w domu wszystkie stare części bo kazałem je zostawić żeby widzieć czy wymienił je aby na pewno.

Zawiozłem dwie roli INA, pasek Gates, pompę DOTZ i napinacz Made in canada firmy nie pamiętam.
mikan10
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 13 Maj 2008, 22:26
Miejscowość: Częstochowa
Interesujące?
2

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 05 Gru 2010, 00:03

szklanki cykają wymień szklanki na zimnym silniku tego nie ma bo olej jest gęsty a jak się rozgrzeje to po paru sekundach zaczyna cykać panie gadasz głupoty samochód przejechał częstochowa łudz jak by było żle to dawno by się rozleciał
ochroniarz02
Aktywny
 
Posty: 214
Rejestracja: 19 Lut 2010, 19:52
Miejscowość: Biała Podlaska
Interesujące?
2

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 05 Gru 2010, 20:31

Witam, nakręciłem filmy dzisiaj.

Po nocy jak odpalę jest cisza kilka minut, potem zaczyna być słychać pojedyncze stuki (trzeba je wychwycić na filmie), tak jakby po zagrzaniu/rozrzedzeniu oleju:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kp1f81bH8mY[/youtube]


A tu po przejechaniu 40KM (raczej równomierny dźwięk):
Na tym pierwszym trochę jeszcze tez słychać osłonę kolektora bo przegniła w miejscu mocowania śruby.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hnRORsNtX0g[/youtube]

A tu przy otwartej masce i przytrzymałem jedną ręka żeby ta obudowa nie grzechotała.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mdX05kH9hkc[/youtube]


W czasie jazdy nic nie słychać w aucie bo jest za bardzo wygłuszone. Na dworze około -10.
Nie słychać to aż tak głośno jak wyszło na filmach po prostu ten głośnik jest czuły.[youtube][/youtube]
Ostatnio edytowany przez mikan10, 05 Gru 2010, 22:02, edytowano w sumie 1 raz
mikan10
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 13 Maj 2008, 22:26
Miejscowość: Częstochowa
Interesujące?
4

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 05 Gru 2010, 22:57

sprawdz jakie są luzy zaworowe między płytką a krzywką na ciepłym silniku ale wżtpie ze to sprawdzisz na początek zobacz krzywki na wałku rozrządu czy nie są wyrobione

[ Dodano: 5 Grudzień 2010, 21:58 ]
on chodzi jak traktor:)

[ Dodano: 5 Grudzień 2010, 22:04 ]
a wiesz co to może być nie chce straszyć może panewka stuka ale to można bardzo łatwo spwawdzić wykręć świece i ręcznie kręć kluczem zeby tłok był w duże i ijk już tłok będzie ciągnoł do dołu i weś tępy śrubokręt i przybuś mocno tłok jezeli pujdzie do dołu to trzeba robić panewki na wale
ochroniarz02
Aktywny
 
Posty: 214
Rejestracja: 19 Lut 2010, 19:52
Miejscowość: Biała Podlaska
Interesujące?
0

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 18 Gru 2010, 19:55

Witam,

Sprawdziłem ciśnienie oleju na wolnych jest 0,20 na ciepłym 0,40 - mechanik mówi ze podręcznikowe.

Po wysłuchaniu samochodu tak na szybko na placu stwierdził ze do wymiany są tylko popychacze 2-3sztuki i "powinno" być cicho, udaliśmy się po popychacze do intercars cena mi odpowiadała kupił 16 sztuk INA (bo podobno jak już pada kilka to w najbliższym czasie polecą kolejne) - dlatego on kupił gdyż wtedy daje rok gwarancji na części i nie place za ponowne robocizny w razie reklamacji. Po godzinie dzwoni że obsłuchał cały silnik stetoskopem na spokojnie i słyszy od góry tylko cykające zawory (to normalne podobno) a ten dziwek który robi z mojej astry diesla i przypomina do złudzenia popychacze wychodzi wdł niego od dołu silnika z prawej strony a tam jest tylko pompa która by mogla hałasować, być może coś w niej hałasuję mówił o jakiś zębatkach czy czymś co tak stuka. Powiedział ze nie warto narażać się na koszta wymiany popychaczy bo nie będę zadowolony gdyż dźwięk prawdopodobnie będzie nadal. Dodał ze jeśli chce na własna odpowiedzialność to moze wyminiac je, ale zasugerowałby lepiej zając się ta pompą - jej wymianą.

Byłem u kilku mechanikow kazdy jak ten jak podjechalem słuchał tylko tak pobieżnie przez chwile i każdy stwierdził ze słychać popychacze i po wymianie bedzie cisza....

Ciągle mnie nurtują dwie niejasności czemu po przejściu z mobil1 5w50 na maxlife 10w40 jest trochę głośniej skoro innym wycisza popychacze gestrzy olej i czemu ten dzwiek jest na ciepłym silniku, popychacze od razu od zimnego powinny sie zaczynać a nie dopiero po paru minutach (na 10W przy odpalaniu jest 1,5s głosniejszego stukania potem cisza i po paru minutach się zaczyna, a na 5w startował cichutko reszte widac na filmach). Nie wiem czy to wszystko faktycznie nie wskazuje na ta pompę oleju jak mowi mechanik. Wybrałem ten zakład gdyż wydał mi się najbardziej kompetentny z rozmowy i daje tą gwaracnej jeśli części kupuje on, cena robocizny taka sama jak w innych, a części tylko kilka/kilkanascie % drożej niz bym sam kupował.


Auto pali zawsze na dotyk nawet na akumulatorze całkowicie rozładowanym ~11,95 i temperaturze kilka stopni poniżej zera.

Nie wiem czy kupować pompę i wymieniać? Szukać opinii innych mechaników?


Z góry dzięki za sugestie.
mikan10
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 13 Maj 2008, 22:26
Miejscowość: Częstochowa
Interesujące?
5

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 18 Gru 2010, 20:40

Witam. Mam Opla Astre 1. 1.4. 16V. (90Km) Bęndzyna+Gaz. Jest To silnik Ecotec.
Mam problem Z zapaleniem jej jak jest zimna (Zapala na bęndzynie a po 2 tysiącach obrotów wchodzi na gaz).Gdy ciepła jest problemu już nie ma. Wymieniłem Już: Pompę paliwa, Zawór recylkulacji spalin,Świece,zawór ciśnienia bęndzyny, Została zregenerowana cała Głowica, klemę na akumulatorze też ściągałem i nic nie dało. Co to może być ???

Z góry dzięki..
Czesław.es
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 18 Gru 2010, 20:19
Miejscowość: Pogwizdów
Interesujące?
0

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 08 Mar 2012, 22:57

Witam.

Czy załozyciel tematu dowiedział sie co to cykało?
Wymianiałam rozrzad w tym tygodniu i od tej pory mam identyczne cyki stuki.... wymienione niemieckie czesci, rolki, napinacz, pompa wodna, pasek rozrzadu i klinowy oraz koło zebate wału korbowego :(
gdy odpalam jest cisza ale po paru minutach ma te same odgłosy.... jesli rozwiazał Pan problem prosze napisac co było przyczyna...
pozdrawiam
MalinkaC
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 08 Mar 2012, 22:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Opel Tigra, 1.6 16V 106 KM
Interesujące?
14

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 09 Mar 2012, 14:58

Mikan pytał dlaczego po wymianie oleju z 5W50 na 10W40 silnik chodzi głośniej?! Przecież 10W40 ma mniejszą lepkość w temp.roboczej silnika niż 5W50,a przez to mniejsze ciśnienie.Jeśli się dobrze orientuję,to w silnikach stosowanych w Oplach tylko Diesle wymagają regulacji luzu zaworowego,benzyniaki nie.Skoro benzyniaki mają hydraulikę zaworową,która zaczyna cykać nawet na świeżym oleju zalecanym przez producenta,to po zastosowaniu oleju o wyższym wskaźniku lepkości hydraulika powinna działać ciszej,tak było w przypadku Mikana.Ja przyglądnąłbym się stopniowi zużycia układu zaworowego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 5857
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
Interesujące?
2

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 09 Mar 2012, 16:13

z tego co słuchałam filmika, ktory rzycił Mikan na youtube to nie chodzi tu o to ze chodzi głosniej tylko cos tyka caly czas w takim ramym rytmie. ja mam to samo a olej ten co zwykle, 10w40, zmieniany miesiac temu a zmieniam co poł roku olej!. przed wymiana rozrzadu tego nie bylo a teraz jest po paru minutach kiedy sie nagrzeje. w poniedzialek autko idze na warsztat bo niepokoi mnie to bardzo. czuje sie niepewnie w nim, choc jezdzi normlanie ale te odgłosy...jeden z mechanikow stwierdził popychacz ale zaprowadze go do sprawdzonego mechanika z dobrym sprzetem.. zobaczymy co powie... tak czytałam inne fora i tak sie zastanawiam.... czy to moze byc wina paska?? przy zakupie mowilam sprzedawcy aby mi dal dobry sprawdzony rozrzad bo zadnych pasci nie chce. dał mi paski DAYCO a ze ja sie nie znam zbytnio na tym to takie zakupilam, czytałam ze niezbyt dobre sa opinie na ich temat... czy moglby on tak chałasowac na cieplym silniku?
MalinkaC
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 08 Mar 2012, 22:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Opel Tigra, 1.6 16V 106 KM
Interesujące?
4

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 09 Mar 2012, 18:11

Paski DAYCO to klasa Premium,facet spełnił twoją prośbę z naddatkiem.Ja ostatnio regenerowałem alternator,po wymianie łożysk też zaczęło mi cykać miarowo(metaliczny dźwięk),wiązałem to z łożyskiem,przestało po kilkuset km.Paska nie wymieniałem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 5857
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
Interesujące?
1

Re: Coś cyka/stuka w silniku !?

Post» 25 Kwi 2012, 23:29

witam, tydzień temu wymieniałam rozrząd, pasek, pompa, a dziś zaczęło coś stukać cykać jak w wyżej postach a przy tym brak mocy co to może być?, czy mechanik źle wymienił rozrząd?
madzik
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Kwi 2012, 23:20
Prawo jazdy od: 18 04 2003
Auto: citroen c3 1.1
Interesujące?
18

Następna
 
  • Galeria motoryzacyjna
    DAF - sygulka, aerografia
    Fadroma Volvo L220F Hybrid, przód
    Sobiesław Zasada, polski kierowca rajdowy
    Volkswagen Golf I
    Moje certyfikaty związane z aplikacją folii samochodowej

Silnik