Czy ja się nadaję na mechanika/elektromechanika?

Czy ja się nadaję na mechanika/elektromechanika?

03 Lut 2015, 08:45

Witam wszystkich.
Chciałbym się Was poradzić. Zależy mi głównie na opinii mechaników prowadzących warsztat, ale też i właścicieli samochodów.

Zwracam się do Państwa z zapytaniem o pracę w serwisie samochodów osobowych.
Chciał bym się dowiedzieć, czy się nadaję na stanowisko mechanika lub elektromechanika-elektronika.

Napiszę w skrócie o sobie:
- Nie pracowałem jeszcze w serwisie samochodowym.
- Moje wykształcenie – Technik Elektronik
- Wykonywane dotychczas zawody: elektronik, informatyk, elektryk, kierowca-kurier.
- Doświadczenie zawodowe – serwis sprzętu elektronicznego, komputerowego, elektrycznego. Dawniej również montaż i serwis autoalarmów, Car Audio, CB-radio, usługi transportowe do 3,5t (busem). Zajmowałem się również monitoringiem GPS pojazdów. Całe życie w serwisie, tylko nie w samochodowym.
- Mam 44 lata (czuję się młodo), ustabilizowane życie rodzinne, pracowałem i „na swoim” i na etatach, ostatnio w Niemczech.

Dlaczego myślę o pracy w serwisie samochodowym?
- Samochody i motoryzacja od zawsze były moim hobby i tym, czym się cały czas interesuję i co sprawia mi przyjemność i satysfakcję.
- Miałem już prawie 30 samochodów. Były Ople, różne Fiaty, Renault, Fordy, Alfa Romeo, Citroeny, obecnie Chevrolet.
- Przy swoich autach sam wykonuję czynności eksploatacyjne oraz naprawy. Bardziej skomplikowane naprawy, które wykonałem: Naprawa automatycznej skrzyni biegów 4HP20 w Renault Espace. W tym samym aucie wymiana i ustawienie od zera rozrządu (silnik V6 z 4 wałkami). Wymiana uszczelek pod głowicami w Chevrolecie Trans Sport (silnik 3.4 V6). Cały czas wymieniam klocki, elementy zawieszenia, płyny. Oczywiście w bardziej skomplikowanych naprawach posiłkuję się internetem, ale też sam myślę, jak co zrobić. Mam zdjęcia z prac przy Espace i Chevrolecie.
- Z racji, że jestem elektronikiem i pracowałem również jako informatyk, to potrafię połączyć się komputerem z gniazdem OBD2 i odczytać błędy. Naprawy elektryczne, montaż dodatkowego wyposażenia elektronicznego również nie są mi obce.
- Udzielam się na forach motoryzacyjnych. Czytam na tematy związane z naprawami i rozwiązywaniem konkretnych problemów. Oglądam programy motoryzacyjne.
- Posiadam zdolności manualne, jestem dokładny i cierpliwy w działaniu.
- Potrafię myśleć, analizować i rozwiązywać problemy. Po prostu lubię naprawiać.

Zastanawiam się, czy może warto by było połączyć pasję z zawodem? Czy nie za późno na taką zmianę (44lata)? A może to dobry moment? A może to za mało, aby pójść w kierunku naprawy samochodów? Czy zatrudnilibyście kogoś takiego w swoim warsztacie? Czy właściciele aut zechcieli by, aby ktoś taki zajmował się ich pojazdem?

Zdaję sobie sprawę, że musiałbym się jeszcze wiele nauczyć, cały czas poszerzać wiedzę, ale sprawiło by mi to tylko satysfakcję i zaspokoiło ciekawość.

Uff, ale się rozpisałem. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
andyroman
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 04 Lis 2014, 13:21
Prawo jazdy od: 0- 0-1988
Auto: Chevrolet Trans Sport
Silnik: 3.4 V6 188KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wywrotki giganty to największe ciężarówki na świecie Wywrotki giganty to największe ciężarówki na świecie
    Wozidła sztywnoramowe to największe na świecie pojazdy kołowe. Ładowność największych z nich znacznie przekracza 300 t, a wielkość odpowiada dużemu jednorodzinnemu domowi. Zbudowanie tak imponujących rozmiarami pojazdów ...
    Co to jest Defensive Driving? Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Autosacrum 2008
      Batman na Pit Party z bliska
      Nissan 200SX, silnik
      1/4 mili Bemowo