Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

15 Kwi 2016, 13:47

Popieram, że japońskie - Lexus czy Infiniti to spoko wybór, te marki nie są jeszcze tak nastawione na maxymalny zysk jak europejskie marki premium. Jakość nowych Mercedesów to żal...
Bob1897
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Rejestracja: 05 Paź 2009, 13:10
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy od: 16 01 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 140 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

15 Kwi 2016, 13:55

Do JPN marek można dorzucić Acurę :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2308
Rejestracja: 08 Lis 2013, 19:22
Auto: Nie mam

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

15 Kwi 2016, 14:33

A co powiecie o Fordzie Vignale?
Jeszcze go nie oglądałem w realu ale może być ciekawą propozycją.
Co do Volvo to zrobili ogromny krok do przodu, nowa seria 90 wymiata, jest genialna. Ciekawe jak będzie komentowane Volvo gdy do 2017 roku nastąpi wymiana całej gamy modelowej.
Szukasz nowego Volvo lub Forda, nie wiesz które?
Potrzebujesz pomocy w skonfigurowaniu wymarzonego Volvo,
Chcesz porównać oferty dealerów?
Mogę pomóc, zawsze znajdzie się lepsza oferta ;)
pisz PW.
Rom33
Zaawansowany
 
Posty: 919
Rejestracja: 20 Lut 2012, 02:03
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy od: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

15 Kwi 2016, 14:51

Mi się w Volvo nie podoba ich idiotyczna polityka do 2,0l.
Mieli świetne silniki, a teraz pakują kosiarki. Nijak pasują do S90 i XC90 i wielu klientów przez to pewnie stracą. I jakby tego było mało to od tego roku chyba w S60 Polestar ładują 2,0T zamiast 3,0
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12821
Zdjęcia: 79
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

15 Kwi 2016, 15:18

Kieł napisał(a):Do JPN marek można dorzucić Acurę :ok:

Tylko niestety nie ma w Polsce salonów , dlatego też jej nie podałem
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 559
Rejestracja: 28 Sty 2014, 20:41
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

15 Kwi 2016, 16:33

W całej Europie nie ma oficjalnie Acury
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12821
Zdjęcia: 79
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku
    Z legendy modelu AE86 garściami czerpie współczesna, produkowana od 2012 roku Toyota GT86. Podobnie jak słynna Hachi-Roku, ma tylny napęd, świetnie się prowadzi i jest szybka, pomimo że pod maską zamontowano umiarkowanie ...
    Niesłyszący na drodze Niesłyszący na drodze
    Liczba osób mających problem ze słuchem szacowana jest na 10%-15% wszystkich mieszkańców globu. W Europie problem ten dotyka około 80 mln osób. W Polsce liczba ta szacowana jest na około 1 mln. Terminem ...

  • Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 18:42

    Rom33 napisał(a):A co powiecie o Fordzie Vignale?
    Dla mnie bez sensu. Czego by do niego nie wpakowali, jakkolwiek piękne nie byłyby salony sprzedaży z indywidualnym podejściem "premium", tak nadal to jest Ford.
    dzida napisał(a):Mi się w Volvo nie podoba ich idiotyczna polityka do 2,0l.
    Mieli świetne silniki, a teraz pakują kosiarki. Nijak pasują do S90 i XC90 i wielu klientów przez to pewnie stracą. I jakby tego było mało to od tego roku chyba w S60 Polestar ładują 2,0T zamiast 3,0
    nowe XC90 jest obłędne, jednak 2.0 w takim aucie... :/ ja wiem, że nowoczesność, 50x turbo itp, ale to tak jakby wybudować sobie wielką willę z drewnianym wychodkiem, wyłożonym włoską glazurą. Najbardziej żal r5 :(

    Jeśli już jesteśmy przy premium, przypomniało mi się pewne stwierdzenie inżyniera Hyundaia. Oglądałem bodaj na National Geographic program o Nurburgringu. Ciekawy, acz kilku błędów się nie ustrzegli, no ale nie o tym. Zasadniczo bohaterem tego dokumentu był sportowy dział Hyundaia (N?), który od niedawna ma swój ośrodek rozwojowy w Zielonym Piekle. Zjeżyła mnie wypowiedź w.w inżyniera, który stwierdził:
    Hyundai przez ostatnie 15 dokonał istotnego postępu technologicznego, jednak jeszcze daleko mu do marek premium
    no k..wa, czy teraz wszystko musi być premium? :o czy idąc na bazar będę kupować ziemniaki odmiany "Prestige"?
    Ja chcę kupić normalne auto do jazdy na co dzień. Jak bd chciał szpanować to kupię sobie Mercedesa AMG 6x6. Gdzie są normalne, nieskomplikowane miejskie auta pokroju pierwowzoru Fiata 500 czy Citroena 2CV? Takie auta można policzyć na palcach jednej ręki, bo reszta to hipsterskie prestiżowe gadżety z wicylionem turbin. Widziałem niedawno nowe Twingo, z którym wiązałem nadzieję, jednak to auto wygląda jak te dziecięce wózki w hipermarketach :o
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8980
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 18:51

    Może tobie wystarczy "normalne" auto, a nie premium, ale dla niektórych ważne jest to, że mieli wygodne fotele, ciche wnętrze, nietrzeszczące plastiki. Oczywiście niektórzy kupują premium, żeby pokazać, że ich stać. Ale osobiście mi chodzi o tą pierwszą część, czyli wygodę, wysoką jakość, trwałość.
    A jeśli chodzi o normalne życie to chyba większość z nas poszukuje jedzenia, ubrań, przedmiotów wysokiej jakości :)
    jacekmi
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 08 Kwi 2016, 08:23
    Auto: Opel Vectra B
    Silnik: 1.6 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 18:58

    jacekmi napisał(a):Może tobie wystarczy "normalne" auto, a nie premium, ale dla niektórych ważne jest to, że mieli wygodne fotele, ciche wnętrze, nietrzeszczące plastiki.
    ale nie pod otoczką mistycznego premium :cry: niedługo usłyszymy o luksusowej i modnej Dacii (w sumie ci już zaczęli kilka lat temu z tą modą z crosoverem Sandero Stepway). Dlaczego koncerny olewają normalnych ludzi? Są takie osoby, acz to wąskie grono odbiorców, które szukają prostego i taniego nowego auta. Wybór mają "ogromny", bo mogą sobie kupić VW Up wykrzyknik lub dwa jego klony, ew Dacię (choć tam montują te kosiarki).
    jacekmi napisał(a):A jeśli chodzi o normalne życie to chyba większość z nas poszukuje jedzenia, ubrań, przedmiotów wysokiej jakości
    I znów mogę odwołać się do tego, co napisałem powyżej i w poprzednim poście :wink: inna sprawa, że np ciuchy premium to zazwyczaj chłam, za który trzeba za dużo zapłacić :ok:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8980
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 19:04

    Odnosząc się do Twojej wzmianki o ciuchach "premium", to jest mniej więcej powód napisania tego tematu, czy premium jest rzeczywiście premium. Chcę wiedzieć, że płacąc np. 60 tys. więcej za Audi A4, rzeczywiście dostaję coś więcej niż w Skodzie Superb, oprócz 4 plastikowych kółek na grilu.
    jacekmi
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 08 Kwi 2016, 08:23
    Auto: Opel Vectra B
    Silnik: 1.6 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    15 Kwi 2016, 22:40

    Niestety trwałość aut wychodzi dopiero po latach i ciężko to stwierdzić.
    Solidność montażu to pojęcie względne, bo po latach może być słabo z tym.
    Dla przykładu u mnie w starym aucie pełno twardych plastików ale nie trzeszczą - montaż na wysokim poziomie, bo twarde materiały nie wybaczają tak niechlujstwa jak miękkie.
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12821
    Zdjęcia: 79
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    16 Kwi 2016, 07:19

    jacekmi napisał(a):Może tobie wystarczy "normalne" auto, a nie premium, ale dla niektórych ważne jest to, że mieli wygodne fotele, ciche wnętrze, nietrzeszczące plastiki.


    Tylko dlaczego "normalne" auto musi mieć niewygodne fotele, głośne wnętrze i trzeszczące plastiki? :(
    Do niedawna takie właśnie normalne auta produkowała Honda (teraz przestawili się na downsizing, z jakim skutkiem to dopiero okaże się po jakimś czasie) - solidne, trwałe, ale wymagające od użytkownika wielu kompromisów. W ostatni czwartek miałem okazję przekonać się na własnej skórze jaka jest różnica między "starym" premium a względnie nowym "niepremium". Po drodze, którą często pokonuję moją Hondą (kostka brukowa, mnóstwo dziur w jezdni) przejechałem się taksówką, konkretnie starym W210 z przebiegiem licznikowym 602 tys. km. Jakie są różnice między "starym" premium a względnie nowym "niepremium"? No więc na tej samej drodze:
    - w W210 nic w środku nie skrzypi, nie trzeszczy, natomiast w UFO otacza Cię istna kanonada trzasków, skrzypienie plastików, odgłosy dobijającego zawieszenia,
    - W210 dosłownie przepływa przez nierówności, UFO podskakuje, myszkuje, masz wrażenie, że auto zaraz się rozpadnie,
    - w W210 praktycznie nie słychać silnika (pomimo, że to jakieś CDI), Honda informuje Cię brutalnie o każdym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu,
    - o fotelach i jakości materiałów nie ma co pisać, te w W210 wyglądają dużo lepiej pomimo 3krotnie większego przebiegu.
    Jednym słowem - podczas jazdy po takiej drodze w tym "starym" premium odpoczywasz, a z względnie nowego "niepremium" masz ochotę jak najszybciej wysiąść.
    Wiem, że to inne segmenty i porównanie jest nie do końca sprawiedliwe dla UFO, ale o ile wyobrażam sobie mojego Prezesa jeżdżącego takim 20-letnim, ale dopieszczonym okularem, o tyle nie jestem w stanie wyobrazić go sobie w mojej Hondzie, nawet, gdyby była prosto z salonu :mrgreen:
    No ale jak przejdziemy do kwestii trwałości nowszych premium (tj. brak trwałości) to znowu pojawia się pytanie co jest dla nas ważniejsze - plastiki, wyciszenie, komfort czy jednak spokój ducha, zaufanie do samochodu, świadomość tego, że zawsze dojedzie się do celu.
    P.S. Tego samego dnia jechałem jeszcze (tą samą trasą w drodze powrotnej) I gen. Mazdy 5 - to dopiero plastikowy wóz drabiniasty :?
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2161
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 i-vtec 140KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

    16 Kwi 2016, 18:21

    Miałem okazje przez 3lata ujeżdżać Honde Odyssey III 3.5V6 i to jest auto premium.
    Wszystko w tym samochodzie się zgadzało nie miałem do czego się przyczepić.
    W porównaniu do europejskich vanów typu Sharan przepaść.
    To samo pod względem awaryjności. Mimo dużej liczby bajerów zero awarii.
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2563
    Zdjęcia: 21
    Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy od: 27 02 2003
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: VW Passat
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
     
    • Warto przeczytać
    • Car Audio - zabudowa bagażnika
      Daewoo Chairman, wnętrze, deska rozdzielcza
      MINI John Cooper Works GP, przód
      Master Truck