Częściowe zaślepienie EGR

14 Kwi 2016, 01:32

Witam,
z okazji, że muszę rozebrać EGR i przepustnice bo mam zapchane zastanawiam się nad częściowym zaślepieniem EGR (tak, żeby błędu nie było) i tak się zastanawiam czy warto? Głównie chodzi mi o zmniejszenie ilości tego syfu oraz zmniejszenie tej ogromnej turbo dziury jaką mam w moim VC 1.9 CDTI 150KM. Tak wiem, że można chipem, ale zaślepka kosztuje 30zł i sam ją założę, a chip kosztuje 1000zł+. Czy zaślepienie EGR faktycznie wpływa jakośc zauważalnie na dynamikę jazdy w wolnych obrotach bo obecnie powiedzmy nie jest komfortowo, auto zbiera się dopiero od 2100-2200 obr. tak jak wskakuje turbo. Robił to ktoś w tym silniku i może się wypowie?
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 10:45

Nie ma czegoś takiego jak cześciowe zaślepienie EGR - jeżeli samoczynnie czy też za sprawą użytkownika EGR zatrzyma się w pozycji niedomkniętej, to właśnie będzie wywalał błędy, a dalszym okresie silnik może przejść w tryb awaryjny i będzie jazda do 50 km/h max. Zaślepką wywołasz podobny efekt, także jak chcesz to zrobić prawidłowo i bez reperkusji to załóż zaślepkę i jedź do dobrego tunera - wyłaczy ci EGR w komputerze za max 300 zł.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Kwi 2016, 11:10

No jak sa zaslepki z dziurami przeciez i one nie wywoluja bledu.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 11:21

Skoro wiesz lepiej, to nie pytaj nikogo tylko zakładaj i się przekonasz.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Kwi 2016, 11:31

Nie wiem lepiej tylko czytalem na ten temat i te zaslepki podobno blokuja znaczaco przeplywa spalin w egr aby dac wymierny efekt ale jednoczesnie przepuszczaja tyle ze nie ma bledu. Jestes 1 glosem ktory widze i twierdzi ze one powoduja blad kompa. Fakt ze to co czytalem dotyczylo glownie mondeo dlatego zalozylem temat nt. mojego auta. Jesli faktycznie bedzie jak twierdzisz to zaslepke zdejme i skasuje sobie blad wiec ryzykuje 25zl za zadlepke i 30 minut swojego czasu.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 11:53

Zastanówmy się - jeżeli zaślepka powoduje, że otwór przelotu jest tylko że mniejszy, to czy ten mniejszy otwór zarośnie sadzą wolniej niż oryginalny pełny przelot ? Nie, niewątpliwie zarośnie szybciej. Tak więc moim zdaniem zaślepka/półzaślepka to tylko częściowe załatwienie sprawy. Jeżeli chcesz mieć spokój na dobre, to zrób to jak trzeba wraz z wyłączeniem EGR z systemie, chyba że ci nie zależy i lubisz sobie brudzić ręce, to nie ma problemu :)
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Kwi 2016, 11:56

Jak taka zaslepka nie przyniesie zadnej poprawy tylko problemy to na pewno ja wywale i pewnie zrobie chip z wylaczeniem egr.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 11:58

Gdybym ja miał problem z EGRem, to pojechałbym do tunera, żeby w ogóle odciął go w systemie i założyłbym zaślepienie całkowite.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

17 Kwi 2016, 13:05

No i po robocie, w zasadzie zrobiłem to w piątek ale nie miałem okazji się przejechać autem, dopiero dziś. Zajęło mi to 20 minut, błędu nie ma. Turbo dziura niestety jak była tak jest, ewentualnie zmniejszyła się z poziomu tragicznego na żenujący więc chip mnie chyba nie ominie. Za to na zimnym silniku zawsze miałem nierówne obroty i to zniknęło więc problem naprawiłem tylko nie ten co chciałem :) No i teraz przynajmniej cały syf z EGRu będzie mi się zbierał na tej zaślepce której demontaż zajmuje 15-20 minut i łatwo się ją czyści zamiast w kolektorze któego demontaż zajmuje pół dnia.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS