Czy 4x35W to faktycznie 4x35W PORÓWNANIE ZGODNOŚCI TEMATU

Czy 4x35W to faktycznie 4x35W PORÓWNANIE ZGODNOŚCI TEMATU

08 Kwi 2009, 10:05

Witam wszystkich chciał bym nanieść małą poprawkę na temat który został już zablokowany.
Dotyczy on mocy radioodtwarzaczy i ich mocy rzeczywistej.
MotoAlbercik dość sensownie opisał ten temat ale nie dość profesjonalnie i nie do końca prawdziwie i to chciał bym zweryfikować.

Licząc moc jaką może oddać radioodtwarzacz powinniśmy wziąć pod uwagę napięcie ie 12V tylko 14,5V ponieważ takie napięcie utrzymuje się w instalacji elektrycznej samochodu przy pracy silnika (Można to sprawdzić multimetrem)
Co fakt opór głośników jest równy 4Ohm ale można również wykorzystać głośniki 6 i 8 ohm owe co też da nam inny wynik.

A więc licząc jak to zrobił MotoAlbercik U=14.5V i teraz policzymy wszystko na głośniki 4 ohm
jak ze wzoru: I=U/R
I=14,5/4
I=3.63[A]
A więc moc radia może wynieść P=IxU
P=3.63x14.5
P=52,64[W]
I tak otrzymaliśmy moc 4x52W

Ale obliczmy to jeszcze dla głośnika o oporze 8 ohm
I=U/R
I=14.5/8
I=1.82[A]
P=IxU
P=1.82x14.5
P=26.39[W]
Otrzymaliśmy przy 8ohmowych głośnikach moc 4x26.39W

Tak więc w zależności jakie głośniki zastosujemy taką moc żeczywistą wyda nam radio.

A z tą sprawnością elementów elektronicznych to jest ona zbliżona do 98%
Straty są wywołane po przez opór materiałów użytych w danym elemencie i wcale nie wynoszą one 1/3 mocy

Proszę o wypowiedzi na dane porównanie obliczeń oraz ewentualne stwierdzenie kto ma rację.

Pozdrawiam
norbertSH
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 04 Kwi 2009, 09:36
Miejscowość: Morąg

Czy 4x35W to faktycznie 4x35W PORÓWNANIE ZGODNOŚCI TEMATU

08 Kwi 2009, 17:36

Nie ja to obliczałem - jest napisane z jakiego źródła te dane zostałe przytoczone.A źródła pochodzą od ludzi,którzy się tym zajmują.
Poza tym,żaden fachowiec w tej dziedzinie nie oblicza danych sprzętu z napięcia 14,5V,tylko z 12V,ponieważ w danych technicznych nigdy nie ma podanego napięcia 14,5V,tylko zawsze jako napięcie zasilania jest podane 12V.I podejrzewam,że obliczenia były robione własnie z napięcia 12V.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Czy 4x35W to faktycznie 4x35W PORÓWNANIE ZGODNOŚCI TEMAT

08 Kwi 2009, 22:08

Jeżeli chodzi o napięcie przy pracy silnika to dokładnie nie powiem, ale dla przykładu podam że zasilacze chociażby do radia CB dają 13,8V.
Mobil
Nowicjusz
 
Posty: 49
Rejestracja: 09 Lis 2008, 11:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Czy 4x35W to faktycznie 4x35W PORÓWNANIE ZGODNOŚCI TEMAT

09 Kwi 2009, 08:50

Dobrze ale w każdej instrukcji radia w danych technicznych jest podane napięcie pracy które w przypadku np. mojego radia wynosi 11V-16V
A z tymi obliczeniami się mylisz fachowiec oblicza dane sprzętu dla poszczególnych warunków pracy przy różnych wartościach. Przy jak najbardziej optymalnych warunkach, przy jak naj mniej optymalnych warunkach, oraz w zakresie średnich warunków. I przy obliczeniach brane są pod uwagę napięcia 12V jak i 14.5V Dlatego producenci podają np. na radiu moc 4x50W ponieważ przy warunkach takich jak opisałem na początku tematu jest to do osiągnięcia. A ty MotoAlbercik jak masz wpisany zawód elektryka to powinieneś o tym wiedzieć że zawsze się bierze złe i dobre warunki pod uwagę i rozwiązuje się każdą możliwość.
norbertSH
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 04 Kwi 2009, 09:36
Miejscowość: Morąg

Re: Czy 4x35W to faktycznie 4x35W PORÓWNANIE ZGODNOŚCI TEMAT

09 Kwi 2009, 08:52

A na CB Radiach się nie znam ale jeżeli jest tam jakiś zasilacz który stabilizuje napięcie do właśnie takich wartości to po to aby nie były powodowane zakłócenia fal i odbioru przy ewentualnym skoku lub zapadzie napięcia
norbertSH
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 04 Kwi 2009, 09:36
Miejscowość: Morąg

Re: Czy 4x35W to faktycznie 4x35W PORÓWNANIE ZGODNOŚCI TEMAT

15 Wrz 2009, 14:23

Mocą napisaną na radiodtwarzaczu nie ma się co sugerować. 4 x 50 W to moze byc moc w IMPULSIE przy zasilaniu 14,4 przy znieksztalceniach praktycznie ponad 10%. Producent zawsze podaje moc przy większym napięciu. Chyba, ze mówimy o sprzęcie za kilka tysięcy ( vide wzmacniacze u-Dimension gdzie niemalze kazdy ma indywidualny pomiar mocy ) - tam czesto jest podane dla takiego zasilania i dla takiego ( kilka tysiecy to moze przesadzilem nawet za kilkaset zlotych idzie znależć model gdzie podano takie informacje ). Zreszta proszę spojrzeć - często radia mają bezpiecznik 10A wiec przy 14,4V mamy 144 W więc to maksymalna moc ukladu na tym bezpieczniku. Sprawność takiego radia wychodzi w granicach 50 - 70% maksymalnie (tyle maja standardowe tranzystorowe wzmacniacze mocy ).
Także na pograniczu spalenia bezpiecznika ( przy takim poborze prądu - 10A - co jest niemożliwe ) dostalibysmy 0.7 * 144 = ok 100 wat czyli 4 x 25 w. To jest bardzo optymistyczna wersja - przy takim poborze prądu nasz bezpiecznik by się spalił. Wniosek jest jeden - czy to radio za 100 zl czy za 1000 zł to zasilić może najwyżej głośniki midbasowe do 16 cm małej mocy lub średnio - wysokotonowe.
adoado0
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 16 Maj 2007, 10:56
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    Audi A4 allroad quattro - wysoki komfort jazdy z zaletami offroad Audi A4 allroad quattro - wysoki komfort jazdy z zaletami offroad
    Audi A4 allroad quattro to ucieleśnienie jedynej w swoim rodzaju koncepcji: połączenia wysokiego komfortu jazdy z zaletami offroad. Samochód ten cieszy się wyjątkową w swoim segmencie pozycją.

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006