Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

14 Kwi 2016, 19:19

Dopasiony superb l&k jest sto razy lepszym wyborem niz bmw 3 czy cklasa. Polecam przetestowac, bo wykończenie w tym aucie jest na mega poziomie, lyka dziury nie gorzej niz auta segmentu E, i ma najlepszy design sposrod wszystkich aut vaga. Jest tylko jedno ale - nie ma prestizu dla polaka, bo kura zamiast czterech zer na masce :naughty: Nawet jakis dealer skody w czechach wabi klientow najpierw jazda probna bmw 5er, a pozniej pakuje ich do superba i jestem sklonny uwierzyc, ze ta skoda jezdzi sie lepiej - bo za cene maks wyposazonej skody, masz w bmce jakas smieszna benzyne, manual, szmate i plastik w kolorze aluminium :)
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Rejestracja: 20 Mar 2016, 00:33
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

14 Kwi 2016, 19:28

Jeśli premium to najlepiej iść w stronę Japońskiej motoryzacji - Lexus czy też Infinity.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 559
Rejestracja: 28 Sty 2014, 20:41
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

14 Kwi 2016, 19:32

Tylko, że japońskie marki są na tyle ograniczone, że nawet wersji kombi nie mają, a taka też ma swój plusy.
jacekmi
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 08 Kwi 2016, 08:23
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

14 Kwi 2016, 21:09

piotrekbdg napisał(a):TSI to we wszystkich rankingach najsłabsze benzyniaki od lat
powiem Ci że nie do końca, czym sam byłem zszokowany :shock:
Widziałem ostatnio w prasie branżowej (trzeba się dokształcać) jakiś ranking, w którym volkswagenopodobne poradziły sobie niemal śpiewająco i nie mam tutaj na myśli rankingu najgorszych aut dekady. W przedziałach bodaj 3-4 i 5-6 zajmowali czasem całe podium lub jego większość.
Nie wiem kto był autorem rankingu - jeśli DEKRA to należy go traktować z wielkim przymrużeniem oka :wink:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

14 Kwi 2016, 21:52

A to ciekawe:) Ja nigdy nie byłem zwolennikiem spisków i tworzenia jakiś teorii nadprzyrodzonych, ale z mojego doświadczenia opinie użytkowników i mechaników często bywają zgoła inne od prasy motoryzacyjnej gdy idzie o grupę VW. Pamiętam jak Passat CC wchodził na rynek i zgarniał bardzo pozytywne recenzje w prasie która wpadła mi do ręki w tym nawet za stylistykę wnętrza która była niemal 1:1 przeszczepiona ze standardowego B6. Oni jakoś tak mają że co by się nie działo to postrzeganie mają dość pozytywne.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Rejestracja: 06 Gru 2015, 12:58
Prawo jazdy od: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

14 Kwi 2016, 22:18

Ojciec znajomego dostaje z roboty auto na wyjazdy - coś od VAGa zawsze. Jeździ sam i do tej pory miał Octavię I z 1.9 TDI 110KM, której najechał od 2008 600kkm i mimo, że wnętrze wyglądało już tragicznie to auto dalej jeździło - oczywiście przeszło w międzyczasie regenerację turbo itp, ale poza eksploatacją problemów z tym autem nie było. Ostatnio po awansie miał do wyboru A4 2.0 TDI 177KM z automatem i w średnim wyposażeniu albo Superba 2.0 TDI 170KM 4x4 w full opcji (L&K i jakieś inne bajery). Wybrał Skodę, mimo, że miała już najechane prawie 180kkm przebiegu (przy 80kkm Audi), bo po prostu lepiej mu się prowadziło z 4x4 niż Audi z FWD. No i w środku jakość wykończenia była lepsza w tej wersji, a podobno oba te auta przy zakupie miały podobną cenę. No i Audi miało mniej miejsca z tyłu - nie robiło mu to różnicy, ale odnotował, że między A4 a Superbem była w tej kwestii przepaść.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 291
Rejestracja: 26 Sie 2015, 01:59
Prawo jazdy od: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana oleju w automatycznej i manualnej skrzyni biegów Wymiana oleju w automatycznej i manualnej skrzyni biegów
    Większość kierowców doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną funkcję pełni olej w samochodzie. Niestety, choć zazwyczaj pamiętamy o konieczności jego wymiany w silniku, zapominamy o skrzyni biegów. Wciąż ...
    Cykl Atkinsona - na czym on polega i czy oszczędza paliwo? Cykl Atkinsona - na czym on polega i czy oszczędza paliwo?
    Od pewnego czasu coraz częściej napotykamy określenie "silnik pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona". Na czym polega ten cykl i dlaczego zmniejsza zużycie paliwa? Najbardziej dziś rozpowszechnione czterosuwowe silniki benzynowe ...

  • Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    14 Kwi 2016, 22:26

    Przy takim zestawieniu taki wybór to najrozsądniejsze wyjście. Żeby jednak porównania miały sens, jak w przypadku pytań założyciela tematu to trzeba porównać jednak egzemplarze na podobnym poziomie wyposażenia, tj podstawa z podstawą albo wersje na full. Inaczej każdy może dowieść tezy jakiej tylko chce, BMW 316 w welurze będzie pod każdym względem gorsze od wymaksowanego Mondeo albo Insigni.
    piotrekbdg
    Początkujący
     
    Posty: 209
    Rejestracja: 06 Gru 2015, 12:58
    Prawo jazdy od: 20 07 2009
    Auto: BMW 3er E92
    Silnik: 2.0 143 KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    14 Kwi 2016, 22:37

    Ja bym porównywał ceny - te auta kosztowały mniej-więcej tyle samo w momencie zakupu przez firmę. No i podobne roczniki, bo wiadomo, że starsze np. 530i E34 będzie kosztowało podobnie co np. Mondziak mk3 a są to auta w zasadzie nieporównywalne.
    Żółtek
    Aktywny
     
    Posty: 291
    Rejestracja: 26 Sie 2015, 01:59
    Prawo jazdy od: 06 08 2015
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: C5 mk1
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    14 Kwi 2016, 23:06

    A ja powiem ogólnie: marki premium z DE są mało opłacalne ponieważ zmieniła się sytuacja w wielu kwestiach.
    Najważniejsze z nich to ekonomia czyli większość aut JP nie odstaje cenowo oraz poziom skomplikowania marek premium europejskich jest już tak duży że często ASO rozkładają ręce i nie potrafią sobie poradzić z problemem.
    Więc zapomnij o zasadzie "tanio bo niemiecko"...
    Już nie wspomnę że też "świat się zmniejszył" gdzie zamówienie indywidualne przez net części z drugiej strony świata jest szybsze niż w BMW doproszenie się o wymianę turbin których akurat nie ma na stanie. :lol:

    Więc podstawowe atuty aut EU są już mało aktualne.

    Oczywiście można rozdrabniać na dostępność wersji, kolorów, osiągi itp. no ale jest to kwestia wyboru indywidualnego... Jedno jest pewne że posiadanie BMW/MB/Audi nie gwarantuje taniego i spokojnego użytkowania porównywalnego do poprzednich lat... oczywiście zestawiając z konkurencją taką jak Lex.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4150
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    14 Kwi 2016, 23:37

    Glownym problemem aut z japonii jest to, ze nie potrafia zrobic normalnych diesli w samochodach, ktore aspiruja do premium -dlatego ich sprzedaz na tle niemieckich aut w europie zawsze bedzie marginalna. No i nie kazdemu pasuje design ze wschodu :naughty:
    :naughty:
    959
    Aktywny
     
    Posty: 289
    Rejestracja: 20 Mar 2016, 00:33
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: E320 CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 00:42

    Za to gdy Januszki pucowały swoje Golfy II a co bogatsi III przed wyjazdem do kościoła, Toyota wypuściła zjawiskowego Prajusa, który wbrew pozorom jest bardzo ciekawym autem :mrgreen:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8955
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 01:22

    Japońskie samochody na rzecz osiągów są bardzo żwawe w porównaniu do Niemieckich marek.
    Silniki wysokoobrotowe działały cuda,ale z drugiej strony blacha często lepsza była w Niemcu.
    Co ciekawe Astra GSI objeżdża większość BMW nawet w dużych silnikach e46,e39,z4 itp.
    Wystarczy popatrzeć na filmiki na yt ze ścigania się:

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    BMW ma strasznego muła na starcie ale to chyba dotyczy wszystkich silników niestety,takie moje zdanie chociaż inne marki wcale nie mówie że są lepsze.
    Volkswagen natomiast może popisać się swoim rewelacyjnym silnikiem 1.8t który osiągi ma bardzo dobre.
    mateo199214
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 849
    Zdjęcia: 24
    Rejestracja: 07 Lut 2014, 18:36
    Prawo jazdy od: 31 07 2012
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Audi 80 B4
    Silnik: 2.0E 115KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 05:36

    No właśnie u Japońców te blachy...
    Np. taka Mazda, gdyby nie blachy z papieru to byłoby to auto prawie, że idealne.
    Emejcz
    Początkujący
     
    Posty: 124
    Rejestracja: 24 Mar 2011, 15:08
    Miejscowość: Łódź
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: A4 B5 FL
    Silnik: 1.8t 150KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 05:45

    Sytuacja na rynku dziś, a 20 lat temu diametralnie się zmieniła. Różnica jakościowa, a nawet wyposażeniowa pomiędzy zwykłymi markami, a premium zaczęła się zacierać. Dobry przykład to nowy Renault Talisman. W cenie full opcji będzie biedna C-klasa...
    Jeśli chodzi o auta premium to jedyną ciekawą opcją jest leasing konsumencki (zakładam, że ktoś często lubi zmieniać auta). Za ~2 tysiące miesięcznie masz nowe auto premium i niczym się nie przejmujesz. Na minus są zagmatwane przepisy w umowie (leasing aut VAGa).
    Ale obecnie z aut premium to jedyne co by mnie zainteresowało to:
    Nowy Lexus GS za 184 tysiące
    Nowy Mercedes E220d
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3422
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 10:15

    959 napisał(a):Glownym problemem aut z japonii jest to, ze nie potrafia zrobic normalnych diesli w samochodach, ktore aspiruja do premium -dlatego ich sprzedaz na tle niemieckich aut w europie zawsze bedzie marginalna

    To jest prawda, bo 80% aut tego segmentu sprzedaje się z dieslami. Duży wpływ na to ma też to, że wersje z dieslem są najtańsze.
    Japońce mają hybrydy ale takich wielkich aut segmentu D i E nie kupuje się do miasta gdzie czują się najlepiej, bo są zwyczajnie za duże.

    Z drugiej strony taki Jaguar czy Cadillac też się nie mogą/mogły wybić, mimo, że miały diesle. Saab też skończył marnie, a Volvo trzyma się nieźle głównie SUV-om.

    Osobiście musiałbym zobaczyć Volvo S90 :ok:
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12815
    Zdjęcia: 79
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Skoda Fabia RS I, nr startowy 29
      Skoda Fabia R5
      Autosacrum 2008
      Porsche Panamera