Coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

22 Lis 2016, 19:04

Szczerze mówiąc za te ~15k wolałbym kupić bardzo ładne e36 coupe czy cabrio (te drugie już zyskują na wartości) z jakimś porządnym r6, bo młodziki takich rzadko dosiadały.
Nie tyczy się rzecz jasna magic swapów, które w dowodzie mają 1.6, a pod maską 2.8 :wink:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8018
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

22 Lis 2016, 19:10

Tylko, że autor nie chce polegnąć na częściach, a takie 2.5 czy 2.8 już trochę kosztuje, chociaż z drugiej strony takie E36 Coupe z R6, w bogatej wersji, ehh... Piękne auto.
galakty
Zaawansowany
 
Posty: 687
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

22 Lis 2016, 19:31

No tutaj coś za coś, albo tanio, albo zrywnie.
Nawet jak kupisz jakąś głupią Ibizę w Cuprze to Tico to nie będzie jeśli chodzi o koszta :wink:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8018
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

22 Lis 2016, 19:37

Po prostu chcę uświadomić, że wchodzi więcej oleju (lepszego oleju, nie spod lady u majstra), więc przewodów WN, więcej świec, droższy rozrząd itp itd. Spalanie niskie też nie będzie, ale dźwięk jest boski.
galakty
Zaawansowany
 
Posty: 687
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

22 Lis 2016, 20:56

dzisiaj byłem się przejechać prelude 5ką znajomego, powiem mam że wrażenia przyjemne tylko układ kierowniczy trochę oporny, no i ten środek jakby sie dało z bmw'u zamienić :naughty: :naughty: . Chyba jednak będę się kierował w stronę tej preludy, jakieś dobre zródła autek poza forum/allegro/otomoto etc?
Vixus
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 20 Lis 2016, 22:53
Prawo jazdy od: 18 03 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: golf 3
Paliwo: Benzyna

Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

22 Lis 2016, 21:09

Za ok 15k powinieneś dać radę wyrwać 98-99 1,8 turbo Audi TT.
Złe to auto nie jest, szczególnie że już wiekowe a wizualnie wyglada dość świeżo.

Zrywne będzie na pewno + opcja jeszcze podniesienia mocy z uwagi na turbo.
No ale sylwetka dla jednych na plus dla innych obrzydliwa. To tylko taka propozycja.
Łokoj
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Rejestracja: 29 Sie 2016, 21:25
Prawo jazdy od: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2,0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe porządki w samochodzie Zimowe porządki w samochodzie
    Pierwsze opady śniegu, oblodzone ulice i chodniki oraz mroźne temperatury powinny być wyraźnym sygnałem dla kierowców, żeby przygotować samochód do zimy. Wymiana opon, sprawdzenie układu hamulcowego czy zaopatrzenie ...
    Jak radzić sobie z podstawową obsługą samochodu? Jak radzić sobie z podstawową obsługą samochodu?
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...

  • Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    23 Lis 2016, 08:27

    ttka też jest ciekawym pomysłem, a jak ceny części ?
    Vixus
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 20 Lis 2016, 22:53
    Prawo jazdy od: 18 03 2012
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: golf 3
    Paliwo: Benzyna

    Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    23 Lis 2016, 22:24

    Audi TT 1 generacji to zasadniczo Golf IV/Audi A3 8L
    Utrzymanie porównywalne z Golfem 1,8T 150 KM lub Audi A3 1,8T 180 czy Seatem Leonem 1,8T 180 KM (albo np Octavia RS 1,8T).
    Napęd przedni więc bez szaleństw, do tego turbo K03s, trochę mocniejsza odmiana podstawowej wersji 150 koni.
    Było jeszcze Audi TT 225 KM ale taka wersja raczej nie za 15 tys.
    Łokoj
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 121
    Rejestracja: 29 Sie 2016, 21:25
    Prawo jazdy od: 17 10 2005
    Przebieg/rok: 27tys. km
    Auto: Audi A3 8P
    Silnik: 2,0 tfsi
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006

    Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    24 Lis 2016, 08:03

    Łokoj napisał(a):Audi TT 1 generacji to zasadniczo Golf IV/Audi A3 8L

    poza ceną hamulców czy amortyzatorów tak na szybko z części
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12120
    Zdjęcia: 44
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    24 Lis 2016, 15:56

    dzida napisał(a):poza ceną hamulców czy amortyzatorów tak na szybko z części

    Przecież ceny hamulców są takie same dla każdego 1,8T o tej samej ilości mocy.
    Chyba że mówimy o Golfie 1,4 albo A3 1,6 to zupełnie inna bajka ale turbo będzie mieć to samo. Buda tylko się zmienia.
    Łokoj
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 121
    Rejestracja: 29 Sie 2016, 21:25
    Prawo jazdy od: 17 10 2005
    Przebieg/rok: 27tys. km
    Auto: Audi A3 8P
    Silnik: 2,0 tfsi
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006

    Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    24 Lis 2016, 16:14

    Trochę racji Łokoj ma (niestety :D), do A3 1.8T są klocki po 60 zł, ale również zestawy o wysokiej skuteczności za 500 zł. Zależnie od wyposażenia pewnie.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 687
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    24 Lis 2016, 18:01

    Łokoj napisał(a):Przecież ceny hamulców są takie same dla każdego 1,8T o tej samej ilości mocy.

    pierdu pierdu...
    dobre amorki do TT:
    http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator- ... 00028.html
    i najtańsze TRW (miały większą średnicę od tych w A3 oraz seryjne ESP po 2000r.):
    http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamul ... f4064.html


    a tutaj odpowiedniki dla A3:
    http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator- ... 15087.html
    http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamul ... f4027.html

    Jakbym wcześniej nie sprawdził to bym nie wspomniał - przyczyna to narowistość pierwszych wersji, które łatwo zaliczały rów :ok:
    ... i tak, też byłem zaskoczony.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12120
    Zdjęcia: 44
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    24 Lis 2016, 18:20

    No dobrze ale akumulator tez można kupić Vartę Blue za 195 zł 55 ah a można kupić Bosha S5 64 Ah 620 A za 340 zł..

    Na obydwu auto pojedzie.
    Poza tym czy tylko TRW albo Sachs robią cześci? a Bosch, Brembo? ATE?
    A Bilstein? Kayaba? itd..

    To jest kryterium obawiam się że do Golfa jak i A3 tez można kupić za ponad 200 zł tarcze sztukę.

    Poza tym porównywanie amora olejowego a gazowego to bezsens.
    Łokoj
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 121
    Rejestracja: 29 Sie 2016, 21:25
    Prawo jazdy od: 17 10 2005
    Przebieg/rok: 27tys. km
    Auto: Audi A3 8P
    Silnik: 2,0 tfsi
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006

    Re: coupe, zrywne do 10-15tyś +/-

    24 Lis 2016, 18:29

    Łokoj napisał(a):Poza tym czy tylko TRW albo Sachs robią cześci? a Bosch, Brembo? ATE?
    A Bilstein? Kayaba? itd.

    rozumiesz ideę porównania tj. części tych samych producentów?
    P.S
    Brembo jest niewiele tańsze. Bosch nie kupiłbym jeśli chodzi o hamulce i akumulator, który padł nie tylko mi po 3 latach. ATE jest droższe od TRW.

    Łokoj napisał(a):Poza tym porównywanie amora olejowego a gazowego to bezsens.

    Problem w tym, że takie przewiduje producent z powodu, o którym napisałem wyżej i jest to jedyny Sachs w TT w tym sklepie. KYB nie ma. Bilsteiny też nie są tańsze i traktuje się je jako zamienniki tuningowe przez możliwość dostosowania twardości i regulacji wysokości dokładkami do nowych sprężyn lub tych istniejących. Jak chcesz to sobie porównaj dwa Bilsteiny w A3 i TT i też będzie różnica.
    Trochę dziwne jak na model o takiej popularności podwozia - nie uważasz?
    Zresztą zobacz sobie sam:
    http://www.iparts.pl/auto-czesci/amorty ... 00121.html
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12120
    Zdjęcia: 44
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006